Stofferider
Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Jag sparade 500kr på att gå till rätten med min fortkörning =)
mycket möjligt, men läser du vad jag skrev så skall ju polisen i fråga hinna skjuta laser, få ett resultat, reagera, gå ut i vägen och stoppa. Alternativt skjuta laser, få ett resulat, meddela på radion till den som skall stoppa. Därmed får du inte inte hela 7.2s på dig.
Låter jäkligt märkligt att de skulle göra en så stor tabbe vid mätningen, men värre saker har säkert skett. Om det är sant det du skriver så önskar jag dig lycka till i din överklagan
Vem säger att de låg jämnsides?
Världen är inte 2D, mc#2 kanske låg 3km bak ?
polisen kan mäta en bra bit, men skall det vara giltigt så måste det vara mellan 1-399m som jag skrev innan........så om han låg 7 mil bakom har ingen betydelse.
polisen kan mäta en bra bit, men skall det vara giltigt så måste det vara mellan 1-399m som jag skrev innan........så om han låg 7 mil bakom har ingen betydelse.
Såvitt jag vet så är det endast för att skjuta på eventuella böter.
Jo förvisso, men det kan vara fel på deras utrustningen eller nått så då får man lite tid att fundera,, sen finns det en möjlighet att det kan ramla mellan borden.
neka & håll er undan från delgivningarna så klarar man sig då åklagaren lägger ner förundersökningen då det blir för dyrt att driva vidare men bo inte i villa eller radhus svårt att komma undan då
mycket möjligt, men läser du vad jag skrev så skall ju polisen i fråga hinna skjuta laser, få ett resultat, reagera, gå ut i vägen och stoppa. Alternativt skjuta laser, få ett resulat, meddela på radion till den som skall stoppa. Därmed får du inte inte hela 7.2s på dig.
ursäkta men hur var det bra sagt... hur har Hagamannen med saken att göra ?
frågan löd ju varför skall man skriva på något man inte erkänner sig skyldig till !
och då kom det svaret att därför att många inte erkänner det dom är skyldiga till ! ... hmm.... var är logiken ?
du skall erkänna att du gillar bli knu**ad i baken för att det är faktiskt många som gillar det men inte erkänner det !! lika logiskt eller
Ni som ska "stå för det ni gjort" genom att skriva på omedelbart - åker ni in självmant till polisen om det gått lite fort utan fartkontroll? Eller står ni bara för vad ni gör om någon ser? Varför skulle ni inte vilja undkomma straff enligt en lag som ni medvetet bryter mot? Det kanske bara råkades gasa för mycket och sen skäms ni eller? Förklara gärna
neka & håll er undan från delgivningarna så klarar man sig då åklagaren lägger ner förundersökningen då det blir för dyrt att driva vidare men bo inte i villa eller radhus svårt att komma undan då
Som överskriften skriv aldrig ALDRIG på på plats. Du behöver inte neka eller begära rådrum. Säg bara att du inte erkänner just nu utan vill i lugn och ro titta på detta hemma.
Varför då då undrar en del....... jo för om du skriver på på plats så vinner domen laga kraft och kan ej återkallas om det är något fel i mätning mm. Naturligt vis om dom har gjort jätte stora fel så fixas det men då måste en åklagare blandas in. Har man inte skrivit på och man hittar "minsta" fel någonstans så rivs oftast böterna.
Alla papper skickas hem till dig om du begär detta så du lungt kan kolla att allt gått rätt till.
Jag menar inte att du/ni skall neka till "brott" utan bara att man vill vara på säkra sidan att allt har gått rätt till.
Jag har exempel på när dom har skrivit fel datum men föraren hade skrivit på= böter. Hade han haft is i magen så kunde man naturligtvis i efterhand visat att vare sig han eller polisen var där det datumet. Men som tidigare doman hade vunnit laga kraft så det var kört.
Ser du sedan att allt är som det ska så betala böterna och allt är frid och fröjd. Kostar inte mer eller mindre.
Går det till rättegång som jag drog det en gång så blev böterna exakt samma som Polisen ville ha första gången. Enda skillnaden är att det står någonstans att man är dömd. Det får man väl ta i så fall. Gör ni som jag och tar det till rättegång så ta hjälp av en Advokat.... man har inte mycket att sätta emot de som jobbar med detta hela dagarna.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|