Tönt i Porche...........

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Speedgirl skrev:
2501346 Skönt att höra att där är fler som inte kan få upp hojen. Vi kanske skulle starta en kurs???
:fattartil

Det ska finnas en filmsnutt eller säkert flera om hur man lär sig och slanga. Den jag syftar på är från usa..Tror du hittar den under tråden "Filmer och Bilder"
 

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
The blade skrev:
2500430 Hello lads.......
Nu ska jag berätta. Hade vart ute på min dagliga repa och va lite småirriterad när jag kom in till stan igen där alla körde jäättelångsamt och va allmänt i vägen. Kom upp till en korsning där jag fick vänta jättelänge på grönt. Hör hur det varvas frenetiskt bakom mig och det rullar upp en Porche boxter med en flinande tönt i. Nu blev jag ännu mer irriterad så klart. Varvade till lite med bladen och det triggade porchetönten ännu mer som vid det här laget stirrade sig galen på ljus-signalen i hopp om att kunna dra mig vid grönt. Grönt blev det och porchen drog iväg som faannn med skrikande däck. Jag körde lugnt och försiktigt fram till nästa rödljus där han i porchen väntade på mig med ett hånflin på läpparna. Va?? :confused: tänkte jag och blev förvånad som f-n över att killen trott att han toookdragit mig. Jaja du ska få tro att du är bäst i din fina lilla porche tänkte jag. Sen gav han mig fingret!!!!
ÄR HAN PÅ RIKTIGT.......hornen började klia innanför hjälmen och DET är väldigt irriternade om man redan är irriterad. För j-vulen. OK då tänkte jag och rättade till pungen som låg fel i skinnet. Varvade upp bladen lite. Grönt ljus och han försvann bakom mig rätt fort. Hur som så har blåvit vart rätt heta i stan under veckan så jag drog av på gas och hornen slutade klia. Lägger som vanligt ned hojen i min favvosväng. Då kommer porchen som ett as i kurvans vänstra körfält. Uppenbarligen kunde han inte hantera bilen i den hastigheten utan började slira över på mitt körfält. Med ordentligt nedlägg blir jag tvungen att sätta vänstra armbågen i sidan på hans bil. Får lite oreda på hojen och är en hårsmån från att klota. Nu blir jag GALEN :mad: av ilska. Första tanken är att köra ikapp honom och slå av ena bakspegeln med mina racehandskar men jag lugnar ned mig och han får det LÅNGA fingret ett par tre gånger innan aset svänger av. Så kan det gå ibland med folk som tror dom är gud på roadsen. Att folk orkar. Nä jag skulle nog slagit sönder hans backspelgel i af. Det hade kännts skönt, väldigt skönt. Lite outlaw över det oxå.....fan va tuff jag är.

Tänkte jag bara skulle dela med mig lite.

edit; PORSCHE stavas det ju såklart
Jag har bara en liten undran med tanke på tråden"killar som gillar att visa upp sig" Du kanske försökte impa på porsche tönten och lyckades inte och nu är su sur.:D :banana
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
invisible skrev:
2501354 Det ska finnas en filmsnutt eller säkert flera om hur man lär sig och slanga. Den jag syftar på är från usa..Tror du hittar den under tråden "Filmer och Bilder"
Tror det var tidningen suprbike som gjorde den va?
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Ricken skrev:
2501357 Tror det var tidningen suprbike som gjorde den va?

Ingen aning men den var bra, han går igenom mycket vad man bör tänka på osv.

Typ en steg för steg kurs. Ska se om jag hittar den.
 

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Östermalm
Hoj
R6-99
Freddola skrev:
2501323 MV Agusta är en helt annat märke.
Porsche boxer är en bil för dom med lite mindre pengar ska ha råd att åka "porsche".
Problemet med en sån "billig, mega ultra sportbil aka porsche" är att den inte blir så mkt "mega ultra sportbil aka porsche".
Alltså är det ingen riktig porsche porsche med massa hästar, grymma bromsar, väghållning m.m.!

Och var nu inte ledsen bara för du sparat massa te en sån bil och sen hör att folk inte tkr den är "äkta".

Ungefär som att köpa en Volcom tröjja etc. i thailand. Det står Volcom men det är ingen äkta.

Nej kolla reg.nr leta upp vart han bor o kissa i den och lämna sedan en liten lapp om vem det var!

Porsche Boxster S har 295 hk och gör 0-100 på 5,4 sek. Porsche Carrera har 325 hk(30 hk mer) och gör 0-100 på 5,0 sek som jämförelse. Enorma prestandaskillnader:rolleyes: Dessutom är boxstern en roadster medan 911 är en coupé, d.v.s. det är två olika typer av bilar.
Om man hårddrar det så kan man ju undra varför du själv kör runt med en fattigmans-KTM som 625an istället för en 950 supermoto.

Nu stämmde iofs din jämförelse bättre i och med att man kan anta att fler som köper en porsche gör det för att det är "glassiiiiiit" (och många som har en boxster egentligen hellre skulle vilja ha en 911) medan KTM-köparna kanske mer är ute efter köregenskaperna, men boxster är i varje fall en riktig porsche.
 

Suzuka mannen

this is what life`s all about
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Smålandsstenar
Hoj
repsol 1000 rr 05:
xanlar skrev:
2501306 allt j**la snack om fattigmans porsche. I så fall kör väl du "fattigmanssporthoj". varför kör du inte en MV Agusta?

hursomhellst så är hans billiga j**la snik porsche dyrare än din blade.

cenariot du beskrev känns mer som snorunge lånar pappas porsche syndromet.

nästan bara status i att kunna äga o försäkra en hoj idag betydligt dyrare för en del än en porsche boxter, inköpet e dock billigare på hoj...
 

Gabor

Guest
Tråden borde heta " Tönt På Blade "

...hade varit enklare bara att ignorera posh föraren, det ger mer respekt.
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Speedgirl skrev:
2501346 Skönt att höra att där är fler som inte kan få upp hojen. Vi kanske skulle starta en kurs???
:fattartil

Var anmäler man sig :wiggle
Hade bestämt i början av säsongen att jag skulle lära mig i år men jag är för feg o la ner det... Gjorde en jätteliten ofrivillig vid ett rödljus när jag muppa till det med gasen/kopplingen :rodnar
 

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
Kawakex skrev:
2501193 När jag precis hade tagit kort så skulle jag ut och töntraca vid ett rödljus. När det slog om drog jag på rullen men när jag skulle lägga i tvåan fick jag i neutralen utan och märka detta och drog på rullen igen, vilket resulterade i mycket väsen och lite aktion, lite snabbt fick jag i tvåan och susade iväg med svansen mellan benen. Så jag har typ lagt ner det.:tungan
kan hända den bästa om man har otur. hade varit illa ob 2an hoppat i med fullgas :hojraket
 

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
zxr 750 -92
Orca69 skrev:
2500973 Stod vid ett rödljus en gång när det rullade upp en ferrari-röd liten sportbil brevid mig. Jag tittade ner på killen, han sneglade upp på mig. Kunde riktigt höra ledmotivet till någon gammal cowboyfilm spelas i bakgrunden och tänkte "den här killen vill race'a". Så när ljuset slog om till gult sparkade jag bort backspegeln på bilen. Dåligt snopen han såg ut.



Berättelsen ovan är en dramatisering, inga sportbilar skadades under berättandet av den.

:D Tyckte jag va kul.
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
Orca69 skrev:
2500973 Stod vid ett rödljus en gång när det rullade upp en ferrari-röd liten sportbil brevid mig. Jag tittade ner på killen, han sneglade upp på mig. Kunde riktigt höra ledmotivet till någon gammal cowboyfilm spelas i bakgrunden och tänkte "den här killen vill race'a". Så när ljuset slog om till gult sparkade jag bort backspegeln på bilen. Dåligt snopen han såg ut.



Berättelsen ovan är en dramatisering, inga sportbilar skadades under berättandet av den.


Öhhh....????
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
Finns det någon tråd med tips o så för dem som vill lära sig?

Hade också velat lära mig denna sommar, fått lite tips från kompisen, men jag VÅGAR inte dra upp den... :-(
 

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
lånar tråden...

Har oxå råkat ut för lite muppar i bilar. En som vevade ner rutan o frågade om hur man hittar till Bergsjön, jag började förklara o han avbryter o säger "för det ser ut som du kommer därifrån" WTF:va
Blev helt paff o speciellt eftersom jag ser ascool ut på min motard o inte alls som nån liten moppe-nisse från bergsjön!

Min fråga är som följer: Är det svårt att fota av en backspegel? Nån som testat? Lite dummt om man försöker o typ stukar foten eller ngt!:näsblod
 

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
Andreéas skrev:
2502262 Finns det någon tråd med tips o så för dem som vill lära sig?

Hade också velat lära mig denna sommar, fått lite tips från kompisen, men jag VÅGAR inte dra upp den... :-(
la ju upp filen inlägget innan ditt
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top