Tappar kraft vid fullt gaspådrag (GSX600F -98)

rödafaran

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2020
Ort
Linköping
Hoj
-99 Yamaha YZF R6
Bränslemätaren visade sig inte funka på grund av en hel del rostklumpar som satt sig mellan "huset" på mätaren och koppartråden, fick liv i den igen efter att ha försiktigt petat bort rosten.

Det sista flottörhuset på förgasaren som inte velat komma av har jag fått bort 3 av 4 skruvar på, som var rätt oxiderade. Huvudena på alla 4 har väl blivit mer eller mindre mos under försöken, de två första gick med svetstång, den tredje med dremel och platt mejsel men den fjärde sitter för trångt till för svetstången och har inte tillräckligt med huvud kvar för att köra med dremel så det får bli att borra ut den. Har även ersatt alla andra skruvar med något som förhoppningsvis ska funka bättre i framtiden än originalen.

Angående ultraljudstvätt så ska jag försöka få det gjort lite längre fram i vår och då även beställa hem ett renoveringskit för förgasaren så jag får dit nya gummin. Dessa såg dock inte ut att vara uråldriga så är nog lugnt för stunden.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Ha i minne att förgasarna är väldigt känsliga för ändringar på luftburk och luftfilter. Använd alltid Suzuki originalfilter och eventuella extrahål i luftburken tätas/täpps igen. Den 600F jag har går rätt bra - för att vara en sur icke-sporthojs 600. Lär dock varvas rejält. Brorsans grabb som brukar köra den hänger på min 2" moddade B12'a rätt bra - mestadels för att han väger 60 kilo mindre än jag. :kryckor
 

rödafaran

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2020
Ort
Linköping
Hoj
-99 Yamaha YZF R6
Ha i minne att förgasarna är väldigt känsliga för ändringar på luftburk och luftfilter. Använd alltid Suzuki originalfilter och eventuella extrahål i luftburken tätas/täpps igen. Den 600F jag har går rätt bra - för att vara en sur icke-sporthojs 600. Lär dock varvas rejält. Brorsans grabb som brukar köra den hänger på min 2" moddade B12'a rätt bra - mestadels för att han väger 60 kilo mindre än jag. :kryckor
Både burken och filtret såg ut att va i bra skick, antar att jag inte ska ha några problem med de så länge jag inte pillat något på dem. Men om jag ska göra rent filtret är det lufttryck och blåsa i motsatt riktning som gäller?
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Både burken och filtret såg ut att va i bra skick, antar att jag inte ska ha några problem med de så länge jag inte pillat något på dem. Men om jag ska göra rent filtret är det lufttryck och blåsa i motsatt riktning som gäller?
Köp ett nytt.
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top