Tävling: mest svettiga GP-händelse

sandstream

Guest
Ja, och speciellt eftersom den ignorerade bestraffningen gällde en passage under gulflagg och speciella omständigheter (At over 300kph and in the slipstream of Alex Barros he out braked the Brazilian, both unaware and unsighted of the waved yellow flags.).
Okej, vi leker med tanken att du Teddy ligger i den lilla grusfållan efter Bergskurvan och får någon typ av läkarvård. Då är det okej att jag och de andra kör förbi utan att slå av på gasen trots viftande gulflagg?
Vi kan sen ignorerar svartflaggen och efter målgång hävda att vi inte sett någon gulflagg?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ja, och speciellt eftersom den ignorerade bestraffningen gällde en passage under gulflagg och speciella omständigheter (At over 300kph and in the slipstream of Alex Barros he out braked the Brazilian, both unaware and unsighted of the waved yellow flags.). Ett minst sagt omstritt beslut taget av tävlingsledningen, i och för dig helt enligt boken, men samtidigt ett rent pricipbeslut som hade direkt bäring på Max chans att ta VM-titeln.

http://www.crash.net/motorsport/motogp/feature/3403-1/deja_vu_behind_biaggis_yellow_flag_sympathy.html
Om min moster hade ballar hade hon varit min morbror.

4 myror är fler än 1 elefant...
Det svider än va? :D

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Okej, vi leker med tanken att du Teddy ligger i den lilla grusfållan efter Bergskurvan och får någon typ av läkarvård. Då är det okej att jag och de andra kör förbi utan att slå av på gasen trots viftande gulflagg?
Vi kan sen ignorerar svartflaggen och efter målgång hävda att vi inte sett någon gulflagg?
Men du ställer ju frågor som redan har besvarats...

:va

Last edited:

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
ska ni 2 börja nu igen.....
jag har incidenten på vhs faktiskt och oavsett faktiskt resultat eller inte,han vann race:t så är det bara:)
var inte fan av biaggie alls men den incidenten gjorde att jag gillade han efter,vet inte varför,tycker inte beteendet är egentligen okej men eftersom jag själv körde 8 varv på torpet under ett erf trots flagga om stop and go för att min tankkille inte hade huva, så måste jag säga att det finns okej och inte okej svartflagg.
och jag tykte camilo adrians omkörning emellan ambulansen och bårpersonalen på innern på karlskoga var klockrent dum i huvudet men vad de som blev omkörda tittade:D roligt ändå trots regelbrott.nu kan moralen fortsätta......

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping