Tävling! Telefonförsäljare var god dröj

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En annan goding är att säga "det får du prata med Ronny om, för han har hand om det ekonomiska, men han är inte här för tillfället"

Jaha när är han tillbaka då?

Om 6år och 4månader vid gott uppförande...

Dom brukar inte ringa tillbaka.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
När jag var nygift så ringdes det och frågades efter min fru med fel namn som var hennes flicknamn. Jag sade att hon finns inte längre och att jag tyckte att det var jobbigt att de ringde och frågade efter henne. Jag ljög ju inte, hon fanns ju inte längre eftersom hon bytt namn och det var störande samtal de ringde...

Säljaren blev tyst, alldeles tyst. Bad efter ett par sekunder kall tystnad så hemskt mycket om ursäkt. Lovade att aldrig ringa igen. :D

Last edited:

tkdrille

Guest
Kan du berätta hur man slipper säljare? Och säger du NIX så är det du som lever på 90-talet.

Tror inte ens jag är registrerad på nix. Men jag kasta ut hemtelefonen. Sen är jag reggad på allt mellan 8-10 mobilnr. Inte ringer de rätt iallafall.
Förra nr jag hade var inte reggat. Men tro fan i helvete att radiotjänst hittade de nr ändå.
Men de jag har idag ringer aldrig några säljare :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag nixade hemtelefonen redan när NIX blev offentligt känt, i början ringde det några men sedan jag hänvisade dom till NIX blev det slut med det också.

Några tidningar jag hade prenumererat på ringde, dom påstod att jag hade ingått ett avtal med dom och att dom hade rätt att ringa upp till ett år efteråt till gamla kunder, vilket säkert är rätt, men jag påpekade ändå att det kanske vore smart att kolla mot nixregistret för att inte förarga en före detta kund som inte gillar telefonförsäljare.

Jag vet inte om dom tog åt sig kritiken och började kolla alla mot NIX eller bara tog bort mitt nummer ur min kundprofil, men dom har bara mailat mig efter det.

Sen sa jag upp hemtelefonen, det är så jäkla 1900tal att ha hemtelefon, på mobilen har det aldrig ringt säljare.

På jobbet ringer det säljare jävlat hela dagarna.
Det bästa är dom som ringer och vill sälja "NIX för företag", jag lovar, det funkar inte.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Om en telefonförsäljare antyder en större ekonomisk vinning för mig brukar jag svälja
alla argument med hull och hår och inte kunna hålla mig från att springa runt
lägenheten med den trådlösa telefonen och berätta för den arma frun och barnen att
allt kommer att lösa sig och överlycklig berätta om alla pennor till skolarbete och
blodpudding vi kommer att ha råd att köpa.
En telefonförsäljerska började grina innan hon la på luren. :gråta

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
När jag var nygift så ringdes det och frågades efter min fru med fel namn som var hennes flicknamn. Jag sade att hon finns inte längre och att jag tyckte att det var jobbigt att de ringde och frågade efter henne. Jag ljög ju inte, hon fanns ju inte längre eftersom hon bytt namn och det var störande samtal de ringde...

Säljaren blev tyst, alldeles tyst. Bad efter ett par sekunder kall tystnad så hemskt mycket om ursäkt. Lovade att aldrig ringa igen. :D

Körde en liknande för många år sedan. Dom eftersökte min far men jag svarade kallt:

"Han har gått bort."

Det hade han ju också. För att handla middag. :tummenupp

Annars så tycker jag alltid det är kul att fråga "Vad är haken?", konstigt nog blir många försäljare väldigt förvånade av frågan.

anDURRs

Joråsåatte'
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Ja
Jag säljer utbildningar i olika former och efter säljarens presentation brukar jag ofta kontra med:
- "Om du köper utbildningar av mig så köper jag det du erbjuder för samma summa"

Svaret blir oftast något i stil med:
- "Men det har ju jag inte någon nytta av"

Vips, så har jag övertaget och kan styra samtalet som jag vill...

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Iofs inte telefon men jag blev förbannad på postkodlotteriets adresserade utskick i brevlådan, så jag mailade dem och bad dem dra åt he....e.

jag som aldrig någonsin köpt en postkodslott tänker inte börja nu heller.

Det kom ingen mer reklam från dem sedan... :tungan utan de lovade att spärra min adress från utskicken.

Lite märkligt att man måste själv ta intiativ och spärra adresser och telefonnummer, borde vara förbjudet tills man själv godkänner att man vill ha reklam.

Bävar för när VISA och mastercard börjar sälja våra adresser och info om våra köpvanor till vem som helst.

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Inget utöver det vanliga men hörde brorsan ta ett säljsamtal hemma hos mina föräldrar en gång som var rätt klockrent. Han svarade och när försäljare frågade efter morsan så sa brorsan sådär helt naturligt, nästan med en gäspning att det gjorde minsann vi också för hon packade väskan, bad oss alla att dra åt helvete och drog för ett par timmar sen..
Farsan är dock hemma fast han är dyngrak, ska jag hämta honom?.. Klick.. :D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har några olika sätt att hantera telefonförsäljare på...
Låtsas vara intresserad i 10-15 minuter, ställa hur mycket frågor som helst som är krångliga att svara på, anteckna svaren och ställa motfrågor när de säger mot sig själva... Sedan tacka för informationen om en konkurrent och lägga på.
Försöka sälja någon allmän pryl till försäljaren, en gammal sunkig soffa med lite fläckar eller nåt sånt...
Annars så försöker jag sälja sex till dem, eller låtsas att det är ett betalnummer för telesex... De lägger alltid på fort som fan då. :(

shibbby

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2007
Hoj
tramp-psykel
ringde en till mig här om veckan och sa att ja hade blivit en av 300 utvalda till ett specielt lotteri och jag bad honom att förklara allt vad de innebar (lyssnade sådär noga kan ja väll tillägga) . 30min senare så tackade ja så mycke för "vinsten" och att ja tyvärr inte va intresserad av något som inte går att förklaras på mindre än 2min av en sk. försäljare och sa hej då

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Andas tungt. Fråga vad de har på sig.

Inte speciellt bra om tävlingen skall vara att slösa deras tid, men ganska roligt i övrigt.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Alltså, det är ett jäkla snack om telefonförsäljare men jag har Aldrig blivit påringd av någon :eek:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag håller dessa samtal till under tio sekunder. Påpekar snabbt att jag är intresserad om det hela är gratis, brukar aldrig vara det, och då hälsar jag hej då.

"Hej jag ringer från ......"
"Okej, är det gratis så är jag intresserad"
"ehmm... nej alltså..."
"nehe, hej då!"

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag håller dessa samtal till under tio sekunder. Påpekar snabbt att jag är intresserad om det hela är gratis, brukar aldrig vara det, och då hälsar jag hej då.

"Hej jag ringer från ......"
"Okej, är det gratis så är jag intresserad"
"ehmm... nej alltså..."
"nehe, hej då!"

Tyvärr är det ju "gratis" ibland och då slösar dom ytterligare några minuter av min tid innan man lyckas dra ur dom att frakten kommer ju kosta en bra slant.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är bara finnar som ringer till mig och ska kränga sopor.

Brukar ta oroväckande länge innan det kopplar att jag inte fattar ett jäkla ord av vad dom jiddrar om. :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning