Ta bort hår på magen?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag använder hyveln på de nedre regionerna och bröst och ibland mellan rakningarna som sker ca 1gång/vecka så kör jag rakapparat på bröst.
Du kan få lite rodnad första gångerna men sen vänjer man sig.
VARNING: raka aldrig pungen på fyllan eller med slö hyvel, duscha ej heller för varmt samtidigt....

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
en rulle packtejp så ordnar det sig...

annars kan du ju alltid prova att skaffa världens största flugpapper, sätta upp det på väggen och sen attackera den naken. tadaa, både öm, varm och och hårfri. :D

eller varför inte göra det lite extra manligt för att uppväga lite:

pincett + ett par timmar över, ett strå i taget. repetera var 14e dag. :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
äckligt e va de e...
nå skit där massa bögar klär ut sig te massa knepiga saker..burlesk o bla bla..

otur att jag ska te göteborg samma datum som de e annars hade ja nog bleve dit tvingad nästan :näsblod

Ok, ja det lät som lite dekadancing :yoparty
Du får gå på Gretas i Gbg istället ;)

IronMike

Guest
Kan bara rekomendera en sak: TRIMMER, BABYLIZZ "magnus samuelsson edition" med titan blad... kostar sig 350 spänn ca.

Jag använder den till hela kroppen en gång i veckan, först lite på laddning.. Sen brassar jag ansikte, mage, bröstkorgen, ryggen, armhålor, axlar, runt ballen mm mm...

Och det går FOOORT satan. Och i ansiktet får du lagom stubb utan att känna dig naken..

Det hela går på 5 min, så ere klart. 5 min per vecka, och fresh!

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Eftersom man skär av hårstråt på den tjockaste delen (dvs nertill, invid huden)kan vissa uppfatta det som att hårväxten blir tjockare/kraftigare..detta är inte fallet!! Det känns så för när håret växer ut naturligt får det en fin mjuk avsmalnad form...när ett rakat hår växer ut växer det ut som en trädstam..lika tjockt eftersom det är avhugget upptill.

Men om man nu tjockare hårstrån växer ut, betyder inte det att hårväxten är kraftigare?? Eller tänker jag helt fel nu...? :va

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Kan bara rekomendera en sak: TRIMMER, BABYLIZZ "magnus samuelsson edition" med titan blad... kostar sig 350 spänn ca.

Jag använder den till hela kroppen en gång i veckan, först lite på laddning.. Sen brassar jag ansikte, mage, bröstkorgen, ryggen, armhålor, axlar, runt ballen mm mm...

Och det går FOOORT satan. Och i ansiktet får du lagom stubb utan att känna dig naken..

Det hela går på 5 min, så ere klart. 5 min per vecka, och fresh!

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Samma trimmer i ansiktet som på ballen :näsblod

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Men om man nu tjockare hårstrån växer ut, betyder inte det att hårväxten är kraftigare?? Eller tänker jag helt fel nu...? :va

Nja, en kraftigare hårväxt är ju om du har mer hår/yta på kroppen än tidigare. Sedan om hårstrået (stavning?) i sig är kraftigare har inget med det att göra.

Tror jag :).

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona

Jag uttryckte mig fel...folk tror att det blir mer hår. Jag får ofta kunder som kommer in o säger att dom började raka och nu har dom MER hår pga rakningen. Inte möjligt!

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Vinkelslip is da shit!

DW852.jpg

Kia

Guest
Varför raka bort håret på bröstet? :va

En lagom hårig bringa är ju manligt. :yoparty

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Varför raka bort håret på bröstet? :va

En lagom hårig bringa är ju manligt. :yoparty

Eller så finner man hårväxt som något jobbigt och äckligt. Hade jag haft en välväxt bringa tex så vore det en sak, nu ser det mest patetiskt ut med lite fjun på bröstet :näsblod Jag började raka mig på andra ställen än bara ansiktet redan i gymnasiet och jag har även fått höra en del glåpord. Men hellre att de tror att jag är en hårlös fjant än en fjant som rakar sig :D
En lagom liten rand på magen så man inte ser ut som en tjej helt och hållet, det är perfekt.
Och sen brukar tjejer vara glada när de slipper hår i maten :brinnerup

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...