T67 supra vs 04 gixxer

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag blev piskad av en Porsche Cayenne Turbo S :huvet (2,5 ton väger den tror jag) men den har en V8 på 512 hästar så efter 180 hade jag inte en chans :gråta

Nu är det bara att vänta på första twinklagomålet... :corn
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.

Finns väldigt få moppar som vinner mot en vässad bil i farter över 200km/h+ varför jag tycker att 600'a föraren gör ett helt ok arbete mot Supran!!

/Fürstenhoff.
tänkte just säga de, låter som en ettrig 600cc å då är de inte dåligt jobbat :)
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp


Ps!
Om det finns några hormon stinna moppe piloter som nästa vår vill testa lite körning mellan ett par lagom vässade fyrhjulingar som dom tror att dom kan spöa hur som hellst så är ni mer än välkomna att prova på - både rakt fram och när det svänger!! ;)
Ds!

Jag vill vara 1:a på listan :tungan
 

wissel

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2005
Ort
visby
Hoj
Suzuki TL 1000 R
alltid lika kul o läsa när bil kör ifrån båge :) .
visst att den ä trimmad som satan, fan häftigt när en biljävel går som den gör......
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
alltid lika kul o läsa när bil kör ifrån båge :) .
visst att den ä trimmad som satan, fan häftigt när en biljävel går som den gör......

dock så är ju dessa VS filmer rätt kassa i synpunkt å jämförelse, om de ska va rättvist så ska bilen va standard eller så ska hojjen också vara max trimmad med turbo å shit.
 

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
dock så är ju dessa VS filmer rätt kassa i synpunkt å jämförelse, om de ska va rättvist så ska bilen va standard eller så ska hojjen också vara max trimmad med turbo å shit.

Mjaaa....fordonen ska ju ha liknande effekt/viktförhållande om det ska vara rättvist.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
När det går riktigt fort, närmare trehundringen spelar det ingen roll om man har 153,7 bakhjulshästar utan precis som fürsten sa, handlar det om vridet. Märker bara från hoj till hoj att vridet gör stor skillnad. cbr1000 och R1 -04 har mer effekt än gsxr1000 -02 men ingen av de accade i närheten så fort 260-299.

Jag vill vara 1:a på listan :tungan

Rakt fram kan det bli match om man får dreva om lite, när det svänger är man rökt.
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
När det går riktigt fort, närmare trehundringen spelar det ingen roll om man har 153,7 bakhjulshästar utan precis som fürsten sa, handlar det om vridet. Märker bara från hoj till hoj att vridet gör stor skillnad. cbr1000 och R1 -04 har mer effekt än gsxr1000 -02 men ingen av de accade i närheten så fort 260-299.



Rakt fram kan det bli match om man får dreva om lite, när det svänger är man rökt.

just vridet som e viktigt.... även luftmotståndet spelar stor roll...

min R1 -00 och kompisens R6 -99 är ju i princip jämna upp till runt 200 km/h..sen försvinner han i backspegeln...

min R1 -00 gjorde 297km/h i mätarfart med kåpor.....257 km/h utan kåpor i S-F utförande...
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
just vridet som e viktigt.... även luftmotståndet spelar stor roll...

min R1 -00 och kompisens R6 -99 är ju i princip jämna upp till runt 200 km/h..sen försvinner han i backspegeln...

min R1 -00 gjorde 297km/h i mätarfart med kåpor.....257 km/h utan kåpor i S-F utförande...

Man skulle kunna säga att det är PÅ GRUND av luftmotståndet just vridet är så viktigt.
 

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Ort
Mmm
Hoj
Aha
Jag tycker fortfarande att gixxern piskade supran det är väl dem första sekundrarna som räknas.
 

MikkE

Guest
Jag drog jämnt med min CBR600F mot polarens SP1 när vi rejsade. När vi kommer över 180-200 drar han ifrån mig mer och mer. Vridet som vinner där.
Sedan kommer det alltid vara vinst till en mc mot en bil (om vi inte snackar 600+ hk) i farter upp mot 200-220 km/h. Efter det är det vridet som vinner.
*fnizz*
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Rätta mig gärna om jag har fel, men vrid = effekt / motorvarv. Det är ju dock summan av vridet och motorvarvet som spelar roll, dvs effekten.
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Nar man monterar LED blinkers runtom pa hojen, dvs 4 st. Maste man da ha motstand till par blinkers eller racker det med ett motstans till alla 4?

Har iofs inte sett ett motstand med 4 ingangar, finns det?:va
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
3145244 Nar man monterar LED blinkers runtom pa hojen, dvs 4 st. Maste man da ha motstand till par blinkers eller racker det med ett motstans till alla 4?

Har iofs inte sett ett motstand med 4 ingangar, finns det?:va
:hihi

Om du ska ha fyra sladdar till ett motstånd är det ju bara att skarva ihop dom :tomten
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top