Tatuering!!

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
ingen som har någon med nått nordiskt/vikinga aktigt? är sugen, men vet inte riktigt hur man ska få till nått snyggt...

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
kajlyl skrev:
ingen som har någon med nått nordiskt/vikinga aktigt? är sugen, men vet inte riktigt hur man ska få till nått snyggt...

Jag har en viking på axeln med tribaler runt om. Från halsen till den sk "runkmuskeln" ungefär. Ska se om jag kan fixa ngn bild, för inspiration.

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
Nyteknik skrev:
Är tatueringen en symbol för din självständighet?
nä,tatuerade mig första gången när ja va 18 eller 19 å ja va ju självständig då åzå,tycker bara att det är snyggt å trivs med det :)

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Åååååh juva smärta.... :tummenupp

granted79

Guest
Nyteknik skrev:
Vad vill ni som har tatuerat er att de som ser er tänker om er?

att vi e crazy bikers som inte har respekt för nån!!! :yoparty (ironi om ingen fattade det) :)

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Mina kostade 500kr och 700kr tror jag. Gjorde den på axeln när jag var 15, morsan följde med. Sen gjorde jag den andra när jag var 17. Funderar på en till, mellan skulderbladen. Vad tror ni?

Trejde bilden är på hur det skulle se ut, inget gjort än.

Bifogat

• Bild 8.jpg
    Bild 8.jpg
    50.9 KB · Visningar: 186
  • tatueringarna.jpg
    tatueringarna.jpg
    65.9 KB · Visningar: 167
  • 22.jpg
    22.jpg
    73.3 KB · Visningar: 180

Rickie Key

Medlem
Gick med
6 Feb 2004
Hoj
zx9r -01
Emmi skrev:
Mina kostade 500kr och 700kr tror jag. Gjorde den på axeln när jag var 15, morsan följde med. Sen gjorde jag den andra när jag var 17. Funderar på en till, mellan skulderbladen. Vad tror ni?

Jag tycker inte det verkar nått vidare med den du har som förslag. :confused:
Tycker inte nån av dom var speciellt snygg för övrigt,men huvudsaken är ju att du trivs med dom! :tummenupp

/Rikard

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Emmi skrev:

Jag tycker du ska göra den för att DU tycker den är snygg, inte för att andra tycker si och så om den. :7peta

Om du nu ska ha en seriös modellkarriär så är väl inte "många" tatueringar direkt det folk letar efter (Vad vet jag, jag jobbar inte som modellagent :va )
Men är det bara något du gör på kul så tycker jag att du kan ha hur många som helst :)
En tatuering är en utsmyckning av kroppen, precis som vilket halsband/örhänge/ring som helst och på din kropp så är dom snygga (Ja, jag gillade fighter-tatueringen.) :banana

//Andreas

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Rickey Key & Sharpedge: Jag gillar dem, sen struntar jag i vad alla andra tycker. Givetvis gör jag den för att jag tycker är snygg och vill ha den, men lite tips eller ideér innan man gör den skadar aldrig.

Jag är för kort (172 cm) för att bli seriös modemodell (och har inte rätt utseende för den delen heller), gör det bara på skoj, tjänar lite extra pengar, får åka runt & festa & ha kul & får betalt för det.

Last edited:

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
Emmi skrev:
Rickey Key & Sharpedge: Jag gillar dem, sen struntar jag i vad alla andra tycker. Givetvis gör jag den för att jag tycker är snygg och vill ha den, men lite tips eller ideér innan man gör den skadar aldrig.

Jag är för kort (172 cm) för att bli seriös modemodell (och har inte rätt utseende för den delen heller), gör det bara på skoj, tjänar lite extra pengar, får åka runt & festa & ha kul & får betalt för det.
jag ä åzå för kort för att bli seriös modell,får nog inte ens bli oseriös :D jag tycker iaf tatueringarna ser bra ut :tummenupp

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Emmi skrev:

VAD föreställer de?
(såg bara en liten prick på axeln och den i svanken ser ut att vara ett blad med något på? :confused: )

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
superbeast skrev:
jag ä åzå för kort för att bli seriös modell,får nog inte ens bli oseriös :D jag tycker iaf tatueringarna ser bra ut :tummenupp

Seriös modemodell. Sen kan man vara seriös glamourmodell, seriös runwaymodell, seriös reklammodell....

Tinatjejen, föreställer inget särskilt, svart mönster bara, båda i samma stil.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Emmi skrev:
Absolut!
Jag tycker enkelt är bra och en ren "Fighter" utan en massa bôôs runt blir apsnyggt :tummenupp
Emmi skrev:

Precis som en tjejkompis till mig, tro fan det är ballt att få betalt för att festa :D

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
sharpedge skrev:
Absolut!
Jag tycker enkelt är bra och en ren "Fighter" utan en massa bôôs runt blir apsnyggt :tummenupp

Precis som en tjejkompis till mig, tro fan det är ballt att få betalt för att festa :D
Japp, svar på båda.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Emmi skrev:

Är det den med text du funderar på mellan skuldrorna om jag fattar det här rätt :D Tips, jag har själv en tatuering med text som jag gjort 1997 och den är jag fruktansvärt less på nu, både själva typsnittet och det som står. Så tänk efter ordentligt innan du textar något är mitt tips. Dom övriga tatueringarna jag har dom tycker jag fortfarande om :tummenupp

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
Emmi skrev:
Seriös modemodell. Sen kan man vara seriös glamourmodell, seriös runwaymodell, seriös reklammodell....

hm,*funderar* ölmage modell kanske vore nått :D det har ja iaf utseende för :yoparty

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Emmi skrev:
aha, de förklarar ju saken :)
Har själv tatueringar, en på vardera arm. En ängel på vänster och en djävul på höger. Båda är tjejer :hoppa

Ranta

Alkoholist
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Fz1-N -08
superbeast skrev:
hm,*funderar* ölmage modell kanske vore nått :D det har ja iaf utseende för :yoparty

Och intresset... Dricker hellre öl å sprit :fyllisar ett par gånger i veckan än å träna osv... :lol

Har iof inte sett så många ölmage modeller, men hey du kan juh bli den förste...

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Emmi skrev:
...Funderar på en till, mellan skulderbladen. Vad tror ni? ...

...Alltså allvar...den sista som du funderar på mellan skuldrorna...gör den inte. Du är en söt tjej som inte förtjänar att ha den stämplad i ryggen. Det är iaf min åsikt. Texter i tatueringar är inte snyggt. Dessutom tror jag du kommer tröttna på den. Om du nu MÅSTE tatuera dig där...så finns det massor andra som är snyggare än den. Slå mig inte nu "fighter"... men jag tycker du ska tänka en gång till innan du bestämmer dig. :rolleyes: Rita en egen snygg unik tatuering...om du nu ska ha en och sätt den på ett annat ställe...inte så högt upp i nackan... De e min åsikt.

/KaliZ

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
Ranta skrev:
Och intresset... Dricker hellre öl å sprit :fyllisar ett par gånger i veckan än å träna osv... :lol

Har iof inte sett så många ölmage modeller, men hey du kan juh bli den förste...
tjenare!nån ska alltid va först :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...