Tack Sam!!! (minimoto)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Bra idé!

Mekanikerna blev som toliga när jag visade upp min mini. Dom hjälper ju mig mer än gärna att hitta den absolut bästa lösningen!

gummit är de nog inte så viktigt med just i den här frågan...problem får man ju oavsett :hihi

bebbe skrev:
Tänkte att jag skulle ha med mig moton till jobbet imorgon och se om jag kunde flytta på pinnarna. Böja dom uppåt och kapa några cm :D
 

Skorpan

Guest
bebbe skrev:
Tänkte att jag skulle ha med mig moton till jobbet imorgon och se om jag kunde flytta på pinnarna. Böja dom uppåt och kapa några cm :D
du kan ju ta o lossa på skruven o vrida på fotpinnarna uppåt eller neråt så som dom redan är.Problemet är att tar man dom längs ner så tar dom i när man lägger ner,i mitten som jag (har långa ben) funkar ganska ok,längs upp KAN det bli trångt o få plats (som i mitt fall med långa ben)...
vinklar du dom så skulle jag nog gissa på att det blir ungefär samma effekt som o ha dom längs upp så det kan bli problem men testa :tummenupp
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Skorpan skrev:
du kan ju ta o lossa på skruven o vrida på fotpinnarna uppåt eller neråt så som dom redan är.Problemet är att tar man dom längs ner så tar dom i när man lägger ner,i mitten som jag (har långa ben) funkar ganska ok,längs upp KAN det bli trångt o få plats (som i mitt fall med långa ben)...
vinklar du dom så skulle jag nog gissa på att det blir ungefär samma effekt som o ha dom längs upp så det kan bli problem men testa :tummenupp

SKOOOOORPIS!
ere inte dags att lira lite SBK igen!
va ett tag sen vi lira nu... känner för att smeka dit en del bra tider igen på Laguna Seca!

:tummenupp

Lite OT... men va fan!! luften är fri! :fyllisar
 

Skorpan

Guest
KaZ skrev:
SKOOOOORPIS!
ere inte dags att lira lite SBK igen!
va ett tag sen vi lira nu... känner för att smeka dit en del bra tider igen på Laguna Seca!

:tummenupp

Lite OT... men va fan!! luften är fri! :fyllisar
kan du inte skaffa motoGP2 istället då?? det är fan så mycket bättre ju :tummenupp (jag kan skicka det till dej om du inte har) :tummenupp
 

ostaka_195

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2004
Ort
väsby
Hoj
kx 125
Hej!

Min minimoto har kommit och har inte vågat köra med den än.Detta p.g.a att jag inte vad man ska byta innnan man kör så den blir rätt inkörd.
Har hört att man ska byta bensin filter men är det då de man har till bilar?
Även en massa saker om nån skulle kunna vara snäll och hjälpa min på traven så skulle jag vara mycket tacksam,med att skriva det som ''ska'' bytas och hur och var man köper det :confused:
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
ostaka_195 skrev:
Hej!

Min minimoto har kommit och har inte vågat köra med den än.Detta p.g.a att jag inte vad man ska byta innnan man kör så den blir rätt inkörd.
Har hört att man ska byta bensin filter men är det då de man har till bilar?
Även en massa saker om nån skulle kunna vara snäll och hjälpa min på traven så skulle jag vara mycket tacksam,med att skriva det som ''ska'' bytas och hur och var man köper det :confused:


http://www.pocketbike.nu/forum/viewtopic.php?t=94
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Sam skrev:
Det beror på vilken sida du mäter på. Cylindersidan är 14mm och luftfiltersidan 13mm. Lufthastigheten i insuget skall vara större innan nålen än efter den så det statiska trycket blir rätt. :D

mvh Sam

Men det är väll passagen vid trotteln som man uppger när man skall måttbestämma en förgasare. Det med hastigeheten reglerar man ju med att kanalerna är konvergenta resp divergenta. Fast på original förgasaren är det inte så mycket till konvergent kanal innan trotteln. Kan nog vara en idé att kona den delen lite :)
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top