Tankeväckande film...

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
=(

En föredetta arbetskamrat som var med om en olycka gjorde också en icke eftertänksam grej.. Hon satt fast i sin 240 som hon voltat ut i en åker med. Satt fast i säkerhetsbältet och vart oerhört röksugen. Tar fram cigg och tändare och börjar röka upp och ner:jisses

Antingen har man sett för många filmer eller så kunde bilfan ha börjat brinna..

Bra film. Men med skinnstället på är jag odödlig;)

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
hehe jo jag fatta la att han fick en minneslucka, men om man slår i huvvet så mycket med hjälm på så äre konstigt. och förrsten så skulle han ju snart fatta vart han har sin tjej, och då äre ju bara at hämta henne

Din dumme fan, ser det ut som om hon är pigg och glad och sitter ute i det höga gräset med sittdyna under rumpan, solen gassandes i sina livfulla ögon och käkar sin picknick?

Last edited:

Ducatista

Varför åka när man kan köra själv
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
Husqvarna 30Lyx -53
Chocken gör att vi alla kan reagera förvirrade.

För en del år sedan körde jag med i en kortege där en kille bromsade omkull sig. Hojen for åt ett håll och tjejen som åkte bakpå åt ett annat håll. När killen reste sig så var hans första reaktion att springa fram till hojen (!), efter ett par steg frös han, vände sig om och tittade på tjejen som fortfarande låg ner, tittade tillbaka på hojen och stod där sedan som en åsna mellan två hötappar utan att kunna bestämma sig vilken han skulle ta först.

När jag själv gick omkull valde sambon att dra upp mig före min hoj.
Fast det var ju min hoj och inte hans egna som då låg ner.
Kanske han också hade varit villrådig om det varit tvärtom.

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
ang olyckor.

nu är detta inte en hojkrasch.
men det hände för ett par veckor sen och bevisar hur lätt det är att försättas i chock. ja åkte mot en rondell med en golf framfor mig. framme vid rondellen fortsätter bara golfen rakt fram.
då det åkte en plogbil i rondellen så tog det stopp för golfen.
golfen tvärstanna, studsa upp 30 cm i luften och vreds 90 grader.
ja tänkte att nu jävlar gick det inge bra.
men när jag ringde polisen så fortsatte golfen köra.
inte nog med det, han åkte upp på E4:an mot sthlm!
jag följde efter medans jag hade kontakt med snuten.
han hade inga rutor, framvagn som ett dragspel, hängde massa grejjer under bilen och den läckte överallr där den kunde.
vid gnesta avfarten kom snuten ikapp och körde åt sidan med bilen, samt tackade för hjälpen. senare samma dag ringde de upp och tog pers uppg.
jag fråga om föraren va påverkad av någe eller sjuk.
de sa att han va så chockad att han inte visste vad han gjorde. han kom knappt ihåg att han krockat 20 min tidigare.
detta hände i nyköping. ett bevis på hur lätt man får minnesförlust och chock.

//Robin

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Mycket bra kortfilm.

Trodde dock att det var ROLLER som hade gjort den när jag såg den i början.

Erazer6

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
dt50
man tänker alltid på sånt där... men i samma stund man tar på sig hjälmen...startar hojen å drar iväg... stannar tankarna på att nått kan hända oftast kvar.... tyvärr

hjelmfrillan

En otrolig blick för spelet
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
xt660r

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Hyosung Karion RT 125
Din dumme fan, ser det ut som om hon är pigg och glad och sitter ute i det höga gräset med sittdyna under rumpan, solen gassandes i sina livfulla ögon och käkar sin picknick?

Nej, kan man la ej säga. lr. vad hare med saken att göra?

Micke Blackbird

Micke Blackbird
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Hojen SÅLD...
Visst kan det hända

Skakar ju fortfarande lite i kroppen efter att ha sett filmen!
Blev ju rammad av en bil när jag och ROTORP gled fram på huvudled i stan 27/7. VAKNADE ju i ett främmande rum å kunde inte ens sätta mej upp i sängen, den första överraskningen å fler skulle komma...
Jag låg ju på sjukhus, kunde inte resa mej upp, eller gå, blev ju vinchad ur sängen till rullstol osv
Bröt inte ihop förrän jag fick veta att nu var det SEPTEMBER :confused:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Skakar ju fortfarande lite i kroppen efter att ha sett filmen!
Blev ju rammad av en bil när jag och ROTORP gled fram på huvudled i stan 27/7. VAKNADE ju i ett främmande rum å kunde inte ens sätta mej upp i sängen, den första överraskningen å fler skulle komma...
Jag låg ju på sjukhus, kunde inte resa mej upp, eller gå, blev ju vinchad ur sängen till rullstol osv
Bröt inte ihop förrän jag fick veta att nu var det SEPTEMBER :confused:

Usch :/
Hur har rehabiliteringen gått? Är du återställd?
/Jörgen

Micke Blackbird

Micke Blackbird
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Hojen SÅLD...
Rehabilitering

Usch :/
Hur har rehabiliteringen gått? Är du återställd?
/Jörgen

Tjena Jörgen!

Jo min rehabilitering har gått bra, 2 månader hårdkörning på US Linköping med några av landets bästa! Efter utskrivning från sjukhuset (slutet oktober)har jag tränat på rehab öst 4 ggr i veckan och tränar där fortfarande!!!
Återställd-Ja skapligt. Alla mina frakturer (ett tiotal brott) är ju läkandes, ihopskruvade osv. Kvaddad lårmuskel börjar återfå styrkan.
Haltar ju fortfarande en del men det blir ju sakta bättre :)

Micke

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Skönt att läsa att du går igen!
En hd-bekant blev också rammad av en bil från sidan, (hjärnsläpp från bilisten som bara körde rakt ut på huvudled).
Båda benen mosade, det var på håret att de skulle ta benen hans. Men nu går han äntligen.

Så det var skönt att läsa att du grejat det så långt också! :)

/J

Tjena Jörgen!

Jo min rehabilitering har gått bra, 2 månader hårdkörning på US Linköping med några av landets bästa! Efter utskrivning från sjukhuset (slutet oktober)har jag tränat på rehab öst 4 ggr i veckan och tränar där fortfarande!!!
Återställd-Ja skapligt. Alla mina frakturer (ett tiotal brott) är ju läkandes, ihopskruvade osv. Kvaddad lårmuskel börjar återfå styrkan.
Haltar ju fortfarande en del men det blir ju sakta bättre :)

Micke

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Äschh..va fan..det där kommer inte att hända mig..tror jag.

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Den var bra men man fattade ju att han hade bönan när man såg hårborsten. Inte oväntat men bra.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024