Skulle inte hjälmen tåla att ramla i backen från en meters höjd så får man nog skaffa nytt om man träffar en humla när man håller momsfart på landsvägen också...
bra argument, vad väger en humla i 100km/h tvärtstopp?
Skulle inte hjälmen tåla att ramla i backen från en meters höjd så får man nog skaffa nytt om man träffar en humla när man håller momsfart på landsvägen också...
All personlig utrustning går på hemförsäkringen..
Förra året ringde jag Folksam och sa att jag ville anmäla innehav av opersonlig utrustning, och vad det gör för premien.
Jag förklarade att hjälmen i detta fall inte är personlig och att den som kör hojen alltid också lånar hjälmen. Detta gör att benämningen "personlig" faller bort lite grann tycker jag.
I detta bakade jag också in en skinnjacka av lämplig modell.
De frågade aldrig varför men mitt argument hade varit att jag vill att allt MC relaterat skall ingå i MC försäkringen och att krav på endast en ( 1 st ) självrisk skall utfalla vid olycka.
Jag jämställde med en packväska av skinn, som tydligen då INTE ska gå på hemförsäkringen, trots att den inte är så jävla personlig....
Det lät som det gick vägen först, men kärringen ringde efter 15 min och läste ur deras villkor för mig, jag förklarade att jag redan läst dem eftersom jag är försäkringstagare hos dem, men hon läste bara igen och jag gav upp.
När jag har tid ska jag utveckla frågeställningen, vässa argumenten och ringa igen...
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|