Btw: Lär dig bromsa på en icke ABS-hoj.
Vad skulle det spela för roll?
Btw: Lär dig bromsa på en icke ABS-hoj.
Vad skulle det spela för roll?
Om man kör upp på en hoj utan ABS?
Man skall ju lära sig att INTE låsa upp när man övar bromstekniken, det går alldeles förträffligt att göra korrekta bromsningar med ABS-cykel.
Låser man upp så känner man i styret att ABS'n går in och lättar på trycket.
Svårigheten kan vara om man inte besitter känslan att släppa av när det börjar låsa när man kommer på en vanlig cykel, men då är man nog inte riktigt färdig med övandet heller. Men ABS kommer aldrig att ersätta bromstekniken, med allt vad det innebär. Har du slappa armar och blicken i backen så kommer ingen ABS i världen att hjälpa upp din inbromsning.
Du har ju rätt, man märker ju givetvis om man låser. Tänkte inte så långt
Kanske lär man sig tom snabbare med ABS?
Däremot kan det nog vara bra att pröva låsa hjulet sedan när man skaffat egen hoj utan ABS, så man vet när man ska släppa.
Du har ju rätt, man märker ju givetvis om man låser. Tänkte inte så långt
Kanske lär man sig tom snabbare med ABS?
Däremot kan det nog vara bra att pröva låsa hjulet sedan när man skaffat egen hoj utan ABS, så man vet när man ska släppa.
Så jäkla tydligt är det inte iallafall. Visst känner man hur det klickar i bromsreglagen men det är långt ifrån samma sak som att bromsa med en hoj utan ABS.
Är det Arne å hans fru som har det fortfarande?Tog mitt kort där -95.
Det är kompisens fassa så jag betala inte många spänn,typ 1000 spänn för
ett lämp.Jävligt go gubbe som drog en massa Ronny Jönsson skämt
när man var ute å körde.
Jajamänn klar det e Arne! Som du kanske känner till e han inbiten GAISare och det råkade vara så att min uppkörningssnubbe och var det och gissa vad dom stod och tjöta om när jag gjorde konbanorna på uppkörningen?
Vill man köra i en lite mer avlsappnad miljö så kan jag verkligen rekomendera Arne!
Enkelt: Kul på hjul
Kollar du in på vår hemsida så får du lite rabatt på en körlektion så kan du ju alltid prova och se om de är bra. Du lär inte bli besviken
Misstänker att du hade en Anders Kindblad som uppkörningssnubbe? En flinskallig snubbe med polisonger (om du nu la märket till det).
Även jag hade honom och gissa vad vi pratade om när jag kolla bromsarna på säkerhetskontrollen, ja inte var det om bromsar iaf
Bommade dock den uppkörningen Men tog det på andra försöket istället
Den har jag redan skrivit ut och det verkar bli kul på hjul
Ska bara åka dit någon gång snart och förklara situationen och boka lite tider. Man får vara ute i god tid!
Jajamänn klar det e Arne! Som du kanske känner till e han inbiten GAISare och det råkade vara så att min uppkörningssnubbe och var det och gissa vad dom stod och tjöta om när jag gjorde konbanorna på uppkörningen?
Vill man köra i en lite mer avlsappnad miljö så kan jag verkligen rekomendera Arne!
off topic: vart kan man köpa mc teori böcker?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|