Tävling! Telefonförsäljare var god dröj

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
Vill man kontrollera telefonförsäljarna lite kan man gå in på bilpriser.se, skriv in ett regnr kolla sen vad det skulle kosta om den stod på dig på deras försäkringstjänst. Där skriver du in hur du bor telefonnr och personnr. skriv in någon annan telefonnr och personnr så kommer det inom loppat av 1 timma ringet 2-5 ggr.
OBS: de här säljarna är envisa :)

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
En rolig grej jag varit med om själv var när en försäljare ifrån Göteborgs Energi försökte sälja på mig jättebillig el.

Jag lät han prata på i 10 minuter innan jag frågade om han var beredd att ta mitt kontonummer. Han sa "va?" och jag sa "ja, all el ingår i hyran på den här adressen så det enda sättet du kan göra det billigare för mig är att sätta in pengar på mitt konto varje månad. Det ville han inte.

En annan gång ringde Telenor och ville sälja på mig ett mobilabonnemang. Det lät som hon trillade av stolen när jag svarade på hur mycket jag ringde för varje månad, allt mellan 3000-15000. Sedan berättade jag att jag reser ganska mycket i jobbet och att jag inte har betalt en mobilräkning själv på 4 år. Det kunde hon inte heller matcha.

Men det roligaste var när en tjej ringde och ville sälja något en lördag. Efter 5 minuter så visste jag fortfarande inte vad och jag fick fråga henne allt. Efter att hon vart tyst och helt väck i en halvminut så sa jag "hård kväll igår?". Då fnissade hon bara och sa "hmmm ja". Sedan sa vi adjö :)

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Telefonförsäljarna har lite roligt de också.
Har en kompis som under gymnasietiden drygade ut öl-kassan som telefonförsäljare.
Och har berättat att han brukade presentera sig med olika namn hela tiden, bästa jag hörde han använt var Axel von Fersen. :D
Men hur seriös kan man begära att någon är med Naken-Janne som chef :D

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
När dom ringer från Front och vill erbjuda en gratis Kalsonger, man betalar bara portot såklart samt ansluter sig till en prenumeration man får säga upp när man vill.

Har kallingar så det räcker så jag brukar be om ett par som är XL fram och M bak. Brukar i te gå att lösa öht.

(vet att telefonförsäljare börjar med att kränga kallingar så dom är alltid rookies)

Nu blev det fel, M fran och XXL bak skulle det juh vara.
Inte konstigt att de kan fixat det när du säger fel till dem:krama

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Ringde precis en sådan jävel, kommentaren "så länge det är gratis är jag med" fungerade fint :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Njaoo, var mer att tidigare tvivlade någon på att en sådan kommentar skulle vara effektiv. Men visade sig fortfarande hålla måttet.

Även om jag förstår idéen med att uppta deras tid så mycket som möjligt som ser jag det ändå som en förlust då det hela tar upp ens egna tid ungefär lika mycket, win-fail hehe

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Även om jag förstår idéen med att uppta deras tid så mycket som möjligt som ser jag det ändå som en förlust då det hela tar upp ens egna tid ungefär lika mycket, win-fail hehe

Lösningen:
"Kan du vänta en sekund, ska bara fixa en sak"
*Lägger telefonen och fortsätter med det man håller på med* :rolleyes:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Eon nästan 12 minuter.

Först de 3 obligatoriska vänteminuterna, sedan en massa frågor om grön el och var de producerar sin el då och var de producerar den om den inte är grön, sen en massa dravelfrågor om varför de stängde Barsebäck och varför elen är så dyr och varför vi ska betala mer i södra delarna av landet än i norr.

Förssökte även sälja ett vindkraftsverk från Hanevolds hemsida, men det gick inte.

När jag till slut frågade om priset så sa erbjöd de mig på 3 års bindning runt 115 öre/KwH.
Men vilken tur att jag har Vattenfall i 3 år from i tisdags för 105 öre / KwH.

Tvärtyst sen hördes det ett *klick*

Kallsongmaffian brukar jag enkelt snoppa av genom att säga att jag använder inte kallingar.

Last edited:

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
Titt som tätt ringer det ju olika undersökningsföretag som vill ställa en mängd frågor om ditten och datten. Då brukar det bli såhär:

- Hej, jag ringer från XX och vill ställa några frågor, har du tid?
- Visst har jag tid, men vad får jag för det?
- Ehhh, ingenting...
- Ingenting?
- Nej, ingenting
- Okey... Måste bara fråga, får du betalt när du ringer mig nu?
- Javisst, klart jag får!
- Så du får betalt för att ringa mig, men jag får inte betalt för att svara på dina frågor, korrekt?
- Korrekt!
- Så du menar alltså att din tid är mer värd än min???
- Ehhhh.... *click*

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ibland blir man förvånad över hur dumma dom kan vara. Idag ringde en idiot från ett 08-nummer så jag frågade direkt om han ska sälja nåt och fick i vanlig ordning svaret nej, sen tog det en djävla tid innan han fick ord ur mun igen och då säger idioten att han ringer från ett företag som jobbar med trading online...
Jag hade inte tid med idioten så jag svarade: Du ska alltså sälja nåt, hej då!
Sen la jag ifrån mig telefonen och hörde hur han fortsatte att försöka prata med mig i en sådär 30 sekunder.

Strax efteråt så började jag fundera över om han tyckte sig sälja nåt unikt? Trading offline har väl ingen pysslat med sedan 90-talet? :va

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Ringde en oseriös säljare som kör det där utmanande för att man ska handla och skapa kontakt med förhoppning om att få träffa henne på hennes utlovade jobbresa i mitt område.
Jag hade jättetrevligt då vi gled in på ämnet om vad min fru skulle tycka om jag hade en jobblunch med en annan kvinna och sen blev det om bröstform efter att ammat osv osv....har aldrig haft så trevligt samtal med en säljare varken förr eller senare.
Efter typ 15 minuters dirtytalk så insåg hon att jag aldrig kommer köpa lysrör av henne :D

gamfors

Medlem
Gick med
17 Aug 2014
Hoj
kawasaki z500 -82, z500 -81, z750 -81
Bästa ursäkten jag kommit på var när det ringde en kvinna å ville sälja lotter. Började med att tala om att jag inte vet intresserad men hon malde på . Jag tröttnade och avbröt henne lita barsk och sa lugnt att jag var föredetta spelmissbrukare
Och tyckte det var jobbigt. Hon vände på en fem öring och bad om ursäkt och önskade med lycka till med livet.
Funkade bra den gången:tungan

Gamfors

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Dom har börjar ringa mig från Windows och säger att jag har virus på min dator.

Igår efter 10 minuters väntan på att min dator skulle starta upp ber han mig trycka på vindowsflaggan och R, när jag gör det händer ingenting eftersom den dator jag startat upp är inte inkopplad till internet.
När jag säger att inget händer frågar han om jag inte har internet varvid jag svara nej.
Han fortsätter fråga mig om hur jag betalar räkningar och sånt och jag förklarar att det och alla andra av mina pengar sköter min handledare.
Då tackade han besviket och artigt för sig och la på.

Idag ringde Jennifer om samma datorproblem. Hon lät som en förtjusande kvinna vilket jag upplyste henne om för att sedan fråga vad hon hade för kläder på sig. Då sa hon: Shut your mouth! Och la på luren.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning