dsundelin
VIP
Har ett lite dilemma här.
Har precis börjat på körskola för att ta mc-kortet. Körde min andra lektion idag. De gick bra, har ju kör en del förut men visst finns de saker som är bra att tänka på som dom säger. Helt klart. Fråga efter lektionen idag hur många han tror jag behöver. Fick som svar att en som är duktigt och har kört förut kör 10-12 lektioner. Jag hade tänkt köra max 7! Dom har ju några punkter som ska gås igenom för att sedan ska dom tydligen skriva på när jag ska köra upp att jag är godkänd och kan det praktiska. Men jag tycker 10-12 lektioner känns åt helvete för mkt. En lektion kostar ca 750:- (60 min). Det blir ca: 7500 + uppkörning. Tycker ni jag girig som tycker de är för mycket? För dom över 8500:- kan jag köra upp 10 gånger!
Skulle hellre köra privatist, men eftersom de garanterat blir svindyrt att försäkra en hoj som är godkänd för uppkörningen på mig (över 700cc) så går det ju bort. Vet ni av någon 750cc som är billig att försäkra och lättkörd? Farsan har en Virago 1100 som jag får köra på men hur kul blir den i en konbana?
Så vad har jag för val?
Har ni några bra tips att ge mig?
Man skulle ha köpt en cb750 och satt krachbågar på den, sen hyra ut den till sånna som vill ta kortet som privatist.
Har precis börjat på körskola för att ta mc-kortet. Körde min andra lektion idag. De gick bra, har ju kör en del förut men visst finns de saker som är bra att tänka på som dom säger. Helt klart. Fråga efter lektionen idag hur många han tror jag behöver. Fick som svar att en som är duktigt och har kört förut kör 10-12 lektioner. Jag hade tänkt köra max 7! Dom har ju några punkter som ska gås igenom för att sedan ska dom tydligen skriva på när jag ska köra upp att jag är godkänd och kan det praktiska. Men jag tycker 10-12 lektioner känns åt helvete för mkt. En lektion kostar ca 750:- (60 min). Det blir ca: 7500 + uppkörning. Tycker ni jag girig som tycker de är för mycket? För dom över 8500:- kan jag köra upp 10 gånger!
Skulle hellre köra privatist, men eftersom de garanterat blir svindyrt att försäkra en hoj som är godkänd för uppkörningen på mig (över 700cc) så går det ju bort. Vet ni av någon 750cc som är billig att försäkra och lättkörd? Farsan har en Virago 1100 som jag får köra på men hur kul blir den i en konbana?
Så vad har jag för val?
Har ni några bra tips att ge mig?
Man skulle ha köpt en cb750 och satt krachbågar på den, sen hyra ut den till sånna som vill ta kortet som privatist.