T595 tråden

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
enkelsits till en t595 sökes, skicka pm

http://www.blocket.se/vi/16659610.htm?ca=23_3_s

Borde väl va samma?

Hejs

Tror min nya hoj går lite fett..luktar lite för mkt soppa...går hur fint som helst, hur ska man få bukt med detta? någon bra verkstad i Stockholm som kan kolla mappning?

Min går också bra med luktar lite väl mycket soppa.
Fler som har detta symptom?
Har bara haft min hoj i 2 dar så jag känner inte till Trajjan nåt vidare. Impulsköpte den :)
Annars hel nöjd.
 

Bifogat

  • triple.jpg
    triple.jpg
    226.6 KB · Visningar: 93
Last edited:

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Hej

Jag har en gul 955i, som är mycket bra på allt.

Men jag "hänger" lite för mycket på handlederna.

Så är det nån som har bytt styre och mätare?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
min hoj är till salu om ngn skulle vara sugen! ngn kanske e sugen på att bygga om den eller bara köra den som den står inga problem! kolla min annons.

jag börjar bli i lite akut behov av pengar så jag säljer den för 25000 vid snabb affär.

pm:a vid intresse
 

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Ort
Lycksele
Hoj
Triumph Daytona T595
Hej,

Är på väg att byta till mig en t595. Och har lite frågor om denna hoj.

Finns det några vanliga fel? Hur är den att köra? Dyr att repa? Det är en -97.

tacksam för lite info.
 

sovasked

Det är aldrig försent att ge upp!!!!!
Gick med
21 Nov 2007
Ort
Nora
Hoj
-97, triumph, t595
har haft en -97 i ett år och 1200 mil ooch jag är as nöjd:) enda problemet var att den gick varm i stan men det var bara en kontakt till fläkten som lossnat och det finns massor av delar på ebay england... om något skulle gå sönder
 

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Ort
Lycksele
Hoj
Triumph Daytona T595
Tänkte lägga ut lite bilder på min nya hoj. Stört nöjd över den och längtar som fasen till sommaren :yoparty

24819454.jpg


24819453.jpg


24819452.jpg
 

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Ort
Lycksele
Hoj
Triumph Daytona T595
Finns det någon försäljare som har mycket grejjer till denna hoj?
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
halloj!
köpte mig en Daytona T595 -97 i förrgår.. undrar om det finns nya kåpor att beställa någonstans eller om det är eBay som gäller?
tacksam för svar
 

Bifogat

  • dayyan.jpg
    dayyan.jpg
    63.3 KB · Visningar: 64

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jaha hyffsat nybliven ägare till ett stycke T595, och ny i tråden. Över förväntan trevlig hoj faktiskt :tummenupp

Min har dock ett par små "egenheter", b.la. bromsskivor som glappar tokigt mycket i nitningarna, önskar därför köpa beg/nya skivor om någon har extra. Tar annars mer än gärna emot tips på vart man handlar skivor billigt, pirat eller orginal spelar ingen roll, har kollat på ebay.co.uk men det är för dyrt :huvet

Skulle även vilja köpa en ensitskuts, helst svart, men kan även tänka mig en i fel färg, skicka pm vad ni har :tummenupp

Sen har jag ett "knarrande/knakande" ljud när jag nyper frambromsen och gungar ner framgaffeln så hårt man orkar, misstänkte först styrlager, men kan absolut inte känna något glapp alls, hittar heller inget annat som bör kunna knaka i fronten, misstänker något i gaffelbenen, men vad? Någon som har upplevt samma på sin traja, nån som vet vad det beror på? :confused: :näsblod

Kom igen sälj mig era bromsskivor och ensitskutsar nu haha :tungan :tummenupp

/Robban
 

Bifogat

  • SP_A0283.jpg
    SP_A0283.jpg
    147 KB · Visningar: 56
  • SP_A0285.jpg
    SP_A0285.jpg
    206 KB · Visningar: 70

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Bygg en fighter :)

Hmm inget överdrivet liv i denna tråden, men men..

Om någon har tröttnat på att åka med kåpor, eller bara vill kunna variera sig lite, så har jag ett "kit" för att bygga om din Daytona 595/955 till speedtriple. Ingår gör en helt ny, fräst styrkrona i alu med borrade hål för styrfästen och fäste för tändningslåset, Helt nya svarta styrfästen från Renthal (snygga), och ett helt nytt styre av Fatbar-modell. Perfekt om du tröttnat på å ligga bakom kåpan i 250 blås, eller vill ha en hoj som är roligare i stan och på småvägarna :tummenupp Grejerna är bara att bulta fast på hojen och köra!

Pris diskuteras via PM/mail..
 

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
LIDKÖPING
Hoj
Triumph Thruxton -07
Passade på att fota Trajjan sista turen för året, nu får man vänta en lång vinter innan man kan köra igen. Ha det gott Triumph åkare!
 

Bifogat

  • CIMG0396.jpg
    CIMG0396.jpg
    245.4 KB · Visningar: 86

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Termostaten, insprutningen hackar, dåliga anslutningar till databoxen, känslan i växelföraren, skivorna fram, kopplingen slirar, kvalitetskänslan över hela taget.
 

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
LIDKÖPING
Hoj
Triumph Thruxton -07
Termostaten, insprutningen hackar, dåliga anslutningar till databoxen, känslan i växelföraren, skivorna fram, kopplingen slirar, kvalitetskänslan över hela taget.[/Q

Bara för din hoj var dålig behöver ju inte alla Triumph vara det, inget av de fel du räknar upp finns på min. Och att lamellerna slirar är ju ett tecken på att de behöver bytas, då det är slitgrejer! Och lameller får man byta på alla märken även Triumph.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Kvalitetskänslan var/är urusel i allmänhet, det gäller då alla T595 hojar! Dom flesta andra fel var "bara" otur på en hoj som gått ca 2300 mil.... Uselt att det inte håller längre....
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Kvalitetskänslan var/är urusel i allmänhet, det gäller då alla T595 hojar! Dom flesta andra fel var "bara" otur på en hoj som gått ca 2300 mil.... Uselt att det inte håller längre....

ALLA? Jag har kört över 10 000 mil. Vore den så usel så vore det inte möjligt.

Jag har även kört över 10 000 mil med en Hynda! Den läcker olja, laddar dåligt, har sopiga bromsar, taskig väghållning, låter som ett tröskverk och mycket till...

Är det en usel motorcykel?

Eller handlar det om att jag inte tycker/tyckte om den?

Vad är kvalitet? Läs Zen och konsten att sköta en motorcykel av Robert M Pirsig och återkom sedan!
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Jag sa att en modell var urusel, kontruktionen är inte den bästa, det är den inte på alla hondor heller men i allmänhet så är den mycket bättre än triumph iaf....
Om du vill veta hur man sköter om en motorcyckel kolla då i mitt garage så får du se...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top