Grrrooov skrev:
2231944 Problemet är att han kör utan kort eftersom han har svårt för teorin. Körningen är inga problem med alls då han kört mycket under några år men teorin fungerar inte riktigt...
Vi ska alltså hjälpa en som kör hoj utan kort, att ta ett kort utomlands så han slipper uppfylla Vägverkets minimikrav på teorin ?
Så han kan fortsätta köra, fast nu slippa riskera att åka dit ?
Jag har full förståelse för dom som har svårt för teorin, men om han inte lyckats få detta på papper så känns den nog mer som undanflykter.
Jag har haft dyskektiker som elever i gymnasiet, och det är inte omöjligt att klara några teoriprov.
Vägverkets teoriprov är ju dessutom pisslätt numer, när endast ett alternativ kan vara rätt.
Jag har själv skrivit 6 teoriprov för att få mina behörigheter, varav dom första 3 var med gamla svåra systemet (
där ett eller flera alternativ kunde vara rätt), och klarat alla utan problem.
Sen dom ändrade systemet är det busenkelt, om man bara har pluggat lite.
Har han riktiga problem, gå till läkare och få det på pränt, så får han säkert göra provet muntligt.
Men tills dess, anmäl honom om han kör olovligt.
Det känns fel att vi ska hjälpa en som kör olovligt att hitta kryphål i lagen, så han får fortsätta.
Min sympati för honom försvann när du berättade att han kört olovligt i flera år.
Bara mina tankar om det hela.