Tävling: När-avgår-Håkan-Juholt-tråden

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag har jobbat på Volvo, det var inte alls sossifierat, jag stod på samma station på bandet som Jonas Sjöstedt (V), vi brukade lyssna på Ebba Grön och INTE diskutera politik (även om han då var mest engagerad i föreningen "Nej till EU")

Där ser man. Liten värld inte sant?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
D
Nej.
Det är jagvilltjänapengarochgärnabehållademhögern.
Eller jagvilltjänapengarochgärnabehållademmeninteslösatidpåutbildningellerannathomofilttramstypansträngasigochgöranåtannatänattståvidettrullandebandellerenverkstadochruttnaHögern. Det är sossar det med.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Där ser man. Liten värld inte sant?

Tja, det är väl ÅAS den enda kändis jag känner, men jag skulle inte byta bort Jonas mot någon stureplanskändis för allt i världen, Jonas är en trevlig, vältalig och intelligent man med vänsteråsikter.
Dessutom en hyfsad författare på det.

Förhoppningsvis börjar han vara mer i Umeå igen så man hinner ta en fika någon gång, och få hans bok signerad.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
D
Eller jagvilltjänapengarochgärnabehållademmeninteslösatidpåutbildningellerannathomofilttramstypansträngasigochgöranåtannatänattståvidettrullandebandellerenverkstadochruttnaHögern. Det är sossar det med.

Snarare jobbapåfabriksamtidigtsomjagsatsarpåjakt,racing,idrott,jordbrukellerannatintressehögern.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Den här tråden borde stängas nu, vi har ju fått svaret :fakta

Dax att starta en ny "Vem ersätter Juholt?"-tråd.
Känns som minerad mark, men en efterträdare kan väl å andra sidan inte göra sämre ifrån sig? :hihi

Ska vi gissa på Pär Nuder? :3freak
Som högeranhängare hoppas jag på Ylva Johansson. :rofl

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det har aldrig hänt mig att jag varit på en arbetsplats som dominerats av socialdemokrater.
Det brukar vara något enstaka mobbingoffer och resten höger.
Och jag har jobbat inom ett flertal branscher på många platser.

Oj då, då har du med andra ord bara varit på företag bland tjänstemän eller dylikt. Var och varannan arbetsplats inom tex industrin dominerades ju tidigare starkt av socialdemokrater. Siffror ljuger ju inte heller, när sossarna var som störst med ensamt styre så var ju majoriteten av Svea rikes befolkning sossar. Och merparten var arbetsklass, konsulter fanns ju inte ens på kartan då till exempel.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Bodström är ju både äcklig och lögnaktig annars.
Passar.

Jag tror han skulle kunna bli farlig. Fottbolls farsa som tycker familjen är viktig. Välltallig och ger ett vettigt intryck.
Frågan är om han är beredd att gå tillbaks till politiken? Och kan man inte enas inom S blir nog inte nästa ledare långvarig heller.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Oj då, då har du med andra ord bara varit på företag bland tjänstemän eller dylikt. Var och varannan arbetsplats inom tex industrin dominerades ju tidigare starkt av socialdemokrater. Siffror ljuger ju inte heller, när sossarna var som störst med ensamt styre så var ju majoriteten av Svea rikes befolkning sossar. Och merparten var arbetsklass, konsulter fanns ju inte ens på kartan då till exempel.

Tja, räknar du byggbranschen, entrepenadbranschen, åkeribranschen, ytbehandlingsindustrin, processindustrin och tillverkningsindustrin som tjänstemannadominerad, så.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Ljugholt fortsätter att ljuga även efter avgång
http://www.dn.se/nyheter/politik/hakan-juholt-blev-utrostad

I Håkan Juholts frånvaro röstade Socialdemokraternas VU om hans framtid som partiordförande. Bara tre av 12 ledamöter ville ha kvar honom, skriver Aftonbladet. Det motsäger den version som han själv och Carin Jämtin framfört.
[..]
Den officiella versionen – att VU hade förtroende för Juholt och att beslutet helt och hållet var Juholts – har hävdats av såväl honom och Jämtin. Enligt Aftonbladet ska dessutom flera ledamöter ha velat att beskedet skulle lämnas omgående till pressuppbådet utanför, men att Juholt framhärdat i sitt önskemål om att få göra det på hemmaplan i Oskarshamn dagen därpå..

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Och den solidariske Juholt behåller naturligtvis sin lön i 1 år efter 10 månader i tjänst. Tror hans lön var 144kkr/måndaden om jag minns rätt.
http://di.se/Artiklar/2012/1/23/256711/Juholt-far-lon-i-ett-ar/

Det var antagligen hans huvudkrav för att avgå.

Tycker han har gjort sig förtjänt av avgångsvederlaget efter att ha fått springa gatlopp i princip ända sedan han tillsattes. Givetvis gjorde han många personliga misstag på vägen som föranledde detta. Men det största misstaget gjordes inte av honom själv utan av det verkställande utskott som valde honom. Juholt borde aldrig ha blivit tillfrågad att ta över partiledareposten. Han var inte av det rätta virket. Ska Socialdemokraterna bli förbannade över något är det över de som sitter i det verkställande utskottet. Verkar som om alla självklara säkra kort inte vill ta över rollen som partiledare. Ryggradslöst av dem! Frågan är vem de tillsätter som får springa gatlopp nästa gång? Ett parti i förfall helt klart.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tja, det är väl ÅAS den enda kändis jag känner, men jag skulle inte byta bort Jonas mot någon stureplanskändis för allt i världen, Jonas är en trevlig, vältalig och intelligent man med vänsteråsikter.
Dessutom en hyfsad författare på det.

Förhoppningsvis börjar han vara mer i Umeå igen så man hinner ta en fika någon gång, och få hans bok signerad.

Naturligtvis gillar du honom.
Du bor ju i vänsterbotten.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Naturligtvis gillar du honom.
Du bor ju i vänsterbotten.

Hahaha, fast jag tror att Jonas är Gõttlaborgare från början, och så jäkla vänster är vi inte har...

Jag såg förövrigt att tidningarna gissade. att han redan har snott 100 tusen sosseröster och en massa miljöpartister på det....

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tycker han har gjort sig förtjänt av avgångsvederlaget efter att ha fått springa gatlopp i princip ända sedan han tillsattes. Givetvis gjorde han många personliga misstag på vägen som föranledde detta. Men det största misstaget gjordes inte av honom själv utan av det verkställande utskott som valde honom. Juholt borde aldrig ha blivit tillfrågad att ta över partiledareposten. Han var inte av det rätta virket. Ska Socialdemokraterna bli förbannade över något är det över de som sitter i det verkställande utskottet. Verkar som om alla självklara säkra kort inte vill ta över rollen som partiledare. Ryggradslöst av dem! Frågan är vem de tillsätter som får springa gatlopp nästa gång? Ett parti i förfall helt klart.

Redan innan han tillsattes så sa han nej och någon formulering om att han var alldeles för yvig och ostrukturerad. Sen gjorde väl han och bedragerskan en kalkyl beträffande lönen som fick honom att ändra sig.

Och som nytillsatt så började Juholt med att kicka ut de få intelligenta och kompetenta till förmån för de som röstat in honom. Vem skulle göra på det viset som nytillsatt vd i ett större bolag?

Nej, sossarna fick vad dom förtjänade men Juholt har roffat åt sig mer än han förtjänade och bara för att han girigt bitit sig kvar så betyder det inte att han blivit mer välförtjänt av slantarna. Snarare tvärtom har han drivit sossarn ännu djupare genom sin egen girighet efter pengar och troligen även makt. Vilket gör honom ännu mindre förtjänt av pengarna.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Redan innan han tillsattes så sa han nej och någon formulering om att han var alldeles för yvig och ostrukturerad. Sen gjorde väl han och bedragerskan en kalkyl beträffande lönen som fick honom att ändra sig.

Och som nytillsatt så började Juholt med att kicka ut de få intelligenta och kompetenta till förmån för de som röstat in honom. Vem skulle göra på det viset som nytillsatt vd i ett större bolag?

Nej, sossarna fick vad dom förtjänade men Juholt har roffat åt sig mer än han förtjänade och bara för att han girigt bitit sig kvar så betyder det inte att han blivit mer välförtjänt av slantarna. Snarare tvärtom har han drivit sossarn ännu djupare genom sin egen girighet efter pengar och troligen även makt. Vilket gör honom ännu mindre förtjänt av pengarna.

Av tradition tackar partiledarkandidaterna alltid nej först.
Symptomatiskt för partiet.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...