Tatueringar

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Måste bara fråga ang tatueringar. Ofta förekommande motiv är dödskallar, drakar, örnar och andra farliga motiv. Varför? Har aldrig sett nån som tatuerat in sin Hyundai eller kanske sin kaffebryggare..... eller sin hamster heller för den delen.

Inte riktigt heller förstått det.. Vill folk skapa en elak image?

R5+1

Guest
Måste bara fråga ang tatueringar. Ofta förekommande motiv är dödskallar, drakar, örnar och andra farliga motiv. Varför? Har aldrig sett nån som tatuerat in sin Hyundai eller kanske sin kaffebryggare..... eller sin hamster heller för den delen.

Örnar är nog räddare för dig än du är för dom. Dödskallar är som namnet anger; döda och kan inte göra dig nåt alls. Och drakar finns inte.
Så slappna av, de är inte farliga.

:D

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Inte riktigt heller förstått det.. Vill folk skapa en elak image?

Jag är inte så säker på det. Det skulle isf vara de som tatuerar sig så att halva tatueringen går upp på halsen så att den syns, men i övrigt ser man ju aldrig att folk är tatuerade om man nu inte är intim med dom.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är inte så säker på det. Det skulle isf vara de som tatuerar sig så att halva tatueringen går upp på halsen så att den syns, men i övrigt ser man ju aldrig att folk är tatuerade om man nu inte är intim med dom.

Dom vill alltså se badass ut hemma i spegeln?

Nääe, det köper jag inte, tatuerade människor brukar göra vad som helst med sin klädsel för att få maximal exponering av sin tribal med indianfjädrar, även om det innebär attt klippa ärmarna av alla plagg dom äger.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Dom vill alltså se badass ut hemma i spegeln?

Nääe, det köper jag inte, tatuerade människor brukar göra vad som helst med sin klädsel för att få maximal exponering av sin tribal med indianfjädrar, även om det innebär attt klippa ärmarna av alla plagg dom äger.

Indianfjädrar är spot on. Vaffan är det liksom. Tror folk de är indianer?
Eller medlemmar av nån triad?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag har en bekant som är ärketypen, "Egendesignad" (påpekas varje gång) tribal med två indianfjädrar, försöker gymma men bara överkropp/armar, har klippt av ärmarna på alla plagg han har, vilket samtliga är rutiga flanellskjortor eller jeansskortor.

Han står garanterat och flexar en kvart framför spegeln varje gång han passerar en...

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag har en bekant som är ärketypen, "Egendesignad" (påpekas varje gång) tribal med två indianfjädrar, försöker gymma men bara överkropp/armar, har klippt av ärmarna på alla plagg han har, vilket samtliga är rutiga flanellskjortor eller jeansskortor.

Han står garanterat och flexar en kvart framför spegeln varje gång han passerar en...

:redneck

Vi har såna i stan också.

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Haha nu när du säger det så =)

Har velat tatuera mig sen jag var 15 ungefär men ville absolut inte ha tribal eller fjädrar eller nåt annat som alla andra har.. o frågade man folk vad dom ångrar med sina tatueringar så är standard svaret ofta - Att jag gjorde en tribal o att jag gjorde den för liten

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Själv har man apor på benet och en pumpa på ryggen.
I Visby förrförra året såg jag en kille med "aftonbladet" och under det fyra st "+". Han var ganska bra alltså men bara ganska.

Tror det kan ha lite med att det inte är tillräckligt många tatuerare som är konstnärliga nog att skapa något nytt och eget utan lär sig en teknik
och sedan applicerar denna enligt regelboken. Därav alla ros, carp, fenix, ålande panter, döskalle, osv -motiv.

Dessutom är ofta folk som tatuerar sig mer sugna på att ha en tatuering än att de har hittat något de bara gillar, tycker är så förbaskat snyggt/kul att de bara måste ha det på sig.

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Läsa i den här tråden e obra, nu vill jag ha en till....
Funderar på att fylla på på min arm, vet bara inte med vad.....

Snarret

Guest
Här är kassa bilder på mina andra tatueringar. Cirkeln var min första, och är min favorit!

Bifogat

• Image168.jpg
    Image168.jpg
    31 KB · Visningar: 120
  • Image169.jpg
    Image169.jpg
    31.2 KB · Visningar: 130

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Jag viste inte heller vad jag vela ha så jag gjorde också en liten! :)

Snarret

Guest
Den vanliga tjejgrejen "Jag vill ha en tatuering, men jag vet inte vad. Och den ska vara liten" ?

Jag visste precis vad jag ville ha, annars hade jag inte skaffat något permanent.
Och vad är det för fel på små saker? Typiskt manligt, om man ska vara sån.

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...