Tönt i Porche...........

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Sant!

Lite äldre (60-tal) 4-5 liters Ferrari V12:eek:r hade runt 250 hästar och vägde som en modern Volvo/SAAB. Men, en chippad Aero/T5:a har lätt över 300 hästar...

Därmed inte sagt att jag hellre vill ha en Volvo.

Min C70 T5 240hk fick 291hk efter chip......
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Sant!

Lite äldre (60-tal) 4-5 liters Ferrari V12:eek:r hade runt 250 hästar och vägde som en modern Volvo/SAAB. Men, en chippad Aero/T5:a har lätt över 300 hästar...

Därmed inte sagt att jag hellre vill ha en Volvo.

men en 40år gammal Ferrari är ju inte till för att rejsas med, de är ju en kukförlängare utan dess like, kukfölängarnas förlängare, visst fina bilar men de är ju bara för att dema sin goda ekonomi inför bryyydarna, :tungan
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Type RR kanske.. inte singel R nu asså för en TypeR går ju bra men RRn ska tydligen vara lite kvickare tackvare att den är lättare bättre fjädring osv.

Det krävs nog mycket mer än en massa R på en Civic för att den ska ha en sportmössa mot en R1.
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Det krävs nog mycket mer än en massa R på en Civic för att den ska ha en sportmössa mot en R1.

I ärlighetens namn måste det ha varit något helt annat än en Civic + en massa RRRR. Eller så var det så att han kom ganska långt bak relativt den lilla bit jag drog fullt och att det bara kändes som han hängde på ovanligt lätt.

Man får nog ha en jäkla massa hk i en bil för att hänga med en R1-07:a.

/D.
 

Corsa

Från nykläckt till kyckling
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RSV Mille R -02 Gul
En 40 år gammal Ferrari är ingen kukförlängare, det är en älskarinna.
En ny Ferrari är en racemaskin.
Lamborghini är för bling-folket.
Corvette är för att ragga brudar.
Porsche är för de som tror att Porsche är annat än en trimmad bubbla. Dvs lurade av marknadsföringen.


Bil vs MC handlar om vem som vågar/kan ligga närmast gränsen för sitt fordon och det är mycket lättare i en bil på en halvgrusig väg en med en MC.

Vågar du inte köra mer än 5/10 med en MotoP-hoj på en nergrusad väg så får du finna dig i att bli frånkörd av RallyHarry i en sunkig Porsche. På bana är det givetvis annorlunda. Det visar ju MV Agusta F4 vs Gallardo-testet på Hochenheim rätt tydligt då Gallardon vart frånkörd med 10 s per varv...
 

Kiina0

Professionell Lackvårdare
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Helsingborg/Kvidinge
Hoj
R1 -01. Fas III. 140Nm.
Jävla mupp !

Hur dumm får man va,tro att man ska kunna dra en båge med bil ?! :gnissla
:rofl

Nja.... har på senare tid döket upp bilar som hänger med BRA (iaf i södra Sverige).

Förra året när jag ägde en av Sveriges snabbaste Saabar (9-3:a T-7 motor) så fick en Ninja 600 (sen 90:talare) se sig besegrad när vi drog mellan 125-230km/h trots jag hade min dam vid sidan.:yoparty

Fördelen för mig var att jag kunde köra i samma växel under hela repan, och slapp min relativt sega spoolup... annars hade jag inte haft en chans.
Hade det varit lägre hastigheter eller mer kubik så hade jag blivit efter.

Rullar rätt många bilar här som kör 10/11:eek:r på 402m... vad gör din hoj på kvartsmilen? :)
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
En 40 år gammal Ferrari är ingen kukförlängare, det är en älskarinna.
En ny Ferrari är en racemaskin.
Lamborghini är för bling-folket.
Corvette är för att ragga brudar.
Porsche är för de som tror att Porsche är annat än en trimmad bubbla. Dvs lurade av marknadsföringen.


Bil vs MC handlar om vem som vågar/kan ligga närmast gränsen för sitt fordon och det är mycket lättare i en bil på en halvgrusig väg en med en MC.

Vågar du inte köra mer än 5/10 med en MotoP-hoj på en nergrusad väg så får du finna dig i att bli frånkörd av RallyHarry i en sunkig Porsche. På bana är det givetvis annorlunda. Det visar ju MV Agusta F4 vs Gallardo-testet på Hochenheim rätt tydligt då Gallardon vart frånkörd med 10 s per varv...

men en Gallardo är ju bara bil för bling-folket, de kan du inte gämföra med i ett ban test :p

BTW: iom att Lambon är audi (Ådi) numera å de har blitt lite seriösare på kvalitén å va man får för pengarna så är de nya lambosarna ingen direkt bling bil som tidigare innan Audi köpte upp Lambo.. Lambo folket klagar som fan på att nya lambo inte har den där lambo charmen kvar. men satan va tyskarna har piffat upp prestandan :)
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
I ärlighetens namn måste det ha varit något helt annat än en Civic + en massa RRRR.

Tror jag hittat din antagonist.... :D
Det var en Silvrig Audi TT med två breda svarta ränder över huv o tak... När de kom hade nog vassaste varianten 4WD och 225 hk. Lite trim i den så borde väl 300 hk inte vara omöjligt... :va :tungan

Ja e trött på folk me touringhojar som tror de kan köra ifrån allt :tungan

:D

:såjaponken
 
Last edited:

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Ort
derome
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
porsches boxter är en ganska så simpel bil ligger bra på vägen men saknar allt va motor heter har sj spöat en boxter här som bara ville dra i från mej på motorvägen och kan säga att han hadde inte mycket att komma med
vid 200 så låg han en bra bit bakom mej och när jag kom upp i 140 så såg ja han knappt
 

janke

Medlem
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Mt-01 05
har ej läst alla inlägg men var det inte två töntar en i porshen o en på hojen
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag drar i stort sett alltid mot allt och alla. Hela livet är en tävlan. Oftast går de bra om jag sitter på hojen (med bilen så måste vägen svänga rejält om de ska funka).

Drar inte personen i/på de andra fordonet så tycker jag att det är en tönt.

Sån är jag, men jag har heller aldrig sagt att jag är speciellt mogen, eller ens försökt vara de. Snarare motsatsen då.

En liten berättelse som kan passa i den här tråden är den från den tiden då jag hade min Aprilia RSV mille (dvs förra sommaren). Låg och kuskade på motorvägen ner mot Laholm för att hälsa på svärfar. Jag på min mille med en enorm ryggsäck på ryggen, och tjejen med sin Aprilia Pegaso Strada med övningsskylt på ryggen. Vi låg i ca 130km/h, hon först och sedan jag.
Då ser jag i backspegeln något lågt och rött. -Aha en Ferrari, nu ska han få smaka, tänker jag. Ferrarin kör om och jag ut efter. Han ökar och jag ökar. I ca 250 km/h flyttar han på sig och släpper förbi mig, och jag liggandes över tanken ger järnet upp till ca 276km/h (har jag för mig att det stod), när vinden i ryggsäcken var så hård att jag har svårt att hänga kvar i styret. Sneglar upp i backspegeln och får se hur han ligger och trycker mig i baken. Går in till högerfilen och släpper av, killen flinar stort och gör tumme upp och drar vidare med sin Ferrari 360 modena (en av dom snyggaste bilarna som finns i mitt tycke). Fick sedan lägga mig i 80 km/h bra länge och vänta in tjejen, som i sin tur hade legat och blåkört i 150 km/h, själv med övningskörningsskylt på ryggen för att komma ikapp. De goa va att hon sedan hade full förståelse att jag var tvungen och ge ferrarin en liten match. För hur ofta får man chansen att rejsa mot en ferrari på någorlunda lika villkor.

Precis sån är jag trots mina 33 levnadsår.
 

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Ort
Kramfors
Hoj
Polka r1 1998
Jag drar i stort sett alltid mot allt och alla. Hela livet är en tävlan. Oftast går de bra om jag sitter på hojen (med bilen så måste vägen svänga rejält om de ska funka).

Drar inte personen i/på de andra fordonet så tycker jag att det är en tönt.

Sån är jag, men jag har heller aldrig sagt att jag är speciellt mogen, eller ens försökt vara de. Snarare motsatsen då.

En liten berättelse som kan passa i den här tråden är den från den tiden då jag hade min Aprilia RSV mille (dvs förra sommaren). Låg och kuskade på motorvägen ner mot Laholm för att hälsa på svärfar. Jag på min mille med en enorm ryggsäck på ryggen, och tjejen med sin Aprilia Pegaso Strada med övningsskylt på ryggen. Vi låg i ca 130km/h, hon först och sedan jag.
Då ser jag i backspegeln något lågt och rött. -Aha en Ferrari, nu ska han få smaka, tänker jag. Ferrarin kör om och jag ut efter. Han ökar och jag ökar. I ca 250 km/h flyttar han på sig och släpper förbi mig, och jag liggandes över tanken ger järnet upp till ca 276km/h (har jag för mig att det stod), när vinden i ryggsäcken var så hård att jag har svårt att hänga kvar i styret. Sneglar upp i backspegeln och får se hur han ligger och trycker mig i baken. Går in till högerfilen och släpper av, killen flinar stort och gör tumme upp och drar vidare med sin Ferrari 360 modena (en av dom snyggaste bilarna som finns i mitt tycke). Fick sedan lägga mig i 80 km/h bra länge och vänta in tjejen, som i sin tur hade legat och blåkört i 150 km/h, själv med övningskörningsskylt på ryggen för att komma ikapp. De goa va att hon sedan hade full förståelse att jag var tvungen och ge ferrarin en liten match. För hur ofta får man chansen att rejsa mot en ferrari på någorlunda lika villkor.

Precis sån är jag trots mina 33 levnadsår.

:rolleyes:
 

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Jag drar i stort sett alltid mot allt och alla. Hela livet är en tävlan. Oftast går de bra om jag sitter på hojen (med bilen så måste vägen svänga rejält om de ska funka).

Drar inte personen i/på de andra fordonet så tycker jag att det är en tönt.

Sån är jag, men jag har heller aldrig sagt att jag är speciellt mogen, eller ens försökt vara de. Snarare motsatsen då.

En liten berättelse som kan passa i den här tråden är den från den tiden då jag hade min Aprilia RSV mille (dvs förra sommaren). Låg och kuskade på motorvägen ner mot Laholm för att hälsa på svärfar. Jag på min mille med en enorm ryggsäck på ryggen, och tjejen med sin Aprilia Pegaso Strada med övningsskylt på ryggen. Vi låg i ca 130km/h, hon först och sedan jag.
Då ser jag i backspegeln något lågt och rött. -Aha en Ferrari, nu ska han få smaka, tänker jag. Ferrarin kör om och jag ut efter. Han ökar och jag ökar. I ca 250 km/h flyttar han på sig och släpper förbi mig, och jag liggandes över tanken ger järnet upp till ca 276km/h (har jag för mig att det stod), när vinden i ryggsäcken var så hård att jag har svårt att hänga kvar i styret. Sneglar upp i backspegeln och får se hur han ligger och trycker mig i baken. Går in till högerfilen och släpper av, killen flinar stort och gör tumme upp och drar vidare med sin Ferrari 360 modena (en av dom snyggaste bilarna som finns i mitt tycke). Fick sedan lägga mig i 80 km/h bra länge och vänta in tjejen, som i sin tur hade legat och blåkört i 150 km/h, själv med övningskörningsskylt på ryggen för att komma ikapp. De goa va att hon sedan hade full förståelse att jag var tvungen och ge ferrarin en liten match. För hur ofta får man chansen att rejsa mot en ferrari på någorlunda lika villkor.

Precis sån är jag trots mina 33 levnadsår.

Haha nice =)
Känner igen mig precis...är typ likadan...rejsar med allt och alla och med allt jag kör :D

Åker offta på svartrejst med både hoj och bil och gasar....det är ju skitkul :tummenupp

Mogen...nä men vafan ska man vara det för :tungan
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top