Ta körkort utomlands

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Klara man inte teorin har man inget i trafiken att göra!

Nu är den avklarad i alla fall. Trots att han kunde den redan innan med bra mycket mer kunskap än vad gränsen kräver. Teori i teorin är inte samma sak som att utöva teori praktiskt.

Uppkörningen behövdes knappt funderas på. Vägverket snubben frågade om killen haft körkort tidigare.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Såg att tråden var liiite lyft, men hur som helst förstod jag inte problemet några inlägg bakåt där det hintades att det inte var OK att skriva teorin med en "privat" bokning och sedan köra upp på en "körskolebokad" tid???

Spelar väl ingen som helst roll vem som bokade teoriprovet....

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
går få bytt ex sitt svenska körkort.( a1 )lätt mc . till dansk körkort.. finns inga begränsningar i danmark dvs som 18årig får du köra tung mc.. åk till danmark fixa en co / midlertidig adresse samt dansk personnr. gå till polisen bytt ditt svenska körkort till dansk wupla nu får du köra vilka mc du vill 125cc 600cc 1000cc 6000cc ingen begränsning på vilken hoj mc du får köra pris ca 2000kr . plus lite semester ;))

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
går få bytt ex sitt svenska körkort.( a1 )lätt mc . till dansk körkort.. finns inga begränsningar i danmark dvs som 18årig får du köra tung mc.. åk till danmark fixa en co / midlertidig adresse samt dansk personnr. gå till polisen bytt ditt svenska körkort till dansk wupla nu får du köra vilka mc du vill 125cc 600cc 1000cc 6000cc ingen begränsning på vilken hoj mc du får köra pris ca 2000kr . plus lite semester ;))

Senaste inlägget i tråden var för mer än 6 år sedan... :7peta

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Hoj
BMW S1000R -17
Kan någon förklara hur man lyckas lyfta en tråd som är flera år gammal utan att själv notera det? :va

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
måhända att tråden är lyft, men det var lite intressant läsning ändå, som någon skrev, kan man köra tung mc i danmark nu med nya regler? då är det nog värt o fundera på det om man verkligen vill ha tungt kort direkt. I polen trädde exakt samma regler i kraft som i sverige 19/jan-2013. men det kanske inte är nya Europa regler =) bara vissa länder som tog de nya reglerna (jag är inte så insatt i vilka länder som har gjort det)

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
Men nu när den ändå är lyft.... Hur gick det med "kompisens" körkort? :D

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

tja det får du här också, bara att hojen måste vara begränsad, men håll i dig: Danmark är också med i EU och har här i Januari infört samma regler som Sverige, så ditt inlägg är bara en bunt dynga inlindad i klantighet :yoparty Bästa trådlyftet genom tiderna måste jag säga :tummenupp

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
finns inga begränsningar kw effekt på mc i danmark a1 tung finns inte dansk jag har kollat upp det så stäng

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
som 18årig får du köra vilka mc du vill liten 125cc mellan 600cc 7500cc stor 1800cc i dk...

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Lägg energin på att hjälpa han/hon istället för att diskutera om han/hon?

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
stannar vadå slitar inte på mina bromsor i onödan he he he kör som en biltjuv kör snabbt men med kontroll kör snabbt som den med med full kontroll och kör efter förhållande ... :)

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Hoj
R1
Ett tips är att ta det i Polen. Vad jag vet så har man rätt att ta A körkort ( tung obegränsat ) redan när man är 18.
EDIT: Efter 1 jan 2013 så gäller 24 år även i Polen.

Har numret till en snubbe som pratar engelska som kör med folk i Gdansk. Känner folk som tagit det hos honom och det har då kostat 5000 för hela kortet typ.

Om nån vill ha nret så ere bara o pm'a.

Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
finns inga begränsningar kw effekt på mc i danmark a1 tung finns inte dansk jag har kollat upp det så stäng

som 18årig får du köra vilka mc du vill liten 125cc mellan 600cc 7500cc stor 1800cc i dk...

Nepp, det är till och med hårdare i Danmark då man måste vara 18 för att köra lätt motorcykel herr trollpojke!

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
man har inte begrepet lätt mc i danmark ett typisk svensk fenomen som mellan öl . mc heter det i dk inga lätt mellan ell tung mc har precis kollat med polisen i dk.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...