Tatuering!!

Therudeboy

Guest
Kimze skrev:
Jag skall tatuera denna nu i sommar men jag vet inte riktigt vart
För er som undrar vilken FONT det är så heter den
Blade 2

Hade jag varit du hade jag gjort den nu för den får inte få solljus på sig på 2 veckor eller vad det är och det kan vara jobbigt att gå med t-shirt på sig varje dag i 2 veckor.

oracas

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
söker....
Kimze skrev:
Ingen aning om hur det blir när man växer men men det är bara att höra med tatueraren, och du får tatuera dig innan du är 18år om du har med dig din målsman eller lapp från målsman :)

ok :( jobbit... dom vill nog inte att ja ska gö de... men får väl tjata lite :tungan

ulle_8

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
street rippa
pris...

jag tippar kring 3-4000:-

har ett "band" runt armen och det kostade 1200:-, och det är inte särskilt brett, + lite mer men dom e inte gjorda i S så det blev mycket billigare

tribal :tummenupp

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
ja 4-5000kr får du absolut räkna med och du får säkert åka dit 2-3 gånger innan den är klar för inte gör han den stora direkt heller

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
jag gjorde min första när jag var 15år och inte fan spricker den heller skitsnack ifrån okunnit folk lita på mig för så är det

oracas

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
söker....
korpe skrev:
jag gjorde min första när jag var 15år och inte fan spricker den heller skitsnack ifrån okunnit folk lita på mig för så är det

ok, men du behövde målsmans tillstånd när du var 15?

NinjaJimmy

Fegis
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
Honda
Therudeboy skrev:
Hade jag varit du hade jag gjort den nu för den får inte få solljus på sig på 2 veckor eller vad det är och det kan vara jobbigt att gå med t-shirt på sig varje dag i 2 veckor.

En nygjord tatuering skall inte utsättas för direkt solljus på 3 till 6 månader beroende på hudtyp och läkningstid.

Therudeboy

Guest
NinjaJimmy skrev:
En nygjord tatuering skall inte utsättas för direkt solljus på 3 till 6 månader beroende på hudtyp och läkningstid.

Så kanske det va. Var så längesen jag gjorde min så jag kommer inte ihåg.

NinjaJimmy

Fegis
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
Honda
Kimze skrev:
Ingen aning om hur det blir när man växer men men det är bara att höra med tatueraren, och du får tatuera dig innan du är 18år om du har med dig din målsman eller lapp från målsman :)

En seriös tatuerare tatuerar inte någon som är under 18 år. Ej heller personer som är berusade.
Om man ska tatuera sig så ska (tycker jag) man vända sig till någon tatuerare som är med i SPT.

NinjaJimmy

Fegis
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
Honda
Therudeboy skrev:
Så kanske det va. Var så längesen jag gjorde min så jag kommer inte ihåg.

Jag tänker på tatueringar jämt å ständigt :tungan
Vill bara ha fler å fler, så jag är ju iaf lite insatt.

Tatueraren börjar nog ruttna på mig nu... Går inte en enda vecka utan att jag är nere å kikar lite :hihi

Therudeboy

Guest
NinjaJimmy skrev:
Jag tänker på tatueringar jämt å ständigt :tungan
Vill bara ha fler å fler, så jag är ju iaf lite insatt.

Tatueraren börjar nog ruttna på mig nu... Går inte en enda vecka utan att jag är nere å kikar lite :hihi

Du är inte ensam, jag går och kollar hela tiden vad jag ska göra för någon nästa gång.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
exiteme skrev:
Nope. Jag har hans nick tatuerat på vänster överarm... Vet att många tycker vi är knäppa, men för oss kändes det helt rätt... (Har själv alltid tyckt att folk som tatuerar in namn är lite :kocko )
Inga problem,om det skiter sig mellan er så gör du om gadden till en gravsten bara.Så att namnet blir texten på den :rofl

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Såg att det var nån som var orolig för att tattoon blev ful om man öka lite. min arm är ca 5cm större idag än den var när jag tatuera mig, och den ser likadan ut fortfarande, så det är ingen risk

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
Nyteknik skrev:
Vad vill ni som har tatuerat er att de som ser er tänker om er?
om man tatuerar sig för andras skull eller för att folk ska tycka nåt speciellt om en är man ute å cyklar!bryr mig inte ett skit om vad andra tycker :yoparty är man orolig för vad andra ska tycka ska man inte göra det!

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
oracas skrev:
även jag har funderat på att tatuera mej... men är ju inte fullstor än :tungan

men om ja tatuerar mej och växer... hur blir d med tatueringen då... kommer den typ att spricka eller nått då?

edit: de är väl 15års åldersgräns på de?

Spricker gör den inte, såvida du inte får hudbristningar av ex vis styrketräning. Dock brukar dessa bristningar inte hamna tvärs över överarmen.
Risken finns att den kommer att vridas om den sitter på tex axeln eller överarmen, om du är väldigt tunn från början. För att sedan lägga på dig mycket. Men oftast är den gemene uppfattningen rätt överdriven, när det gäller hur mycket.

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
superbeast skrev:
om man tatuerar sig för andras skull eller för att folk ska tycka nåt speciellt om en är man ute å cyklar!bryr mig inte ett skit om vad andra tycker :yoparty är man orolig för vad andra ska tycka ska man inte göra det!

Så Sant! :fakta

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
ktmjacke skrev:
Inga problem,om det skiter sig mellan er så gör du om gadden till en gravsten bara.Så att namnet blir texten på den :rofl

Det var en bra idé. En annan som jag läst/hört om var en kille som gjorde om sin frus ansikte till en förvriden demon, som fortfarande hade klara drag av frugan. :rofl

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Slänger väll upp mina igen då med lite priser...

img3f0788098edf7.jpg

600:-

img3f07880ec7049.jpg

img3f07881393bf6.jpg

1500:-

img3f07881880382.jpg

500:-

img3f4e34872e0a2.jpg

500:-

img3f07881bdcfcd.jpg

1500:-

img3f0788254810f.jpg