Whoopass skrev:Tycker det där ser ut som att han nyper hårt i styret å gör wobblet värre! Otrevligt sits det där...Olof Eriksson skrev:(jag har förövrigt klarat styrstopps-wobbel i över 200km/h med R6)QUOTE]
ja det är bra de men vem har inte de, prova gasa dig ur den här http://sporthoj.years2.com/styr.mpg
men de är väll så också att den en situationen inte är lik den andra
![]()
jo, man ska ju hålla lätt i styret.Olof Eriksson skrev:Tycker det där ser ut som att han nyper hårt i styret å gör wobblet värre! Otrevligt sits det där...
Jonte VSB R-T skrev:Jag är ju allt annat än duktig men när jag får vobbel på r6:an på bana (har ingen styrdämpare) så brukar jag bara slappna av i armarna och forsätta ge fullt, kanske luta mig lite tillbaka. Men troligtvis är det inte så man ska göra. men va fan slå av det hinner man väl inte. Ut på rakan på sviesta brukar det vobbla för mig.
Oavsätt om man vet hur man ska göra eller inte så måste man göra det några gånger innan det funkar. Det är som att titta på någon som spelar gitarr, det ser skitenkelt ut och man förstår hur det funkar men man måste träna in det ändå.Estremo skrev:Har inte blivit så mycket klokare över hur man egentligen ska hantera ett ordentligt vobbel. Åsikterna verkar gå isär men jag tror ändå att man helt enkelt handlar efter sina instinkter i en sådan situation, hur mycket man än läst in sig på det.
Estremo skrev:Tror vi åkte där på hemvägen sist, Svanen. Vill minnas att ett litet toppfartstest ägde rum även då, dock med lite mer lyckat resultat.
Estremo skrev:Det hela hände på raksträckan mellan Eggby och Skärv
Hoztic skrev:Lite OT, men det låter som när jag kom i 120 med farsans bil och skulle vara smart. Jag ville inte sakta ner när jag kom till en vägbula, så jag tog vänstersidan av en refug, men nån jävel hade gjort en vägbula där också, sen senast jag åkte den vägen... Det small bara, bilen gick rakt över (inte mycket skump alls) men allt vad fjädring hette slog i botten![]()
Nej, det är 70. Det är en kilometers helt rak väg med öppna fält runt om där man har fri sikt på alla håll. Jag skulle vilja påstå att det inte finns bättre förutsättningar än så här i trakterna.carpelux skrev:Tur för dig att farbror blå inte kollat närmare på olyckan. Vill minnas att det är 50 där?
Olof Eriksson skrev:Tycker det där ser ut som att han nyper hårt i styret å gör wobblet värre! Otrevligt sits det där...
ozto skrev:ja visst ser det ur att vara så.. lite skrämmande att många här verkar tro att men ska hålla hårt i styret och slå av på gasen om det börjar slå... (kanske funkar vid självsvängning i ramen på gamla 70tals hojar, troligtvis därför det står i boken)
jag skulle tro att dom flesta styrvobbel som folk får beror på att men får ett litet slag o så försöker föraren att kompensera det och överkompenserar och så är det igång... kanske lätt att sitta och säga här men är föraren avslappnad så reder det oftat ut sig ganska snabbt.. en hoj utan förare vobblar inte...(om den är modern och felfri)
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |