talanglös minimoto affär i göteborg

Status
Ej öppen för fler svar.

Bizkid

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
sv 650 s
:confused: :mad: :mad: minimoto center . köpte en såkallad blatakopia ,kört några gånger och den är helt slut.allt går sönder och ramlar isär .lager skorrar,felkonstruerad och delar saknas.tex går det ej att spänna kedjan på skiten pga att den som satte ihop den i china var inte kompetent nog för jobbet .glömt att sätta dit en vinkel i bakbromsfästet.butiks ägaren ville ej veta av eller tog nogot ansvar för skiten han sålt. han hotade och bar sig väldigt illa åt. mitt råd är följande:köp inget i den affären. för då blir ni grundlurad. hojen är körd ca 1.5 till 2 timmar under ca 8 veckor. mektiden uppskattas till 70 timmar.

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Hoj
ja
Bizkid skrev:
:confused: :mad: :mad: minimoto center . köpte en såkallad blatakopia ,kört några gånger och den är helt slut.allt går sönder och ramlar isär .lager skorrar,felkonstruerad och delar saknas.tex går det ej att spänna kedjan på skiten pga att den som satte ihop den i china var inte kompetent nog för jobbet .glömt att sätta dit en vinkel i bakbromsfästet.butiks ägaren ville ej veta av eller tog nogot ansvar för skiten han sålt. han hotade och bar sig väldigt illa åt. mitt råd är följande:köp inget i den affären. för då blir ni grundlurad. hojen är körd ca 1.5 till 2 timmar under ca 8 veckor. mektiden uppskattas till 70 timmar.

Du betalde för en kinaleksak och fick en kinaleksak. Vill du ha riktiga grejer så upp med plånboken.... borde väl säga sig själv...

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Bizkid skrev:
Har ju väntat i flera dar på att ni ska skriva, så jag kan få svara.
Kul när ni hotar att skriva på sporthoj, trodde ni det skulle hjälpa?

Vi kan väl ta det från början då.
Du kommer in med en hoj som ser ut som fan, sketen värre än en ratbike, slitna däck och påstår att du kört i 1.5 timme. Jag kan ju säga som så att den hojen är körd ganska hårt o länge.
Du kommer in med en lista på över 40 punkter, en massa saker om dina skruvar som lossnat mm, jag sa ju till dig när du köpte den att gå över hojen och loctita skruv mm och kolla så att inget sitter löst, viket du verkar ha missat totalt.
Du har skitit totalt att kolla dina vattenslangar som ligger i kläm så vattnet inte cirkulerar riktigt, tycker du det verkar konstigt att motorn går dåligt då?
Du påstog vidare att ramen vid fotpinnen gick sönder när hojen tippa åt sidan, men du varför var 1/3 av handtaget nerslipat av asfalt på samma sida?
JOOOOO du har KRASCHAT hojen, sen kommer du till mig och gnäller, att ni ens kan med att skämma ut er som ni gör, både här och i butiken.
Om jag verkade hotfull så är det kanske inte så konstigt, jag blir det när nån säger att han ska stjäla en hoj som står i butiken.
Ni har vidare svetsat om i ram mm, om det var så mycket fel på den från början som ni påstog, varför kontaktade ni mig inte?
Ni gjorde det efter att ni pajjat ramen när du krascha.
Ni har hotat att hoj ur butiken och händer det nåt där kommer Daniel på TotalTeknik att vara den förste som sitter på förhör.

Du var ju tom inne med den tidigare och då hade du sagt nåt om att det var några kylflänsar som vart böjda, alla resterande 40 punkter sa du inget om.

Jag menar på att du totalt missvårdat din hoj och att du får skylla dig själv.

Synd att jag inte kommer på alla andra punkter, men det var ju ganska patetiska grejer som hände pga er själva då ni struntat i dom anvisningar jag gett er vid köpet.

Maskinen klassas som tävlingsfordon och har endast funktionsgaranti. Ni har köpt den med den vetskapen. Fabrikationsfel finns inte på den hoj ni var inne med, utan bara självförvållade skador. Inte ens vår demohoj som rullat i över 20 timmar var så sketen som din, och då har vi aldrig ens mekat med den, dock så gick vi över hojen noga inna start första gången :)

Jaja, tråkigt när ni kommer in med sån tråkig approach, speciellt du Daniel.
Han som köpte den sa ju knappt ett ord, du tog över allt och med din inställning. Det funkar inte på mig, var trevlig istället så blir du trevligt bemött.

Mvh

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Bizkid kanske kan slänga upp några detaljbilder på hojen?

Då kan ju alla skapa sig en egen bild på hur hojen haft det under sin livstid och vilka fel som uppstått.

Jag tar ingens parti, men efter den prydliga och detaljerade framställning som Ravetrancer gjort så lutar man lite åt det hållet.

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
Lägg ut bilder som bevis material så kan alla döma efter det !
lutar mera åt Ravetrancers håll efter att ha läst inlägget

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
peter_anders skrev:
Lägg ut bilder som bevis material så kan alla döma efter det !
lutar mera åt Ravetrancers håll efter att ha läst inlägget
kyl o styrhalva har vi om du behöver.

Det jag inte fattar är att när denne Daniel stog här med sin lista så sa han att hur mycket som helst var fel vid leverans. Konatktar man då inte säljaren innan man gör en massa ingrpp på hojen?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
För en gångs skull måste jag ställa mig på Ravetrancers sida.
Jag vet själv hur tråkigt det är med folk som inte inser vad funktionsgaranti innebär, och sedan försöker hävda leveransfel.

Håll dock tråden till ämnet och låt bli påhopp.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Ravetrancer skrev:
kyl o styrhalva har vi om du behöver.

Det jag inte fattar är att när denne Daniel stog här med sin lista så sa han att hur mycket som helst var fel vid leverans. Konatktar man då inte säljaren innan man gör en massa ingrpp på hojen?

:kocko Undra vad han tänkte på.

Om man inte skriver bättre än en apa och gör nya trådar en efter en så är man nog en aning fel på det.

Till trådskaparen, du har köpt en kinahoj, det har även jag gjort, två stycken faktiskt.
båda gångerna har jag varit beredd på att få SKIT, och har blivi nöjd istället.

vad tror du själv att du ska få från ett land där kvantitet går före kvalité
och hojen kostar några tusingar INKL. tull, moms och frakt över halva jordklotet. En high-tech superkvalités hoj?

Last edited:

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
Bizkid skrev:

heheh jodå mycket har man la hört men det är är ju bara löjligt va tror du att du har köpt en dyr leksak??
va tror du man får för 4890 jo en kina bygge!!
jag o en kompis va inne hos dem o snacka lite
jag kan bara tala gott om dem. trevlig o seriös
ska garanterat köpa en db-7 där!! när man har råd till en
för de vet va der pillar med!!! :yoparty :gnissla

Last edited:

Absinthe

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
bikeless
Mögel skrev:
Nu fattar jag inte jag har letat och jag hittar inga fler trådar!! :va

Antagligen är den andra tråden borta eftersom det räckte med en :)

Men till trådskaparen, känns som ifall du försökt bluffa till dig pengarna tillbaka bara därför du uppenbarligen kraschat den förra.. dålig stil. Om du ska ljuga så försök för guds skull med nå annat!!.. alldeles för genomskinligt om man ska tro på Ravetrancer :va

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
jag har både en db7 och en e14 inte ett enda problem, bara man återdrar skruvar och håller lite puts så går de som klockor även att de kommer från kina....

Last edited:

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Ravetrancer skrev:
Har ju väntat i flera dar på att ni ska skriva, så jag kan få svara.
Kul när ni hotar att skriva på sporthoj, trodde ni det skulle hjälpa?

Vi kan väl ta det från början då.
Du kommer in med en hoj som ser ut som fan, sketen värre än en ratbike, slitna däck och påstår att du kört i 1.5 timme. Jag kan ju säga som så att den hojen är körd ganska hårt o länge.
Du kommer in med en lista på över 40 punkter, en massa saker om dina skruvar som lossnat mm, jag sa ju till dig när du köpte den att gå över hojen och loctita skruv mm och kolla så att inget sitter löst, viket du verkar ha missat totalt.
Du har skitit totalt att kolla dina vattenslangar som ligger i kläm så vattnet inte cirkulerar riktigt, tycker du det verkar konstigt att motorn går dåligt då?
Du påstog vidare att ramen vid fotpinnen gick sönder när hojen tippa åt sidan, men du varför var 1/3 av handtaget nerslipat av asfalt på samma sida?
JOOOOO du har KRASCHAT hojen, sen kommer du till mig och gnäller, att ni ens kan med att skämma ut er som ni gör, både här och i butiken.
Om jag verkade hotfull så är det kanske inte så konstigt, jag blir det när nån säger att han ska stjäla en hoj som står i butiken.
Ni har vidare svetsat om i ram mm, om det var så mycket fel på den från början som ni påstog, varför kontaktade ni mig inte?
Ni gjorde det efter att ni pajjat ramen när du krascha.
Ni har hotat att hoj ur butiken och händer det nåt där kommer Daniel på TotalTeknik att vara den förste som sitter på förhör.

Du var ju tom inne med den tidigare och då hade du sagt nåt om att det var några kylflänsar som vart böjda, alla resterande 40 punkter sa du inget om.

Jag menar på att du totalt missvårdat din hoj och att du får skylla dig själv.

Synd att jag inte kommer på alla andra punkter, men det var ju ganska patetiska grejer som hände pga er själva då ni struntat i dom anvisningar jag gett er vid köpet.

Maskinen klassas som tävlingsfordon och har endast funktionsgaranti. Ni har köpt den med den vetskapen. Fabrikationsfel finns inte på den hoj ni var inne med, utan bara självförvållade skador. Inte ens vår demohoj som rullat i över 20 timmar var så sketen som din, och då har vi aldrig ens mekat med den, dock så gick vi över hojen noga inna start första gången :)

Jaja, tråkigt när ni kommer in med sån tråkig approach, speciellt du Daniel.
Han som köpte den sa ju knappt ett ord, du tog över allt och med din inställning. Det funkar inte på mig, var trevlig istället så blir du trevligt bemött.

Mvh

Har nog skrivit det förr och jag gör det det igen.
Ravetrancer 4 president!

[SIZE=-4]Det där var verkligen svar på tal![/SIZE]

MotardFighter

Speed don't kill it's the fart...
Gick med
5 May 2005
Hoj
Inte så många längre...
Jag tror nog att trådskaparen gömt sig... men men...

Har själv en LY Midi Quadard (blata quadard kopia) för 3995:- och den hade jag inte räknat med mycket men som någon innan mig sa jag blev positivt överraskad!!

(dock så vibrerar ganska många skruvar loss men så sitter ju motorn stumt monterad i chassit och ingen fjädring så...)

DET BÖR MAN VETA OM OM MAN KÖPER EN MINIMOTO VILKEN SOM HELST!

PS jag tar ingens parti jag är som sverige under andra världs kriget DS

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...