Tatuera sig?

Solid snake

Guest
Är det någon som vet en bra sida med olika tribals och mönster osv?

Har funderat på att tatuera mig ett tag nu men jag hittar inga mönster jag gillar (är ganska kräsen när det gäller sånt, ska ju sitta på kroppen resten av livet.)

Finns en i malmö som polaren känner som tatuerar, så jag får det förmodligen billigare så jag kan ju passa på då. :)

Tacksam för svar!

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Solid snake skrev:

Har funderat på att prostituera mig ett tag nu men jag hittar inga mönster jag gillar (är ganska kräsen när det gäller sånt, ska ju sätta på kroppen resten av livet.)

Finns en i malmö som polaren känner som prostituerad, så jag får det förmodligen billigare så jag kan ju passa på då. :)

Tacksam för svar!

rött läppstift och kort kort kjol och sen,, äh vafan du klarar dig nog endå würmen

Solid snake

Guest
spectre skrev:
rött läppstift och kort kort kjol och sen,, äh vafan du klarar dig nog endå würmen

Jo det är ju du.

Ge fan i o spamma min tråd moppefucko! :mad: :fatta!

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Finns säkert massa bra sidor på nätet,annars kan du åka till en tatuerare och bläddra i både tidningar och kataloger.
Brukar ha tusentals olika att välja bland..

Här har du en adress http://www.tribals.com/
Förmodligen bara skit men vem vet..

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Det bästa är ju å åka till en tatuerare å kolla... eller så kan du ju rita en själv om du har talang! tänk inte på priset..

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Solid snake skrev:
Har funderat på att tatuera mig ett tag nu men jag hittar inga mönster jag gillar (är ganska kräsen när det gäller sånt, ska ju sitta på kroppen resten av livet.)

Ar du saker pa att du verkligen vill tatuera dig?
Vill absolut inte dissa din ide, men kan inte lata bli att fraga. Du skriver att du funderat pa att tatuera dig, men inte hittat nagot du gillar. For mig (som ocksa funderar pa det, men vet vad jag vill ha) later det som att borja i fel ande. De flesta jag kanner med tatueringar har 1) haft ett starkt intresse av nagonting, som de 2) valt att manifestera med en tatuering. Hojar, djur, sport, sina barn, whatever. Visst kan det finnas ett stort varde aven i en icke-figurativ tatuering som en tribal eller liknande, som ren utsmyckning, men som du sjalv sager - den skall ju sitta dar hela livet. Ar det inte battre att vanta tills man verkligen brinner for nagot, ett amne eller motiv som man kan identifiera sig med? Eller ar jag bara ute och cyklar? :)

(Forbannelse over amerikanska tangentbord - och mjukvaror som inte tillater svensk teckenuppsattning... :gnissla )

sandstream

Guest
69:an skrev:
Ar det inte battre att vanta tills man verkligen brinner for nagot, ett amne eller motiv som man kan identifiera sig med? Eller ar jag bara ute och cyklar? :)
Ja, men bara lite ;)

Jag tillhör själv kategorin som tycker att tribaler är de snyggaste taturingarna och jag skulle aldrig drömma om att ha nån av ungarna, en schäfer eller något liknande på kroppen. Tycker det ser illa ut. :tummenner

När jag gjorde min andra tatuering förklarade jag för tatueraren ungefär vad jag vill ha och sedan skissade han på ett förslag. Duktiga tatuerar är oftast duktiga på att rita och kan ta fram det mesta.

Som andra skrivit: Gå till en tatuerar och kolla deras böcker!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Gå till honom o säg: Hej, jag vill ha en fet tribal, så här stor ska den vara(nu visar du hur stor/liten den ska vara) o så ritar han säkert upp nåt ballt. Blir du inte nöjd ändrar han tills du blir nöjd.
Tror jag ska göra lite mer på min som julklapp till mig själv...

attachment.php

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Är du vekligen säker på att du vill ha en tribal? jag har tyvärr en.. och jag tycker det är skittråkigt eftersom typ 95% av alla som tatuerar sig gör en tribal.. som tur är har jag en massa annat åxå :)

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
ta och kolla in keltiska mösnter de brukar finnas enhel del snyggt....så gå på biblan och låna en bok eller sök på nätet. :tummenupp

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Kakan skrev:
ta och kolla in keltiska mösnter de brukar finnas enhel del snyggt....så gå på biblan och låna en bok eller sök på nätet. :tummenupp
Helt rätt! keltiska mönster är skit snyggt!!! och lite ovanligare...

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Har själv 8 tatueringar, den första jag gjorde va mitt stjärntecken på höger underarm, efter det har det blivit 2 st nakna flickor på bägge sidorna av överarmarna, eldflammor på vänster underarm, ett clwon ansikte på höger underarm, en stor drake på ryggen, 2 kinesika tecken på höger sida av nacken och en logga på vänster sida av nacken...

Så tatueringar är en del av vem du är... Sen om du pallar smärtan e ju en annan 5:a :D

Tatuerings galleriet

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Solid snake skrev:

Finns en i malmö som polaren känner som tatuerar, så jag får det förmodligen billigare så jag kan ju passa på då. :)

Tacksam för svar!

Du som hänger här så offta borde väl veta bättre sacke... :7peta SÖK :hihi

Fast nu när du ändå ber om hjälp så kan jag hjälpa dig.... säg ungefär vad du vill ha så kan ja rita en till dig och skicka den sen?? Har några på lager, men det kanske inte är exakt vad du vill ha, du kan ju PM:a eller haffa mig på msn så kan vi dela lite information! :tummenupp

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Bart skrev:
Helt rätt! keltiska mönster är skit snyggt!!! och lite ovanligare...
japp det är dom...tribaler är snygga och vanliga så då kan man ta en keltisk anser jag :)

Solid snake

Guest
69:an skrev:
Ar du saker pa att du verkligen vill tatuera dig?
Vill absolut inte dissa din ide, men kan inte lata bli att fraga. Du skriver att du funderat pa att tatuera dig, men inte hittat nagot du gillar. For mig (som ocksa funderar pa det, men vet vad jag vill ha) later det som att borja i fel ande. De flesta jag kanner med tatueringar har 1) haft ett starkt intresse av nagonting, som de 2) valt att manifestera med en tatuering. Hojar, djur, sport, sina barn, whatever. Visst kan det finnas ett stort varde aven i en icke-figurativ tatuering som en tribal eller liknande, som ren utsmyckning, men som du sjalv sager - den skall ju sitta dar hela livet. Ar det inte battre att vanta tills man verkligen brinner for nagot, ett amne eller motiv som man kan identifiera sig med? Eller ar jag bara ute och cyklar? :)

(Forbannelse over amerikanska tangentbord - och mjukvaror som inte tillater svensk teckenuppsattning... :gnissla )

Jo asså, jag vet nog vad jag vill ha men alla kommer gå på mig o fråga varför jag vill ha det o så. :brinnerup

Därför säger jag inte vad det är.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Solid snake skrev:

En liten detalj till bara som jag kom att tanka pa...
Just priset, och vem som mojligen kan gora jobbet litet billigare an nagon annan, borde rimligen inte spela sa stor roll. Huruvida en tatuering t.ex. kostar 1000 eller 2000 kr kanns inte sa viktigt; huvudsaken ar ju att det blir *bra*. Kolla referenser och tidigare jobb... :tummenupp

(Det finns en annons pa Blocket om ett helt gor-det-sjalv-kit med apparat, nalar, farger o allt for 4500 kr... om priset ar viktigt alltsa. :hihi )

Solid snake

Guest
Miss_Orchidee skrev:
Du som hänger här så offta borde väl veta bättre sacke... :7peta SÖK :hihi

Fast nu när du ändå ber om hjälp så kan jag hjälpa dig.... säg ungefär vad du vill ha så kan ja rita en till dig och skicka den sen?? Har några på lager, men det kanske inte är exakt vad du vill ha, du kan ju PM:a eller haffa mig på msn så kan vi dela lite information! :tummenupp

Skitlätt att söka i överflödiga ju, inte. :7peta

Näru, jag kan rita själv så det är lugnt för min del. :hihi

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...