Tror du missförstod poängen med mening. Man skapar inte fler parkeringar eller minskar trafiken med högre böter eller avgifter.Whaaaat!!!! Parkerade du olagligt och fick en p-bot????!!!! Det kan ju absolut inte va ditt eget fel!!
Tror du missförstod poängen med mening. Man skapar inte fler parkeringar eller minskar trafiken med högre böter eller avgifter.Whaaaat!!!! Parkerade du olagligt och fick en p-bot????!!!! Det kan ju absolut inte va ditt eget fel!!
Jag betalar 500spänn i trafikförsäkring på min gixxer i Polen, soppar ligger på 8.5-9kr litern, maten är billig. Ni är välkomna hit
ps, alla kör som svin, miljötänket är väl i motoGP liknande stuk
Jag betalar 500spänn i trafikförsäkring på min gixxer i Polen, soppar ligger på 8.5-9kr litern, maten är billig. Ni är välkomna hit
ps, alla kör som svin, miljötänket är väl i motoGP liknande stuk
Tror du missförstod poängen med mening. Man skapar inte fler parkeringar eller minskar trafiken med högre böter eller avgifter.
Syftet är att öka framkomligheten på Stockholms gator, minska trängseln i staden och öka antalet lediga parkeringsplatser.
Du gillar att jämföra med U-landet Polen?
Det finns en anledning till att allt är billigt där borta.
Jag slutar hellre att åka hoj om någon försöker tvinga på mig en polsk regplåt.
Jo, men det gör man visst. Säger miiljöpartiet. Ett mål med parkeringsstrategin är ju att det alltid skall finnas lediga platser att stå på...
http://www.stockholm.se/TrafikStadsplanering/Parkering/ny-plan-for-gatuparkering/
Du gillar att jämföra med U-landet Polen?
Det finns en anledning till att allt är billigt där borta.
Jag slutar hellre att åka hoj om någon försöker tvinga på mig en polsk regplåt.
..och du har inte en aning vad du pratar om när du kallar Polen för et U-land. Det "u-landet" är ett av dom länderna med bäst ekonomi i EU och spås vara om Sverige innom snar framtid om vi inte skärper oss.
Jag har varit där massor med gånger senaste 5-6 åren ..om du tror att Sverige är så bra som du tycks tro har du fel
..åter till tråden...
Rent teknologiskt och infrastrukturmässigt ligger Polen i nivå med ett U-land...och du har inte en aning vad du pratar om när du kallar Polen för et U-land. Det "u-landet" är ett av dom länderna med bäst ekonomi i EU och spås vara om Sverige innom snar framtid om vi inte skärper oss.
Jag har varit där massor med gånger senaste 5-6 åren ..om du tror att Sverige är så bra som du tycks tro har du fel
..åter till tråden...
Rent teknologiskt och infrastrukturmässigt ligger Polen i nivå med ett U-land.
Ekonomin går säkert jättebra men det kan de väl tacka Sverige för med tanke på alla polacker som jobbar/jobbar svart för den höga lönen skull
När såg du häst och vagn användas som arbetsredskap i Sverige?
Hur mycket får Polen i EU-bidrag?
Jag gillar inte Sverige för fem öre men Polen skulle jag aldrig vilja bo i under min livstid.
Rent teknologiskt och infrastrukturmässigt ligger Polen i nivå med ett U-land.
Ekonomin går säkert jättebra men det kan de väl tacka Sverige för med tanke på alla polacker som jobbar/jobbar svart för den höga lönen skull
När såg du häst och vagn användas som arbetsredskap i Sverige?
Hur mycket får Polen i EU-bidrag?
Jag gillar inte Sverige för fem öre men Polen skulle jag aldrig vilja bo i under min livstid.
Nu är det några år sedan, typ 6-7 år eller något sånt. Men mitt intryck av Polen var att det var ett land i snabb upprustning efter att ha hämtat sig från att blivit utsugna av Soviet under många, långa år. Vägarna var av väldigt skild kvalité men de som blivit upprustade höll bra kvalité. De dåliga vägarna var bara asfalt rakt på lera, och höll kvalité därefter också.
Folket i polen är förbannat trevliga, om än lite onödigt religiösa.
Det finns dessutom ganska vacker natur, städer som får Stockholm att likna en byhåla och väldigt mycket mer som gör Polen till ett intressant land att åtminstone besöka.
Jag jobbar för ett (stort) Svenskt företag i Polen sen länge. Till och från bor jag där under längre perioder. Har aldrig sett det du talar om med häst och vagn och det är en typisk sak att få höra från en som mest troligt aldrig varit där.
Skulle själv inte tveka att flytta dit permanent vilket det kanske blir.
Polen är ett land i utväckling och som lär av sina misstag..till skillnad från Sverige som gör precis tvärtom.
Vill du diskutera detta vidare kan du skicka PM då denna tråd inte har med detta igentligen att göra.
Men är du den typen av "svenne" som bara tycker att svenska äpple/gurka smakar bäst och "svenskt" kött är ..svenskt kan du låta bli PM och slösa allas tid.
PS
Ja jag är Svensk.
Utan subventioner för boendeparkering lär det inte vara många som har råd eller lust att äga bil i huvudstaden om man nu inte har möjlighet att få kostnaderna täckta av arbetsgivaren. Betydligt billigare att åka taxi överallt.
Kollade på kalla fakta igår och fick en chock , Stockholms stad budgeterar att det ska vara minst 330 miljoner i parkerings böter,
Alltså måste dom få in dom pengarna för att ekonomin ska gå runt.
Bara att börja överklaga alla böter.
iPhone Tapatalk
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA