Tänkt ge farbror blå fingret?

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Chille skrev:
Alltså du verkar ju helt klart rubbad om du tycker att det är befogat att slå en annan människa med batong i ansiktet bara för att hånat polisen? tänk om det var din grabb som blev slagen? och slaget kanske träffat i ögat så han hade blivit blind..eller varför inte hjärnskadad? etc..

tyckte du det var rätt när poliserna spöade upp ROdney king oxå eller?

hoppas verkligen inte att du får arbeta inom någon slags ordningsmakt!
det är såna som dig som blir väktare och verkligen vill visa vem det är som bestämmer genom att ta ner störiga personer i källaren och fullkomligt spöa skiten ur dom.

maktmissbrukare! :zpy :kocko

Vet inte om du såg att Lokke hade kommenterat Koops "stenhårda" inlägg, men skitsamma.

För att bara fråga dig, du skriver att bla, bla, bla ta ner störiga personer i källaren och spöa dem, bla, bla, bla. Vad är kriteriet för en störig person? Vad gör du själv med störiga personer? Hojtjuvar? Allmänt jobbiga människor? Ger dem ett äpple? Tillrättavisar dem, med i dina ögon korrekta medel?

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Chille skrev:
Alltså du verkar ju helt klart rubbad om du tycker att det är befogat att slå en annan människa med batong i ansiktet bara för att hånat polisen? tänk om det var din grabb som blev slagen? och slaget kanske träffat i ögat så han hade blivit blind..eller varför inte hjärnskadad? etc..

tyckte du det var rätt när poliserna spöade upp ROdney king oxå eller?

hoppas verkligen inte att du får arbeta inom någon slags ordningsmakt!
det är såna som dig som blir väktare och verkligen vill visa vem det är som bestämmer genom att ta ner störiga personer i källaren och fullkomligt spöa skiten ur dom.

maktmissbrukare! :zpy :kocko

Du har läst om "ironi", eller? :7peta

...och så ska vi kanske inte ta å göra en hel hönsfarm av en fjäder, eller?

Jag gillar inte störiga personer. Rätt! Oberoende vilken position i samhället dom har. Personer som bara e ute för att jävlas med snuten FÖRTJÄNAR lite jävulskap tillbaka, däremot säger jag inte att det är RÄTT att göra så... Finns allt för många wannabie-hårdingar som har en viss attityd och tror dom e såååå tuffa.

Att du tycker att jag e rubbad och inte borde få arbeta inom ordningsmakten pga ett ironiskt inlägg säger väl mer om dig än om mig..... Hoppas att du aldrig får arbeta inom mentalvården....;)

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
loser skrev:
Vet inte om du såg att Lokke hade kommenterat Koops "stenhårda" inlägg, men skitsamma.

För att bara fråga dig, du skriver att bla, bla, bla ta ner störiga personer i källaren och spöa dem, bla, bla, bla. Vad är kriteriet för en störig person? Vad gör du själv med störiga personer? Hojtjuvar? Allmänt jobbiga människor? Ger dem ett äpple? Tillrättavisar dem, med i dina ögon korrekta medel?

Om någon stjäl din egendom har du rätt att använda den våld som nöder kräver.. jag skulle nog bli uppenbart förbannad. Ja. kanske eventuellt slå han.. gul och blå.. MEN skillinaden är att jag är ingen ordningsman.. EN ordningsman SKA föregå med gott exempel.. dom SKA inte SLÅ FOLK med batonger om NÖDEN inte kräver det!!

wolfman

I live for this shit !
Gick med
1 Jun 2003
Hoj
-04 Gixxer 1000
Håller me Chille till 110 % !! Om d mot förmodan inte va fejk så..Råder väl ingen som helst tvekan att d e bängen som e helt slut i luvan...
Polisförakt, näe vaddå ?! :mad:
"What do you wanna be when you grow up ? Copkiller ! Good Choice ! - Body Count

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
koop skrev:
asså.. lyfta fingret :finger åt snuten har blivit som en vana när jag möter dom...
pekar man finger åt snuten kan man få böter på 50kr om dom orkar åka efter och ta en, men fan inte stryk...
Asså.. lyfta fingret :finger åt småkillar på 125:eek:r har blivit som en vana när jag möter dom...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Polisen borde späärat in honom.
Man får ha lite respekt åt andra människor. Hoppas han bröt näsbenet....

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
koop skrev:
asså.. lyfta fingret :finger åt snuten har blivit som en vana när jag möter dom...
pekar man finger åt snuten kan man få böter på 50kr om dom orkar åka efter och ta en, men fan inte stryk...
Kan säga att du kan åka dit på bra mycket mer än 50:-
Förövrigt tror jag bara de sitter o skrattar när du kommer där på din moped och ska vara kaxig :arsele

Tycker snuten gjorde rätt!! Man ska fan ha respekt för smurfarna...
Ända anledningen till att Polisväsendet fungerar är folks respekt.. denna håller på att försvinna och DET är skrämmande!! (Polisen är ju trots allt i något underläge om de inte har folkets stöd)

Edit: själv vinkar jag glatt :hej
Dom gör bara sitt jobb :fakta

Last edited:

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
Hade jag vart bängen så hade jag drämt till honom rakt på nötterna med batongen!
Och det gör jag nu också för den delen.
De va ett jävla mongo i skolan som peka finger åt mig efter han sulat en snöboll i skallen på mig. Då blev jag fly förbannad och han fick en käftsmäll :gnissla

Kanske inte är det bästa att göra när man tänker efter men vafan, blir man förbannad så blir man eller vadå?!
Och sen så måste såna puckon lära sig respekt för andra

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Grädde skrev:
Hade jag vart bängen så hade jag drämt till honom rakt på nötterna med batongen!
Och det gör jag nu också för den delen.
De va ett jävla mongo i skolan som peka finger åt mig efter han sulat en snöboll i skallen på mig. Då blev jag fly förbannad och han fick en käftsmäll :gnissla

Kanske inte är det bästa att göra när man tänker efter men vafan, blir man förbannad så blir man eller vadå?!
Och sen så måste såna puckon lära sig respekt för andra
Bra gjort måste jag faktiskt säga...

Fick ett råd av min psykologi lärare(lite sent för oss men kanske för ev. barn) är det någon som håller på och slår en, mobbar, muddrar eller liknande i grundskolan. Gå fram och slå dem på käften!!! ...detta resulterar till 95% säker het i att han(och hans kompisar) slår dig gul och blå.. men det är också sista gången de går på dig :va

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
kajlyl skrev:
Kan säga att du kan åka dit på bra mycket mer än 50:-
Förövrigt tror jag bara de sitter o skrattar när du kommer där på din moped och ska vara kaxig :arsele

Tycker snuten gjorde rätt!! Man ska fan ha respekt för smurfarna...
Ända anledningen till att Polisväsendet fungerar är folks respekt.. denna håller på att försvinna och DET är skrämmande!! (Polisen är ju trots allt i något underläge om de inte har folkets stöd)

Edit: själv vinkar jag glatt :hej
Dom gör bara sitt jobb :fakta

Menar du på fullaste allvar att det var rätt o slå batongen i ansiktet?
tror du dom vinner respekt i att spöa folk!?

jag hade inte sagt ett skit om han jagat ikapp killen och brottat ner han. handfängslat honom och kanske vridit om armen tills den var blå!.... men för fan! slå med BATONGEN I ANSIKTET!??!?..

han hade ju kunnat få men för livet och du påstår att han gör sitt jobb?

:kocko

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
Mavve skrev:
Polisen borde späärat in honom.
Man får ha lite respekt åt andra människor. Hoppas han bröt näsbenet....

han omogna beténde rättfärdigar fortfarande inte att han slog han med batongen.. övervåld så det skriker om det..

om inte polisen följer lagen. vem ska då göra det?? :fatta!

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Å neeeeeej!! Inte en sån här tråd nu igen! :skrämd

Bifogat

• sucks2.jpg
    sucks2.jpg
    20.4 KB · Visningar: 23

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chille skrev:
han omogna beténde rättfärdigar fortfarande inte att han slog han med batongen.. övervåld så det skriker om det..

Bättre att frukta polisen än att kunna skratta åt dem.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chille skrev:

En polis ska förtjäna sin respekt genom att va ett föredömme för andra människor. Tyvärr så finns det idioter över allt även här inne som drar alla poliser över en kamm, å klassar dom som maktmissbrukande skitstövlar p g a nåt som personen ifråga själva varit med om (där han högst troligt själv orsakat incidenten) eller nåt som nån polares polares systers pojkvän varit med om. Om VI, vanliga människor skulle bemöta polisen med respekt (på samma sätt som man ska bemöta ALLA människor) så har VI gjort det VI kunnat för att bli bemötta med respekt. Ska det va så förbannat svårt på nåt sätt?!

Ett litet exempel på en skitbra snut som jag, finns många här, personligen hade att göras med: Hade kört som en idiot (siktat på nytt rekord från Åbo-Jakobstad sträcka på ca 450km) blivit anmäld av en bilist som jag kört om på högersida i 180 på enkelfilig väg...etc etc... Halvägs hem kom polisen emot mig å svängde om när dom såg mig (120 på 60 väg)å la sig direkt bakom mig, jag stannade som sig bör vid röttljus, och dom kom å sa att jag kan parkera på andra sidan korsningen, vilket jag gjorde. (Nu skulle ju säkert 110% av alla hårdingar försökt dra snuten eller hur? Och resulterat i vad?......) Det som hände var att efter ~45min väntande vid polistationen hörde aldrig bilisten i fråga av sig och dom släppte iväg mig utan böter eller nåt straff överhuvudtaget, endast med ett: "Om det nu inte blir nåt desto mer av det här så kan du ju hur som helst ta det lite lugnare." Det sista som polismannen som förhört mig sa när jag var på väg ut genom dörren var: "....och du är väl naturligtvis full också?" med ett litet flin.

DET kallar jag att va rätt man på rätt plats.

Poliser MÅSTE ha distans till sitt arbete och inte ta bl a fingervisande-idioter personligt. It comes with the badge, så att säga.

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En SV 650 i 180 :rolleyes:

Är man 110% hård kör man ju ifrån dem utan att blinka :hihi

Du blev ju glad bara för att du slapp böter.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mavve skrev:
En SV 650 i 180 :rolleyes:

Är man 110% hård kör man ju ifrån dem utan att blinka :hihi

Du blev ju glad bara för att du slapp böter.

Nej, en zzr600.

edit// Sorry, jag menade 110% av alla wannabie-hårdingar...

Självklart blev jag glad att jag slapp böter, men det v inte det som va poängen.
En skitsnut skulle ju ha blivit kanon förbannad om han inte fått ge mig nåt straff, p g a det jag gjort. Tilläggas skall att denna polis partner, var en "bad cop" som började läxa upp mig, och berätta exakt hur det gått till, men lungade ner sig när jag spelade oförstående finlandssvensk.....Ok, det här e ganska länge sen nu och jag drog inte upp det för att flascha med det å imponera på kiddsen :crash utan bara ett exempel på hur man kan bli bemött.

Jag är fruktansvärt trött på folk som tror att dom kan göra och säga precis vad som helst, när som helst, åt vem som helst och dessutom säga sig förtjäna respekt!?

........och ett litet tillägg: Respekt kan man aldrig skaffa sig med hjälp av våld eller hot om våld, det är "rädsla". RESPEKT förtjänar man, inte skrämmer sig till!

edit// Alltså allt det här "uppror mot auktoritet" härstammar ju från det att man som barn/tonåring markerade sitt "revir", tog plats åt sig i samhället. Om man är osäker på sin position i samhället, så måsta man ständigt hävda sig på olika, mer eller mindre, uppseendeväckande sätt.

Att jäklas med snuten är för det första otroligt fegt, i o m att personen VET att dom inte får göra nåt annat än ge böter å dyl. Och att oberoende vad som händer blir det en "bra" story att dra för polarna på pubben.

Varför inte gå upp till en Bandidos eller Hells Angels å visa fingret, om man e så jäkla tuff! :7peta ..........eller blir det plötsligt dags å åka hem "för morsan har gjort köttbullar å sa att jag skulle komma hem å äta kl...." i så fall. :kocko

Last edited:

Henken

Guest
Haha, vilken suprise! Snuten i USA är av annan kaliber än den svenska & det behöver inte vara positivt som vi nyss såg. Lite mer av en "hands-on" approach minst sagt :D

2 cepen som möts i en underbar symbios av övervåld, högmod och fall ackompanjerat av en tredje vettskrämd liten kameraman.

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
Lokke skrev:
En polis ska förtjäna sin respekt genom att va ett föredömme för andra människor.

(Nu skulle ju säkert 110% av alla hårdingar försökt dra snuten eller hur? Och resulterat i vad?......) .

Du tyckte ju innan att polisen gjorde rätt i att slå han i nyllet med batongen.. kallar du det att vara ett föredöme?

och varför dra snuten om man möter dom ? du kunde ju OMÖJLIGTSVIS ha vetat att han som du körde om ringde snuten.. visst? ... sen om du då möter en snut i 120 på en 60 väg så är det väl klart att man stannar. dom har ju inga konkreta bevis på att du har gjort ngt olagligt. drar man snuten då är man som sagt helt IQ befriad. Hade det däremot varit en Civilbil som du klippte på insidan i 180 knyck. då ser jag ingen anledning till att stanna. för då har dom något konkret att ta på! men en sur gammal gubbjävel som ringer snuten för att du buskört håller inte spec hårt i en rättegång. om det inte finns flera vittnen.. vilket antagligen skulle bli extremt svårt att hitta - vilket resulterar i en nedlagd utredning.

men visst! det var säkert en bra snut.. men det finns rötägg.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...