Tack Sam!!! (minimoto)

tuppen

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
min
tuppen skrev:
hmm alltså hur får man igång den egentligen? jag har bensinkranen diagonalt som det står, men jag ser ingen bensin sippra ut ur det genomskinliga plaströret, 14E har jag.. nån som kan hjälpa?

Förlåt för mitt onödiga inlägg :( fick igång nu,, jag var för lat för att ändra bensinkranen + choken :kocko

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Japp, idag var man ute o brumma. Riktigt bra drag, bättre än väntat. Så fick man en leksak till i hemmet då.....

Bifogat

• IMGP0327.JPG
    IMGP0327.JPG
    141.1 KB · Visningar: 289

Daytona Peter

hojlös :-(
Gick med
4 May 2003
Hoj
Triumph Daytona T595 *såld*
Vart har ni era minisar efter att ni varit ute och kört? Jag har inte tillgång till något garage lr liknande och att ta hem den till mina föräldrar vill jag inte (22mil här ifrån). Går det att ha den i lägenheten? Borde ju lukta bensin, vilket iof inte är så dumt (ibland), men kan bli lite jobbigt i längden.

En sak till. Gör dom 70km/h (cig-14e) som det var lovat enl tillverkaren?
:tomten

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Min 14e tror jag inte gör mer än 40.. max 50.
Känns som den bluddrar lite på högre varv... känns som den borde varva mer.. känns heller inte så stark.. Jag har provat att flytta upp trottelnålen ett hack.. funkar bättre men inte gott nog.. Nån som har nåt tips på vad felet kan bero på? :va

Har min i lägenheten.. Stäng kranen och gasa ur soppan innan du tar in den.. gör jag i vart fall.. luktar det för mkt avgaser så sätt en papperstuss i pipan så slipper du lukt. Skulle lyfta tanken igår så totalhavererade bensinfiltret och hela tanken läckte ut när ja o tjejen skulle käka midda :) shit happens.. hon va förstående :rolleyes:

Last edited:

Coola Ola

Guest
Daytona Peter skrev:
Vart har ni era minisar efter att ni varit ute och kört? Jag har inte tillgång till något garage lr liknande och att ta hem den till mina föräldrar vill jag inte (22mil här ifrån). Går det att ha den i lägenheten? Borde ju lukta bensin, vilket iof inte är så dumt (ibland), men kan bli lite jobbigt i längden.
Jag har min i samma rum som jag sover i, ingen bensinlukt alls trots att jag har två plastdunkar med bensin där också. Däremot avger den en skarp plastig lukt som kan vara lite störande men den är redan mycket svagare än när den var helt nyuppackad (en knapp vecka sen).

Daytona Peter skrev:
En sak till. Gör dom 70km/h (cig-14e) som det var lovat enl tillverkaren?
:tomten

BillS skrev:
Min 14e tror jag inte gör mer än 40.. max 50
Känns som den bluddrar lite på högre varv... känns som den borde varva mer.. känns heller inte så stark.. Jag har provat att flytta upp trottelnålen ett hack.. funkar bättre men inte gott nog.. Nån som har nåt tips på vad felet kan bero på?

Min är iofs hyfsat stark, inte mycket skillnad i hastighet om man kör uppför eller nerför, dock verkar ingen gå fortare än c:a 50 knyck (uppmätt med bil) så några 70 km/h lär de nog aldrig komma upp i med orignalmotor.

Kör du bara på en hyfsat tajt bana så räcker det mer än väl, accet är det ju inget fel på!

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
ja förstår inte varför alla har problem å starta dom!? min starta på andra rycket!! :tummenupp den dog iof efter 10s, men hade ju full choke så det va väl inte så konstigt. tog bort choken å starta gick som en klocka!

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
BillS skrev:
Min 14e tror jag inte gör mer än 40.. max 50.
Känns som den bluddrar lite på högre varv... känns som den borde varva mer.. känns heller inte så stark.. Jag har provat att flytta upp trottelnålen ett hack.. funkar bättre men inte gott nog.. Nån som har nåt tips på vad felet kan bero på? :va

tror helt enkelt att det beror på att den får för lite luft... modda lite så märker du...

själv har jag inte gjort mer än att starta dem... å kört den ena lite... fan va skoj! :banana
Hoppas det blir nån gemensam körning nånstans i vinter!

tjing

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Krigge skrev:
Japp, idag var man ute o brumma. Riktigt bra drag, bättre än väntat. Så fick man en leksak till i hemmet då.....

Sådär skall ett riktigt grabbrum se ut, öppen dator...Minisar, en fälg(subaru?) osv... saknar bara lite sprit o öl...och cola. OT: såg en annons igår där en snubbe skulle sälja en apple skärm... till höger låg det en tom 1,5 l cola och lite bakom skärmen kunde man skymta en vodkaflaska av märket boriz jeltzin(allas vår smuggelvän). :D :tummenupp

Ädit: Såg ölen nu :Bugar

låDan

nybörjare
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
1100rw-93 "kamphoj"-inlöst Husa FS650-såld :(
Nån som kan svara på varför 14e är ca 500kr dyrare nu än förra gruppköpet på cuihan.com?
Är sugen på o beställa en gs311 denna gången

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Krigge skrev:

Det var en rejäl trave med skithuspapper du har införskaffat!!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
låDan skrev:
Nån som kan svara på varför 14e är ca 500kr dyrare nu än förra gruppköpet på cuihan.com?

Ändrad kurs kanske? Jag funderade på GS311:an först men sedan så såg jag att den inte hade någon riktig koppling :rolleyes:

Skorpan

Guest
låDan skrev:
om du kollar så kostar alla hojar mer (ca500:)
nu vill inte jag lägga mej in i det här för priset är ändå helt ok men gissningsvis så är det för att det är mindre beställningar nu kanske...
:Bugar till sam o co för allt jobb dom har gjort :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...