Tappat mobilen i vatten....

Dominator-Rocks

Guest
Plocka isär den så mycket du kan efter förmåga.

Fram med hårtorken......

Sen kan den väll få ligga på någe varmt och gosigt ställe i ett par dagar/nån vecka.

Prova å ladda.

Jag har själv hårtorkat igång en gammal nokia jag hade (5110)

Lycka till! :tummenupp

Edit: Vart tappade du den? I ett glas öl? i sjön? :confused:

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Skruva isär telefonen i så många bitar du kan.. Tvätta den sedan omsorgsfullt med T-röd då det drar ut vattnet ur telefonen... Lägg sedan de rengjorda bitarna på ett element i några dagar så de får torka ordentligt.. Sätt sedan ihop allt och hoppas på det bästa.. En sak som dock kan ställa till allt är om du försökt starta den eller om den var på när du tappade den... Värt att prova i alla fall.....

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har råkat ut för samma sak. Några timmar i ugnen på lägsta temperaturen och den fungerade igen.....

FreddaGädda

Guest
Tjör den i micron. :nicka

På min student blev jag så jävla packad att jag tog med mig mobilen in i duschen med en galen inbillning att den nog allt skulle klara sig bara man tog det försiktigt.
Det var alltså efter jag däckade på min egen mottagning runt middagstid på vardgsrumsgolvet, men innan jag somnade i duschkabinen.

Mobilen fungerade hyfsat trots vatten framför displayen. Enda felet på den var att den blandade stora och små bokstäver bäst den ville.
Och så gick den inte att ladda. Den gick tills batteriet tog slut, så man fick en chans att ta farväl av den. :vinka

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Om det inte var i vatten du tappa den så skölj av den. Sen in i ugnen på lägsta i någon timme. Har du tur funkar det.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ha ha, obetalbart !!! Genast när jag såg rubriken till tråden kom den automatiska tanken "det måste vara en tjej". Nu är jag kanske fördomsfull, ja eventuellt en riktig gris faktiskt. MEN, faktum är att jag har killkompisar som kört över sina nallar, drattat på arslet på dom i skidbacken, slängt dom i asfalten på fyllan mm mm. Dock har det hittils endast varit tjejkompisar och fd flickvänner som lyckats dränka nallar och det görs med besked. Min sista tjej lyckades tappa sin i toaletten när hon skulle kissa, hur fan gör man då?
Vidare så var det en tjejkompis som ganska nyligen tappade sin i en fontän på ett torg. Vore skitkul om det verkligen finns ett "Phone destruction pattern" mellan könen :D

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Ha ha, obetalbart !!! Genast när jag såg rubriken till tråden kom den automatiska tanken "det måste vara en tjej". Nu är jag kanske fördomsfull, ja eventuellt en riktig gris faktiskt. MEN, faktum är att jag har killkompisar som kört över sina nallar, drattat på arslet på dom i skidbacken, slängt dom i asfalten på fyllan mm mm. Dock har det hittils endast varit tjejkompisar och fd flickvänner som lyckats dränka nallar och det görs med besked. Min sista tjej lyckades tappa sin i toaletten när hon skulle kissa, hur fan gör man då?
Vidare så var det en tjejkompis som ganska nyligen tappade sin i en fontän på ett torg. Vore skitkul om det verkligen finns ett "Phone destruction pattern" mellan könen :D

min morbror har gjort samma sak så det är inte bara brudar som gör det:D

han hade en sån stor telefon man vek och fuck skärm och tangentbord... han hade den i bakfickan och telefonen fastnade på toalettkanten när han drog ner byxorna.

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Fördömt !!! Där försvann min teori likt en hemlig gas ut i universum. Fördelen skulle väl vara att man slipper känna sig androgyn om man råkar tappa luren i H2O :gnissla

FreddaGädda

Guest
killkompisar som kört över sina nallar, drattat på arslet på dom i skidbacken, slängt dom i asfalten på fyllan mm mm.

En klasskamrat kom smutsig och skrapad till skolan på morgonen en dag i gymnasiet.
Han hade halkat på sin mobil när han klev ur bilen, hur man nu lyckas med ett sånt stycke konst.
Mobilen var inte vacker. Inte han heller. Men till skillnad från mobilen var han ful redan innan.

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Den ligger isärplockat i ugnen o myser på svag värme.....för det var nåt som jag spontant kände var bra.....:tungan

VAR jag tappade den........hmmmm.............vill jag helst inte tala om...............:huvet ..................men.................

..............jag HADE spolat iaf !!!!!!! :rolleyes:

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
..............jag HADE spolat iaf !!!!!!!

Ha ha, för böveln kvinna !!! I porslinstuban du också !!?? Delar av mina teorier vädrar morgonluft på min ära :tungan

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Hittade en mobil på ca 50cm djup där vi brukar lägga till båten i stugan, plockade isär den och lät den lufttorka i 2veckor, ploppade i batteriet och den funkar än idag ca 3år senare.

Ska tydligen gå bättre för mobiler som var avslagna vid tillfället har jag hört.

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Slängde min skitiga mc-jacka i tvättmaskinen o saknade inte telefonen förrän det var dax att hänga upp tvätten:huvet .Telefonen var ju såklart stendöd så det var bara att köpa ny.När jag ett halvår senare skulle flytta så hittades telefonen igen o jag var tvungen o testa om den funkade.. Funkade hur bra som helst o används fortfarande som reservtelefon..:tummenupp

Dark_Messenger

Guest
funkar prima.. släng in en sked och testa.. seglivad myt

Jag har faktiskt inte kört metall med avsikten att pajja mikron men det har dock hänt av misstag vid några tillfällen. Blixtrar fint blått o smäller gör det. Kan knappast vara bra för mikron:va

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...