H4 skrev:
Äter rätt så ordentligt, däremot stress och dålig sömn stämmer in rätt så bra på mig.
Kan det vara därför?
EDIT: Håller inte på att bli flintis, men när jag liksom rufsar i håret är händerna fulla av hårstrån och när jag duschar också. Däremot är håret fortfarande tjockt och fint som förr.
Det är fullt normalt att du tappar det sista av ditt babyhår nu så du får lite nya manligare linjer i ditt hårfäste.
Man tappar runt 100 hårstrån varje dag och det märks tydligare om det är längre för det ser ju "mer" ut då än om det är 1cm bara.
Om din far är skallig betyder inte det att du måste bli det även om många säger det. Tänk på att du ärver härgenen från din mor och är nu hon skallig så kan du kanske oroa dig lite
Det kan även bero på syra- och bashalten i din kropp. Ät spenat och morötter så kan det neutralisera lite då det är basisk mat. Nästan allt annat är surt så....
Du behöver inte sluta använda hårprodukter, de har ytterst lite inverkan.
Det finns väldigt få läkare som kan nånting om håravfall och de säger oftast att man inte ska bekymra sig när man är i din ålder så att gå till en sån är oftast bara pengaslöseri.
Om du känner att du måste få koll på läget i din hårbotten så gå till newhairclinic för gratis konsultation:
http://www.newhairclinic.se
De kan hår nästan bäst i hela världen faktiskt. Många hollywoodkändisar "vallfärdar" dit för att få tillbax sitt hår.
Att man tappar hår är egentligen inte så farligt och har du nu tjockt hår som du säger så är det nog bara en "vuxengrej" som händer dig nu(pubertetsgrej?)

Håret på sidorna är kroppshår så det behåller du ju hehe.
Om du råkat ut får någonting chockartat eller dramatiskt som du kanske fick en mindre depression av för ungf. 6 månader sen så tappar man mer hår nu.
Ibland finns det ingenting att göra men är det som att du har en sjukdom hade du tappat allt kroppshår oxå dvs ögonbryn o allt så det hade du märkt av och då ska du springa till läkaren.
Undrar du nåt mer så bara PMa.