Tänkt ge farbror blå fingret?

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Chille skrev:
Om någon stjäl din egendom har du rätt att använda den våld som nöder kräver.. jag skulle nog bli uppenbart förbannad. Ja. kanske eventuellt slå han.. gul och blå.. MEN skillinaden är att jag är ingen ordningsman.. EN ordningsman SKA föregå med gott exempel.. dom SKA inte SLÅ FOLK med batonger om NÖDEN inte kräver det!!

Menar du fullaste allvar att du har större rätt än en ordningsman att slå någon gul och blå? Det var fan det dummaste jag läst.

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
eisbaer skrev:
Menar du fullaste allvar att du har större rätt än en ordningsman att slå någon gul och blå? Det var fan det dummaste jag läst.

vart står det att jag har RÄTT att göra det??.. :kocko

om du sätter på dig glasögonen och läser igen så står det att man har rätt att bruka det våld som nöden kräver.. :7peta

sen att jag antagligen skulle slå han gul och blå hör ju inte till saken... jag VET att jag inte har rätt att göra det! men skiter fullkomligt i det om han pillar på min älskling!

samma sak om ngn skulle våldta din tjej.. och du skulle få tag i han,.. du har ingen rätt att slå han gul och blå.. men skulle antagligen göra det ändå?

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Fan va underbart när polisen kör med övervåld... Jag tycker att det var helt rätt...

//Score

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
sgtpepper skrev:
Asså.. lyfta fingret :finger åt småkillar på 125:eek:r har blivit som en vana när jag möter dom...
Och det var ett skämt hoppas jag...

MikkE

Guest
:finger

va fan. om nån pekar finger å mig slår jag för helvete inte han, man säger "Aha.. mogen du e då.." det polisen gjorde var HEEELT fel, slå han istället. Killen var ju inte heller världens bästa i huvet

Last edited:

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
kajlyl skrev:
Bra gjort måste jag faktiskt säga...

Fick ett råd av min psykologi lärare(lite sent för oss men kanske för ev. barn) är det någon som håller på och slår en, mobbar, muddrar eller liknande i grundskolan. Gå fram och slå dem på käften!!! ...detta resulterar till 95% säker het i att han(och hans kompisar) slår dig gul och blå.. men det är också sista gången de går på dig :va

Tror det också men jag fick halva knogen mosad när jag träffa hans jäkla tand! :4skrika

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...