Tappad hjälm = kass hjälm?

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Skulle inte hjälmen tåla att ramla i backen från en meters höjd så får man nog skaffa nytt om man träffar en humla när man håller momsfart på landsvägen också...

bra argument, vad väger en humla i 100km/h tvärtstopp?:)
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
se efter sprickor i lacken. titta nooooooga!
det blir aldrig några stora sprickor, endast jættesmå som man næstan inte kan se!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
All personlig utrustning går på hemförsäkringen..


Förra året ringde jag Folksam och sa att jag ville anmäla innehav av opersonlig utrustning, och vad det gör för premien.

Jag förklarade att hjälmen i detta fall inte är personlig och att den som kör hojen alltid också lånar hjälmen. Detta gör att benämningen "personlig" faller bort lite grann tycker jag.

I detta bakade jag också in en skinnjacka av lämplig modell.

De frågade aldrig varför men mitt argument hade varit att jag vill att allt MC relaterat skall ingå i MC försäkringen och att krav på endast en ( 1 st ) självrisk skall utfalla vid olycka.

Jag jämställde med en packväska av skinn, som tydligen då INTE ska gå på hemförsäkringen, trots att den inte är så jävla personlig....


Det lät som det gick vägen först, men kärringen ringde efter 15 min och läste ur deras villkor för mig, jag förklarade att jag redan läst dem eftersom jag är försäkringstagare hos dem, men hon läste bara igen och jag gav upp.

När jag har tid ska jag utveckla frågeställningen, vässa argumenten och ringa igen...
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Förra året ringde jag Folksam och sa att jag ville anmäla innehav av opersonlig utrustning, och vad det gör för premien.

Jag förklarade att hjälmen i detta fall inte är personlig och att den som kör hojen alltid också lånar hjälmen. Detta gör att benämningen "personlig" faller bort lite grann tycker jag.

I detta bakade jag också in en skinnjacka av lämplig modell.

De frågade aldrig varför men mitt argument hade varit att jag vill att allt MC relaterat skall ingå i MC försäkringen och att krav på endast en ( 1 st ) självrisk skall utfalla vid olycka.

Jag jämställde med en packväska av skinn, som tydligen då INTE ska gå på hemförsäkringen, trots att den inte är så jävla personlig....


Det lät som det gick vägen först, men kärringen ringde efter 15 min och läste ur deras villkor för mig, jag förklarade att jag redan läst dem eftersom jag är försäkringstagare hos dem, men hon läste bara igen och jag gav upp.

När jag har tid ska jag utveckla frågeställningen, vässa argumenten och ringa igen...

personlig utrustning går på trafikförsäkringen , klotade hojen i sommras och hade halv. jag har hos folksam , och fick inlöst hela stället med handskar hjälm och allt, kan iofs ha att göra med att det blev personskada i samma veva,
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top