Tack alla nerklankande sporthojanvändare

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Helt rätt inställning! Jag tror alldeles säkert att du kan ha enormt kul på Kawan. Jag började på en Kawa KL250 en gång i tiden. 21 hk och inte särskilt dyr som du förstår. Jag tror att om jag hade börjat på något vassare så hade det gått väldigt illa för mig.

Sedan är det alltid en balans mellan glädje och kostnad. Det blir helt enkelt inte lika roligt när det kostar alldeles för mycket. Man vill ju gärna ha pengar över till annat också.

Jag tycker du är inne på helt rätt spår!

Lycka till och ha det så kul! :tummenupp

iuridae

www.veteranstallet.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
CBR 900RR Fireblade
tomaz skrev:
Du som har haft en tidigare, hur är det att skjussa på den ? Är det okej även fsat det är relativt lite kubik samt effekt. Förväntar mig ju inget värsting vrid man lär ju vara realistiskt men jag antar att det ska gå bra ändå? Utan att tokvarva vid stopp.

Det går helt ok, det är ju en liten motor, så man får ju växla lite. Men jag hade inga problem med skjuts, lättkörd hoj även då.

kebne

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR
smasseman skrev:
Medhåll. Har inte kört CBR 600, men från vad jag läst så verkar den väldigt allround. Orsaken till att jag inte har den är att jag ville ha en bättre passagerarhoj samt en motor som inte räds milen. Därav VFR 750.

smasseman

Snart är vi tillbaka igen :-/
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
CBR 600 -87
kebne skrev:
Orsaken till att jag inte har den är att jag ville ha en bättre passagerarhoj samt en motor som inte räds milen. Därav VFR 750.

Phaa, 7200 mil and still counting. :7peta

Men som passagerarhoj håller jag nog med, där är den inte så kul. Har kört en veckas semester med passagerade och en tankväska, en ryggsäck, ett tält, två liggunderlag och 2 sovsäckar, det är inte gott om plats då. Sidoväskor är gubbigt och vid den semstern hade jag inte kommit över 30 år ännu.

hellbit

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
zx10r
tomaz skrev:
Tack för svaret. Dock är det lika där att utseendet går inte i min smak. Sen har jag bara mellan än så länge.
Jag började med en gsxr 750-96 det var en perfekt nybörjar hoj för mig, jag tröttnade dock efter en säsong ville ha något som var fetare (tyckte dock effekten räckte) Jag är väl kanske en posör men jag tycker hojen ska vara snygg.
Har aldrig fattat varför folk säger att man ska börja med något som e slött, det handlar ju ändå i slutändan om hur mycket man drar i rullen. Har en polare som kör r1 för han tycker det är världens vackraste hoj han har nog fan aldrig varit över 110 med den han är nämligen farträdd hehe. (bra hojval då)
Vill man så kör man ihjäl sig lika lätt på en 400.
Köp det du tycker du har råd med och som du tycker är snyggt så blir det bra.

smasseman

Snart är vi tillbaka igen :-/
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
CBR 600 -87
rSEXa skrev:
Köp en sån som jag har, den är bra.

Jag tror att din cyckel är bra men det verkar inte som tomaz vill lägga så mycket pengar på försäkring så tyvärr går nog en 03 bort då. Men vad vet jag, det kanske är billigt som fan om bor i Gävle.
Jag skulle gärna byta hoj med dig om jag hade råd att försäkra den i stockholm. Jag betalar 4000 halv/helår och det är billigt!

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
tomaz skrev:
... så börjar man fundera kanske man skulle köpa en Suzuki GSX-R 600 istället. men jag menar varför köpa en hoj som jag kanske inte kan hantera. Det måste väl ändå vara dumt..

Jag har en gammal GSX-R 600 -97. Har fungerat bra som nybörjarhoj för mig. En väldigt SNÄLL 600 måste jag nog påstå att Hondas CBR 600F är. Den rekomenderar jag varmt.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
smasseman skrev:
CBR 600 -87 :tummenupp
85 haltande hästar som är skitbilliga att försäkra.

Haltande hästar????!

Tycker fan den pinnar på riktigt jävla bra om man bara varvar ur den! :fatta!

skitrolig hoj :)

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
hellbit skrev:
Har aldrig fattat varför folk säger att man ska börja med något som e slött, det handlar ju ändå i slutändan om hur mycket man drar i rullen.

Det är förvisso sant att det beror på hur mycket man drar i rullen. Som nybörjare är det dock svårare att bedömma 'hur mycket man skall dra i rullen'. Det är lättare att köra över sin förmåga i början om man har en fet hoj. Men det är klart att man kan skada sig även på en mindre hoj också men har du inte den blixtrande accelerationen som du har på en större så hinner du kanske bedömma omgivningen bättre.

Sedan är ju också frågan varför man skall betala en massa för något man ändå inte kan utnyttja till fullo. Som jag ser det är det bättre att börja med något mindre, man kan ju alltid byta upp sig sedan.

Det är som sagt min åsikt och den skiljer sig uppenbarligen från din.

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Tomaz - rätt tänkt angående hoj. Köp nåt som passar plånboken - men pruta inte på den personliga utrustningen. När det gäller cyklar finns det nog lika många förslag som medlemmar på forumet, och alla har sina idéer och preferenser. Så även jag: varför inte en stånka? Kanske en offroad/äventyrs-modell (reiseenduro som tysken säger)? Billiga i försäkring iaf, även om det per definition inte är en sporthoj. Men antalet smiles per miles blir högt (även per krona räknat). Lycka till i valet av hoj!

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Såld
smasseman skrev:
Jag tror att din cyckel är bra men det verkar inte som tomaz vill lägga så mycket pengar på försäkring så tyvärr går nog en 03 bort då. Men vad vet jag, det kanske är billigt som fan om bor i Gävle.
Jag skulle gärna byta hoj med dig om jag hade råd att försäkra den i stockholm. Jag betalar 4000 halv/helår och det är billigt!

Då går den väl på tusingen här i norrbotten

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Såld
Men jag säger bara. Köp den hoj du har råd med, många som köper hoj och inte tänkar så mkt på kläder och försäkring. Jag menar man kommer lätt upp i 10 tysen i klädväg. Och så kanske man vill ha råd med andra prylar och inte bara köra hoj och käka nudlar ifrån tokyo. :tungan

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
R6
En liten fråga till bara.. :)

Honda CBR400RR, Kawasaki zxr 400, Suzuki GSX-R 400

Vilket är bästa köpet, körglädje, inköp, ägande. Kort fattat. :va

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
tomaz skrev:
Dom jag har kollat på tidigare var kanske 90:a, antar att den där är närmare 2000. Men visst mycket vacker, kostande? :Bugar

min e en -92a.... kostade 21.000 klar i sverige...

//A

Ps. Tänk va lite lack o nya kåpor kan göra ! Ds.

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
R6
Webspy skrev:
min e en -92a.... kostade 21.000 klar i sverige...

//A

Ps. Tänk va lite lack o nya kåpor kan göra ! Ds.
Verkligen. Skulle man ku nna få prata med dig. msn / icq / sporthoj chat? ect? skulle vilja fråga lite saker om den.

Mvh tomas

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Sep skrev:
Mycket kubik är skönt för man slipper ligga och yla på extremt höga varv hela
tiden.. Jobbigt i längden..
Har man inget emot det så är där nog effekt så det räcker för de flesta..

vafan ska man ha en sporthoj till om man inte kör på höga varvtal? :va

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...