Andersson Turbo utvecklas Framåt !
När jag för några år sedan var i kontakt med Andersson Turbo för mappning så kom frågan om jag hade O2-eliminator installerat. Men jag kanske missförstod ? Han löste det redan då i ECUn ?
Kan vara jag som missuppfattat.
Han han bad mig blockera Pairs/AIS och ta bort lambdan innan jag lämnar hojen så att han kan lägga all tid på mappningen. Jag frågade om det va safe o bara koppla ur lambdan eller om jag borde sätta dit en lambda-eliminator och fick dom här 2 svaren när jag frågade om lambdan:
"Du kan köra med Lambdan urkopplad, men den kommer gå dåligt. Bästa är att inte köra med den urkopplad då förvärmningen på Lambda sonden inte längre är inkopplad. Koppla ur sonden och kom till mappningen så tar vi bort dem och sätter in blindpluggar. Monterar du bort sonden med blindpluggar kan du köra, men den ger felkod och går dåligt tills den är avstängd i ECU och blir mappad."
"Tyvärr kommer hojen inte gå bra på låga register innan den är mappad även om du monterar lamda -eliminator.
Det hjälper mot felkod i ECU men inte själva motorgången gången på lägre varvtal - trottelöppningar."
Jag har säkert skickat 6 mail som han proffsigt svarar på så vill inte tjata mer på han, haha.
Jag får la ta bort O2 helt o hållet.
Hoppas jag kommer åt kontakten utan att ta bort tanken...
Har Andersson Turbo mappat din hoj med?