Tönt i Porche...........

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
När jag precis hade tagit kort så skulle jag ut och töntraca vid ett rödljus. När det slog om drog jag på rullen men när jag skulle lägga i tvåan fick jag i neutralen utan och märka detta och drog på rullen igen, vilket resulterade i mycket väsen och lite aktion, lite snabbt fick jag i tvåan och susade iväg med svansen mellan benen. Så jag har typ lagt ner det.:tungan
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Förlorad rREsPekkT

Dominator-Rocks skrev:
2501153 ..... aaaahhhh vad skall jag göra för att uppnå ballhetsfaktor 10 igen :confused: :va :näsblod

Aapapap - Du glömde att ett vardagsrealistiskt uttalande kryddat med en god portion cynism samt ett stänk självironi obönhörligen rendererar Dig ett epitet som "tönt" eller "gubbjävel" hos de tuffa aAUtTlåvVs som huserar här:ajjabajja

Du må skyndsamt gå ut och våldta grannkvinnan och hennes husdjur, nacka hennes man och sno godiset från barnbarnen medan Du UUuilar förbi påLiSShuset - och glöm för bövelen inte att sätta upp en egen tråd med bildbevis efteråt...

Ha de!
 

m@trix^

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R1
The blade skrev:
2500430 Hello lads.......
Nu ska jag berätta. Hade vart ute på min dagliga repa och va lite småirriterad när jag kom in till stan igen där alla körde jäättelångsamt och va allmänt i vägen. Kom upp till en korsning där jag fick vänta jättelänge på grönt. Hör hur det varvas frenetiskt bakom mig och det rullar upp en Porche boxter med en flinande tönt i. Nu blev jag ännu mer irriterad så klart. Varvade till lite med bladen och det triggade porchetönten ännu mer som vid det här laget stirrade sig galen på ljus-signalen i hopp om att kunna dra mig vid grönt. Grönt blev det och porchen drog iväg som faannn med skrikande däck. Jag körde lugnt och försiktigt fram till nästa rödljus där han i porchen väntade på mig med ett hånflin på läpparna. Va?? :confused: tänkte jag och blev förvånad som f-n över att killen trott att han toookdragit mig. Jaja du ska få tro att du är bäst i din fina lilla porche tänkte jag. Sen gav han mig fingret!!!!
ÄR HAN PÅ RIKTIGT.......hornen började klia innanför hjälmen och DET är väldigt irriternade om man redan är irriterad. För j-vulen. OK då tänkte jag och rättade till pungen som låg fel i skinnet. Varvade upp bladen lite. Grönt ljus och han försvann bakom mig rätt fort. Hur som så har blåvit vart rätt heta i stan under veckan så jag drog av på gas och hornen slutade klia. Lägger som vanligt ned hojen i min favvosväng. Då kommer porchen som ett as i kurvans vänstra körfält. Uppenbarligen kunde han inte hantera bilen i den hastigheten utan började slira över på mitt körfält. Med ordentligt nedlägg blir jag tvungen att sätta vänstra armbågen i sidan på hans bil. Får lite oreda på hojen och är en hårsmån från att klota. Nu blir jag GALEN :mad: av ilska. Första tanken är att köra ikapp honom och slå av ena bakspegeln med mina racehandskar men jag lugnar ned mig och han får det LÅNGA fingret ett par tre gånger innan aset svänger av. Så kan det gå ibland med folk som tror dom är gud på roadsen. Att folk orkar. Nä jag skulle nog slagit sönder hans backspelgel i af. Det hade kännts skönt, väldigt skönt. Lite outlaw över det oxå.....fan va tuff jag är.

Tänkte jag bara skulle dela med mig lite.

edit; PORSCHE stavas det ju såklart


Örebro och porsche boxer, såg väl inte ut som att han ägde en pizzeria :D , först bmw 740 m 20" hjul, sedan fattig manns porsche undrar vad som kommer sedan ? :D :D :D En kompis gjorde en rolig sak i en liknande sittuvation visserligen 10-12 år sedan men roligt var det... Han hade en golf gti och TÖNTEN en toyota celica (som det skulle vara då) kom upp och stannade vid ett röd ljus m skikande däck och kromad armbåge :arsele . Kompisen som inte har lång stubin, drog åt hand bromsen och började värma däcken m kraftig rökutväckling, armbågen åkte snart in och rutan vevades upp, när det blev grönt lossade han handbromsen, det blev inget rejs :tummenupp

kanske man e tönt med men ibland rinner det över :argpådato .....
 

peppe44

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
kalmar
Hoj
kawazaki zrx 1200s
Kawakex skrev:
2501193 När jag precis hade tagit kort så skulle jag ut och töntraca vid ett rödljus. När det slog om drog jag på rullen men när jag skulle lägga i tvåan fick jag i neutralen utan och märka detta och drog på rullen igen, vilket resulterade i mycket väsen och lite aktion, lite snabbt fick jag i tvåan och susade iväg med svansen mellan benen. Så jag har typ lagt ner det.:tungan

underbart att det är fler som har gjort samma sak.inte nog med att man birv blåst av en 244 utan visst jag har gjort samma sak som du med
 

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
m@trix^ skrev:
2501221 Kompisen som inte har lång stubin, drog åt hand bromsen och började värma däcken m kraftig rökutväckling .....

Fräckt o bränna framdäck...:yoparty ...:rolleyes:

Ungefär som o stå och göra burnis med en Knallert.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Nej då...

Kawakex skrev:
2501193 När jag precis hade tagit kort så skulle jag ut och töntraca vid ett rödljus. När det slog om drog jag på rullen men när jag skulle lägga i tvåan fick jag i neutralen utan och märka detta och drog på rullen igen, vilket resulterade i mycket väsen och lite aktion, lite snabbt fick jag i tvåan och susade iväg med svansen mellan benen. Så jag har typ lagt ner det.:tungan

Klart du inte skall! :tungan

Skit i o koppla bara.... lätta lite på rullen o tryck i nästa växel, så spar du någon hundradel...

:yoparty
 
Last edited:

rollex

Guest
Kawakex skrev:
2501193 När jag precis hade tagit kort så skulle jag ut och töntraca vid ett rödljus. När det slog om drog jag på rullen men när jag skulle lägga i tvåan fick jag i neutralen utan och märka detta och drog på rullen igen, vilket resulterade i mycket väsen och lite aktion, lite snabbt fick jag i tvåan och susade iväg med svansen mellan benen. Så jag har typ lagt ner det.:tungan
:D :D Ha,ha,haaa... vad rolig du är :tungan :yoparty Vänta bara, du lär dig. Om ngr. år är du värst på stan :tuttar :yoparty
 

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
rollex skrev:
2501287 :D :D Ha,ha,haaa... vad rolig du är :tungan :yoparty Vänta bara, du lär dig. Om ngr. år är du värst på stan :tuttar :yoparty
Jag hoppas ju det håller just nu på att lära mig spara på mitt framdäck, hur får man egentligen upp den???:tungan
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Kawakex skrev:
2501293 Jag hoppas ju det håller just nu på att lära mig spara på mitt framdäck, hur får man egentligen upp den???:tungan
Leta upp Rollers slangskola så kan han lära dig :D
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Kawakex skrev:
2501293 Jag hoppas ju det håller just nu på att lära mig spara på mitt framdäck, hur får man egentligen upp den???:tungan

Beror nog på från modell till modell...Vissa reser sig lättare än andra :rofl
 

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
allt j**la snack om fattigmans porsche. I så fall kör väl du "fattigmanssporthoj". varför kör du inte en MV Agusta?

hursomhellst så är hans billiga j**la snik porsche dyrare än din blade.

cenariot du beskrev känns mer som snorunge lånar pappas porsche syndromet.
 

rollex

Guest
Kawakex skrev:
2501293 Jag hoppas ju det håller just nu på att lära mig spara på mitt framdäck, hur får man egentligen upp den???:tungan
Jag tycker att du ska ta det försiktigt ett tag, den tiden kommer att du lär dig att uiila:tummenupp Lär dig först lite kurver, och ha kontroll över hojen...mm Att du inte gör illa dig :) Cheers
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
xanlar skrev:
2501306 allt j**la snack om fattigmans porsche. I så fall kör väl du "fattigmanssporthoj". varför kör du inte en MV Agusta?

hursomhellst så är hans billiga j**la snik porsche dyrare än din blade.

cenariot du beskrev känns mer som snorunge lånar pappas porsche syndromet.
MV Agusta är en helt annat märke.
Porsche boxer är en bil för dom med lite mindre pengar ska ha råd att åka "porsche".
Problemet med en sån "billig, mega ultra sportbil aka porsche" är att den inte blir så mkt "mega ultra sportbil aka porsche".
Alltså är det ingen riktig porsche porsche med massa hästar, grymma bromsar, väghållning m.m.!

Och var nu inte ledsen bara för du sparat massa te en sån bil och sen hör att folk inte tkr den är "äkta".

Ungefär som att köpa en Volcom tröjja etc. i thailand. Det står Volcom men det är ingen äkta.

Nej kolla reg.nr leta upp vart han bor o kissa i den och lämna sedan en liten lapp om vem det var!
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
xanlar skrev:
2501306 allt j**la snack om fattigmans porsche. I så fall kör väl du "fattigmanssporthoj".
Boxster är en tjejporsche och är ful. :fakta
Finns bara en Porsche och det är 911:an.
Cayennen är bara för... ja... pinsam?

Bara min åsikt :pannkyss


För övrigt skulle du följt efter och frågat hur han tyckte kurvan gick
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top