Tagen av polisen

kimji

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Hoj
Minimoto
Hej!
tänkte undra om vad man skulle göra om man åkte lite minimoto ej i "inhängnat område" och så haffar polisen en va ska man göra?, tar dom minimoton?, ge mig alla tips ni har! :yoparty
Tack i förhand! :Bugar

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
De tar den och äter upp den! Sen slickar de sig om munnen och säger "namnam, denna var god"! :skrattaåt

Vad man skall göra? Man skall ta sitt eventuella straff förslagsvis.

Makke

Kabelspikare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawa zx6-r -01 , en liten kinamini,
Dom ger dig skjuts hem o säger att dom där hör inte hemma på allmän väg :tummenupp
I bästa fall :D

kimji

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Hoj
Minimoto
Kan dom ta ifrån sig minimoton?, eller kan man få böta o hur mkt cirka?. ge mig lite tips på bortförklaringa" ^^ :pannkyss

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Va fan skall du köra den på gata för? :va Fullständigt meningslöst och skittrist! Gå med i en klubb och kör bana istället. Det är där den hör hemma och det är tusen gånger roligare. :tummenupp

Kung Pumba

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Inget än.
kimji skrev:
Ja e 14-is så ja får inget böter? eller?

Är du 14 så är du inte straffmyndig, då är det dina föräldrar som får böterna. Nlir du tagen så lär du få böter för olovlig körning. Dagsböter är det, som baserar sig på ens inkomst, så det kanbli en dyr historia för dina föräldrar.

kimji

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Hoj
Minimoto
får man köra typ på parkering vid varuhus när de e stängt o till exmp vid mitt garage? eller en skola som har stängsel runt hela skolan?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
kimji skrev:
får man köra typ på parkering vid varuhus när de e stängt o till exmp vid mitt garage? eller en skola som har stängsel runt hela skolan?

Du får enligt lagen endast köra på ställen som är godkända som "inhängnade områden". Antar att du får köra på din tomt.

sporrong

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Minimoto
Ifall du är under 15 år och inte har några tidigare "prickar" i registret så får du troligen bara en tillsägelse och en hemringing hem. Men har hört att om du är över 18 år och har tidigare straff i registret kan det bli upp till två års fängelse? :s

kimji

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Hoj
Minimoto
såg en kille som gasa på vid en stor väg i tyresö idag o ingen verkade ha något problem med de :va

Ag3nTSmitH

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Hoj
"Kina Moto 49cc"
min polare ringnde snuten igår och frågade...de sa att första gången du åker dit blir det olovlig körning...dvs dagsböter(helt ok enligt mig :) )...nästa gång blir det grov olovlig körning och då blir det bara lite mer dagsböter(oxå helt ok :) ). sen så frågade vi om man har bilkörkort om det finns chans att det ryker...då sa hon att det bara skulle vara så om det händer en massa upprepade gånger utan att man fattar nåt...så så ligger det till

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Ag3nTSmitH skrev:
min polare ringnde snuten igår och frågade...de sa att första gången du åker dit blir det olovlig körning...dvs dagsböter(helt ok enligt mig :) )...nästa gång blir det grov olovlig körning och då blir det bara lite mer dagsböter(oxå helt ok :) ). sen så frågade vi om man har bilkörkort om det finns chans att det ryker...då sa hon att det bara skulle vara så om det händer en massa upprepade gånger utan att man fattar nåt...så så ligger det till

Och om du kör på någon eller något, vad händer då tror du?

kimji

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Hoj
Minimoto
Varför ska man köra på nån för?. samma fråga kan man ju fråga en som kör mc eller moped va händer om dom kör på någon person?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024