T67 supra vs 04 gixxer

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Mjaaa....fordonen ska ju ha liknande effekt/viktförhållande om det ska vara rättvist.

om du ska dra efter din egen linje så ska hojjen ha fler hjul osv, å då kan du ju lika gärna ställa upp 2st exakt likadana hojjer eller bilar å då blir de inte ens ett Bil vs MC race..

nej de räcker med att 2 helt olika typ av fordon tvälar mot varandra inte är standard eller så är båda i standard utförande.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011

GE MIG!!! Han skulle behöva styva upp fjädringen lite bara... annars är det en klockren bil! Ser sådär lagom bonnstylad ut, sen tutan till det också...

Byns häftigaste kille med chippad 850 t5 ska förnedra "bönnerna" i audin... Audin tutar, växlar ner, bye bye :arsele

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
om du ska dra efter din egen linje så ska hojjen ha fler hjul osv, å då kan du ju lika gärna ställa upp 2st exakt likadana hojjer eller bilar å då blir de inte ens ett Bil vs MC race..

nej de räcker med att 2 helt olika typ av fordon tvälar mot varandra inte är standard eller så är båda i standard utförande.

Nja det jag menade med det är att då kan man se hur mycket rullmotstånd, airodynamik mm spelar in.
Typ 99/100 fall i ett bil/mc rejs så har ju hojen effekt/vikten till sin fördel men bilen airodynamiken.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Jag drog jämnt med min CBR600F mot polarens SP1 när vi rejsade. När vi kommer över 180-200 drar han ifrån mig mer och mer. Vridet som vinner där.
Sedan kommer det alltid vara vinst till en mc mot en bil (om vi inte snackar 600+ hk) i farter upp mot 200-220 km/h. Efter det är det vridet som vinner.
*fnizz*

Din morsa hade ju satt km/h-spärr på 180. Eller va det du som aldrig vågade gasa ur? mr 5-minuter behind ;) :arsele

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750

Förstår inte varför det skulle vara mer intressant... eftersom att en bil och hoj från början är så olika (som du själv skriver) finns ingen poäng i att dela upp det i standard och trimmat. Folk gör jämförelser och sålänge de skriver vad det är för fordon (och vad som eventuellt är gjort med dem) som tävlar är jag nöjd. Då kan vem som helst bedöma om det är värt att kolla filmen. :tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras