Bränslemätaren visade sig inte funka på grund av en hel del rostklumpar som satt sig mellan "huset" på mätaren och koppartråden, fick liv i den igen efter att ha försiktigt petat bort rosten.
Det sista flottörhuset på förgasaren som inte velat komma av har jag fått bort 3 av 4 skruvar på, som var rätt oxiderade. Huvudena på alla 4 har väl blivit mer eller mindre mos under försöken, de två första gick med svetstång, den tredje med dremel och platt mejsel men den fjärde sitter för trångt till för svetstången och har inte tillräckligt med huvud kvar för att köra med dremel så det får bli att borra ut den. Har även ersatt alla andra skruvar med något som förhoppningsvis ska funka bättre i framtiden än originalen.
Angående ultraljudstvätt så ska jag försöka få det gjort lite längre fram i vår och då även beställa hem ett renoveringskit för förgasaren så jag får dit nya gummin. Dessa såg dock inte ut att vara uråldriga så är nog lugnt för stunden.
Det sista flottörhuset på förgasaren som inte velat komma av har jag fått bort 3 av 4 skruvar på, som var rätt oxiderade. Huvudena på alla 4 har väl blivit mer eller mindre mos under försöken, de två första gick med svetstång, den tredje med dremel och platt mejsel men den fjärde sitter för trångt till för svetstången och har inte tillräckligt med huvud kvar för att köra med dremel så det får bli att borra ut den. Har även ersatt alla andra skruvar med något som förhoppningsvis ska funka bättre i framtiden än originalen.
Angående ultraljudstvätt så ska jag försöka få det gjort lite längre fram i vår och då även beställa hem ett renoveringskit för förgasaren så jag får dit nya gummin. Dessa såg dock inte ut att vara uråldriga så är nog lugnt för stunden.