Skall bara passa på att förpassa mig till de omognas skara, eller töntskaran var det ju..
För några dagar sedan hade jag packat min hoj för långfärd (ett tuggummi i käften och lite pepsi max i magen) och precis när jag kommit ut på 70 vägen hörde jag ett jäkla vrålande bakom mig, kollar i backspeglarna och kan inte riktigt komma fram till vad det är för bil men med tanke på att jag hörde motorn så pass bra genom min hjälm och min tinitus borde den röra på sig ganska bra. I bilen såg jag en av alla dessa killar som har så mycket metall hängandes i skallen att man undrar om det rör sig om en mobil styckeförsäljningsrörelse. Hann inte ens tänka ordet mogen innan jag gasade på lite lagom. När jag tittade i backspegeln såg jag till min förvåning hans metallprydda anlete ännu tydligare än förra gången, dessutom såg jag nu även ett själgott smalj i min backspegel. Och smajlet var inte mitt
.
Eftersom jag är så fruktansvärt mogen och ansvarsfull var det bara en sak kvar att göra...peta ner 3 steg och vrida rullen max tills det inte fanns annat än ett blekt minne kvar av denna fjöre till fjant. Sagt och gjort, efter några sekunder försvann fjören och jag insåg att det var läge att bromsa in för att inte riskera att konkurrera med den lokala bonden, "snabbplöjning med liten men stark Japan".
Precis när jag bromsat in och tagit den första kurvan tittar jag bak och vad ser jag, jo en ful jäkla råtta till homo sapiens sittandes i en bevisligen snabb plåtlåda. Han hade dock inget fult smalj länge vilket räckte för mig den dagen. Undrar dock fortfarande vad det var för en bil, det var en jäkel att röra på sig!
Snipp snapp snut..../D