Tack för inlägget har börjat lutat mot att det ska bli en Honda VFR 400. Väntar bara att jag ska hitta ett bra köp Tack. Och visst försäkringen skiljer inte så mycket men servicen gör tydligen det.Avarage skrev:Om du är ute efter låga kostnader skall du inte bara stirra dig blind på inköpspriset, de pengarna får du tillbaks (mycket därav i alla fall) när du säljer den. Utan ta reda på vad de löpande kostnaderna är. Jag tänker då i första hand på försäkringskostnader men också servicekostnader som kan skilja mycket kraftigt.
Ett exempel är:
- Vanlig motorservice (justering ventiler, förgasare, byte stift, olja, filter, luftfilter mm.) kostar i runda slängar mellan 2 - 2500 kr för min VFR medan motsvarande kostnader för en ZXR 1200 R (heter den så föresten, Kawa´s värstingmaskin map. tophastighet?) som ligger på en bit över 7000 kr för samma jobb!
// Niklas
tomaz skrev:Tack för inlägget har börjat lutat mot att det ska bli en Honda VFR 400. Väntar bara att jag ska hitta ett bra köp Tack. Och visst försäkringen skiljer inte så mycket men servicen gör tydligen det.
Det är inte lätt att veta vad man vill alla gånger - och man har väl rätt att "ra" sig?Chronic skrev:..Så nu är du sugen på en hoj som du igår tyckte var ful
Flyer skrev:Det är inte lätt att veta vad man vill alla gånger - och man har väl rätt att "ra" sig?
Hur som helst så är det alltid lika roligt att ta del av andras funderingar kring val av mc. I det här fallet är det befriande att höra hur våta posördrömmar om heta värstingmodeller antar en mer realistisk form - det handlar om att åka hoj och ha kul med de ekonomiska förutsättningar man för tillfället har. Var nu inte så kinkig - uppmuntra istället!
Då har vi säkert muntrat upp honom...Chronic skrev:Ifrågasätta är en form av uppmuntran, liksom att få medhåll kan ibland ge motsatt effekt.
iuridae skrev:Det går helt ok, det är ju en liten motor, så man får ju växla lite. Men jag hade inga problem med skjuts, lättkörd hoj även då.
!.tomaz skrev:Tack för inlägget har börjat lutat mot att det ska bli en Honda VFR 400. Väntar bara att jag ska hitta ett bra köp Tack. Och visst försäkringen skiljer inte så mycket men servicen gör tydligen det.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|