Tönt i Porche...........

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tror jag nog dom gör, men det värsta e ju att doms register e lite instabilt (gammla porsche bilar) så ifall turbon går i gång i en kurva så åker du troligen i diket:näsblod därför ska man köra hoj:)
Turbo?
Vi har nog olika uppfattning av vad som är gammalt..
Var hittar du turbon på den här?

kb911-18.jpg

1972-1973 911 T (european)
2341 cc
130 bhp @ 5600 rpm
196 NM @ 4000 rpm
compression: 7,5:1

1972-1973 911 T (US)
2341 cc
140 bhp @ 5600 rpm
200 NM @ 4000 rpm
compression: 7,5:1


1972-1973 911 E
2341 cc
165bhp @ 6200 rpm
206 NM @ 4500 rpm
compression: 8,0:1

1972-1973 911 S
2341 cc
190bhp @ 6500 rpm
216 NM @ 5200 rpm
compression: 8,5:1
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
antar att du har lärt dig wheela sen du skrev detta inlägget. för med den hojjen du har nu är det nog inga större problem!;) känner en tidigare ägare till skönheten du nu besitter=)

jag har haft hojen i två veckor så jag har inte lärt mig det än men jag håller på att lära mig. Än så länge är det lite skutt :näsblod
Den går att gasa upp så den är ganska lätt faktiskt. Hur vet du att det är den hojen?
Är jäkligt nöjd med den iallafall. Går friskt om man säger så. :) :D
 

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Ort
falun
Hoj
ingen
jag har haft hojen i två veckor så jag har inte lärt mig det än men jag håller på att lära mig. Än så länge är det lite skutt :näsblod
Den går att gasa upp så den är ganska lätt faktiskt. Hur vet du att det är den hojen?
Är jäkligt nöjd med den iallafall. Går friskt om man säger så. :) :D

akra systemet som sitter på. alla eloxerade bultar, jag bara ser det hehe=) plus att jag pratat med killen som hade den innan;) draggen heter han=)
ja för fan den borde du vara nöjd med! vi pratar fortfarande om den där hojen här hemma ju hehe.. den e riktigt grym. och du borde definitivt inte ha några större problem att bara gasa upp den på slangen :yoparty
 
Gick med
22 Dec 2004
Ort
Skultuna
Hoj
Thruxton -04
Jävla mupp !

Hur dumm får man va,tro att man ska kunna dra en båge med bil ?! :gnissla
Har som hobby att när det kommer en klåpare i sportbil vid rödlysen så skiter jag i starten för att sen försvinna som en raket.
Dom blir så j...a sura när dom fattar att dom loosat ! :rofl
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jävla mupp !

Hur dumm får man va,tro att man ska kunna dra en båge med bil ?! :gnissla
Har som hobby att när det kommer en klåpare i sportbil vid rödlysen så skiter jag i starten för att sen försvinna som en raket.
Dom blir så j...a sura när dom fattar att dom loosat ! :rofl

Nej dem garvar arslet av sig när du kommer där som en raket förbi dem efter de har slagit av på gasen oså tänker dem för sig själva, lär dig starter för fan.
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
akra systemet som sitter på. alla eloxerade bultar, jag bara ser det hehe=) plus att jag pratat med killen som hade den innan;) draggen heter han=)
ja för fan den borde du vara nöjd med! vi pratar fortfarande om den där hojen här hemma ju hehe.. den e riktigt grym. och du borde definitivt inte ha några större problem att bara gasa upp den på slangen :yoparty

akra ? .. det är väl ett yoshimoura där sitter på om jag är helt ute och turnerar ... kör endel med den tjejen :) .. dom passar perfekt ihop :tummenupp
 

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Ort
falun
Hoj
ingen
akra ? .. det är väl ett yoshimoura där sitter på om jag är helt ute och turnerar ... kör endel med den tjejen :) .. dom passar perfekt ihop :tummenupp

kan hända att killen som hon köpte den av satte på yoshi system.. men när min polare sålde den till honom så satt det akra helsystem på iaf :)

ja den där cykeln är ju klockren!
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Skall bara passa på att förpassa mig till de omognas skara, eller töntskaran var det ju..

För några dagar sedan hade jag packat min hoj för långfärd (ett tuggummi i käften och lite pepsi max i magen) och precis när jag kommit ut på 70 vägen hörde jag ett jäkla vrålande bakom mig, kollar i backspeglarna och kan inte riktigt komma fram till vad det är för bil men med tanke på att jag hörde motorn så pass bra genom min hjälm och min tinitus borde den röra på sig ganska bra. I bilen såg jag en av alla dessa killar som har så mycket metall hängandes i skallen att man undrar om det rör sig om en mobil styckeförsäljningsrörelse. Hann inte ens tänka ordet mogen innan jag gasade på lite lagom. När jag tittade i backspegeln såg jag till min förvåning hans metallprydda anlete ännu tydligare än förra gången, dessutom såg jag nu även ett själgott smalj i min backspegel. Och smajlet var inte mitt:va .

Eftersom jag är så fruktansvärt mogen och ansvarsfull var det bara en sak kvar att göra...peta ner 3 steg och vrida rullen max tills det inte fanns annat än ett blekt minne kvar av denna fjöre till fjant. Sagt och gjort, efter några sekunder försvann fjören och jag insåg att det var läge att bromsa in för att inte riskera att konkurrera med den lokala bonden, "snabbplöjning med liten men stark Japan".

Precis när jag bromsat in och tagit den första kurvan tittar jag bak och vad ser jag, jo en ful jäkla råtta till homo sapiens sittandes i en bevisligen snabb plåtlåda. Han hade dock inget fult smalj länge vilket räckte för mig den dagen. Undrar dock fortfarande vad det var för en bil, det var en jäkel att röra på sig!

Snipp snapp snut..../D
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Var sitter den delen? :va :rolleyes:



Färg o form?
Det rullar ett par Hondor o Subaru's i stan som flyttar på sig rätt bra :D

Såg ut som en relativt liten bil, den var mörkgrön med 2 breda vita linjer på motorhuven. Tror han hade en polare bakom sig i en gul bil men den försvann nog på ett annat håll.

/D
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Såg ut som en relativt liten bil, den var mörkgrön med 2 breda vita linjer på motorhuven. Tror han hade en polare bakom sig i en gul bil men den försvann nog på ett annat håll.

/D

Hmmm... Funderar på en Honda Civic, men nej de kan det intea vara...
Vi får väl köra till OK-Q8 på fredag o spana... :D

Så länge det inte blinkar blått på taket samtidigt som man har dem som ett plåster i röven, kan det ju vara kul... :rolleyes:
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Hmmm... Funderar på en Honda Civic, men nej de kan det intea vara...
Vi får väl köra till OK-Q8 på fredag o spana... :D

Så länge det inte blinkar blått på taket samtidigt som man har dem som ett plåster i röven, kan det ju vara kul... :rolleyes:

Om jag säger så här..drog fullt från 70 upp till 285 och så långt efter blev han inte. Kan inte vara en Civic orginal, eller går de så bra nuförtiden:va .

/D.
 

FlyBoy

Hmm..
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Yamaha XT660X -07
Nej dem garvar arslet av sig när du kommer där som en raket förbi dem efter de har slagit av på gasen oså tänker dem för sig själva, lär dig starter för fan.

Ha ha ha..... Klockrent!

Jävla mupp !

Hur dumm får man va,tro att man ska kunna dra en båge med bil ?! :gnissla
Har som hobby att när det kommer en klåpare i sportbil vid rödlysen så skiter jag i starten för att sen försvinna som en raket.
Dom blir så j...a sura när dom fattar att dom loosat ! :rofl

http://www.blocket.se/vi/11591043.htm?ca=11_s

Prova mot denna familjekombi.. Han kör ifrån min Porsche 911 C4 som skit iallafall... Även min XT660X ha ha ha.... :lol
 
Last edited:

carpediem

WHY IS RUM GONE?
Gick med
22 Apr 2007
Ort
i ett hus?
Hoj
Suzuki rm 250 05 fmx mod
Turbo?
Vi har nog olika uppfattning av vad som är gammalt..
Var hittar du turbon på den här?

kb911-18.jpg

1972-1973 911 T (european)
2341 cc
130 bhp @ 5600 rpm
196 NM @ 4000 rpm
compression: 7,5:1

1972-1973 911 T (US)
2341 cc
140 bhp @ 5600 rpm
200 NM @ 4000 rpm
compression: 7,5:1


1972-1973 911 E
2341 cc
165bhp @ 6200 rpm
206 NM @ 4500 rpm
compression: 8,0:1

1972-1973 911 S
2341 cc
190bhp @ 6500 rpm
216 NM @ 5200 rpm
compression: 8,5:1

Ifall jag skulle kolla efter turbon skulle jag nog kolla i motorrumet men kanske bara e jag:D
Sen e jag 16år så allt som e äldre en det tycker jag e väldigt gammalt, sen e jag ingen porsche fantast så har ingen aning om när prosches första turbo bil kom, jag vet bara att dom första porsche bilarna me turbo hade problem med att man inte kunde veta när turbon gick igång:huvet
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Om jag säger så här..drog fullt från 70 upp till 285 och så långt efter blev han inte. Kan inte vara en Civic orginal, eller går de så bra nuförtiden:va .

/D.

Type RR kanske.. inte singel R nu asså för en TypeR går ju bra men RRn ska tydligen vara lite kvickare tackvare att den är lättare bättre fjädring osv.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top