Tatueringstråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag håller inte alls med om det där med dåligt självförtroende, däremot känns ju inte tatueringar så jäkla nytt fräscht och spännande längre, det har gått inflation i grejen helt enkelt.

Men å andra sidan så gäller det väl det mesta som det har gått mode i, för väldigt väldigt länge sedan var en näspiercing mystisk och spännande, och en piercad navel såg man möjligen i en importerad p-rulle.
Nu springer elva åriga tjejer omkring med piercingar överallt, och t.o.m dom värsta femtitaggarna i baren vid halvfyrasnåret har en ring i ena tutten.

Sånt som börjar rebelliskt och tufft och sedan blir mainstream är inte min grej.





Avslutningsvis: Alla har rätt till en åsikt, det var därför jag gav er min, varsågoda nu har ni också rätt till min åsikt :hihi
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Zee skrev:
Håller med. :) Dessutom har jag en teori om att 99,99% av alla som tatuerar sig har dåligt självförtroende. Losers som vill hävda sig, bara... IMHO. Det slår aldrig fel, alla jag känner som har tatuerat sig har dåligt självförtroende (även om de själv inte skulle erkänna det förstås). Själv tycker de att det är coolt med ett snyggt tribal-tecken eller nåt. Så jäfla B, är det.. :hihi Eller de som tatuerar in ngt som "betyder ngt", typ ngt på kinesiska eller ett kors eller vad det nu kan va.. give me a break man.. stackars vilseledda människor.

Jag tycker det är så jäävla mesigt med tatueringar. Om man kollar på stranden på sommaren nuförtiden så har 9 av 10 killar tatueringar. Vilka mesar, alltså!! Spelar ingen roll om de är små taniga 16-åringar eller buffliga muskelbyggare. De är så jääävla mesiga allihopa! Töntar.. :hihi

Edit: Sen gillar jag när man säger detta till dem, men då kommer de dragandes med argument som att man inte vågar (bu-fuckin'-huu) och då blir de ÄNNU mer patetiska! :lol
Intressant tolkning,ligger säkert mycket tänkande o forskande bakom ditt uttalande.Eller så är du ironisk o ute efter lite munhuggning bara.Men det som jag undrar över när jag läser ditt inlägg är,vad tycker du om att tjejer sminkar sig,eller att folk klipper håret,klär sig snyggt,bär smycken?För vi som tatuerar oss tycker nämligen att vi "smyckar" våra kroppar o gör så att dom ser bättre ut.Förstår inte hur en färgklick kan göra en människa "patetisk".Men du har ju rätt till din åsikt,men ditt inlägg är ju ganska överflödigt i en tråd som är startad av såna som GILLAR nålar o bläck.Kanske bättre att starta en "hata tatuerade människor"tråd istället.mvh//jacke p.s intressant den där hobbyn du har,att räkna tatuerade killar på badstranden menar jag,själv glor jag på brudarna. d.s
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
GuW skrev:
Nu springer elva åriga tjejer omkring med piercingar överallt, och t.o.m dom värsta femtitaggarna i baren vid halvfyrasnåret har en ring i ena tutten.

Rätt skrämmande att du överhuvudtaget kar koll på båda dom åldersgrupperna....
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
GuW skrev:
Nu springer elva åriga tjejer omkring med piercingar överallt...

Med tanke på hur många åriga tjejer det finns i Sverige så är elva ett rätt lågt tal, tycker jag.
 

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
i ett hus
Hoj
Husa..
GuW skrev:
däremot känns ju inte tatueringar så jäkla nytt fräscht och spännande längre, det har gått inflation i grejen helt enkelt.
Nu är det ju så att tatueringar inte är så nytt och fräscht.. har väl hängt med i många århundraden..
 

Trallhusbjörn

Finnish flash
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Goldshire, Azeroth
Hoj
Merida, trampvariant
Zee skrev:
Jag tycker det är så jäävla mesigt med tatueringar. Om man kollar på stranden på sommaren nuförtiden så har 9 av 10 killar tatueringar. Vilka mesar, alltså!! Spelar ingen roll om de är små taniga 16-åringar eller buffliga muskelbyggare. De är så jääävla mesiga allihopa! Töntar.. :hihi

Edit: Sen gillar jag när man säger detta till dem, men då kommer de dragandes med argument som att man inte vågar (bu-fuckin'-huu) och då blir de ÄNNU mer patetiska! :lol

Jösses! :kocko
Du menar altsså att du inte gillar att andra människor tycker om vissa saker.
Är du kanske avundsjuk på att dom har en egen vilja och tycke.
Är det kanske så att det är ditt självförtroende som inte är riktigt bra?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
om jag ska vara ärlig så håller jag med Zee ganska mycket. Men inte helt och hållet. Finns inget skämmigare än coola innekillar med sina "coola" tribals eller 40åriga nyskilda kärringar som kommer på att dom ska tatuera sig och pierca f***an. Tatueringar är mest coola ifall dom ser förjävliga ut typ sleeves fyllda med horor, motorer, demoner och flames, gärna i kombination med varandra. Kvinnor ska inte ha tatueringar, i svanken kan det gå an men annars tycker jag bara det ser manhaftigt ut.
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Zee skrev:
Håller med. :) Dessutom har jag en teori om att 99,99% av alla som tatuerar sig har dåligt självförtroende. Losers som vill hävda sig, bara... IMHO. Det slår aldrig fel, alla jag känner som har tatuerat sig har dåligt självförtroende (även om de själv inte skulle erkänna det förstås). Själv tycker de att det är coolt med ett snyggt tribal-tecken eller nåt. Så jäfla B, är det.. :hihi Eller de som tatuerar in ngt som "betyder ngt", typ ngt på kinesiska eller ett kors eller vad det nu kan va.. give me a break man.. stackars vilseledda människor.

Jag tycker det är så jäävla mesigt med tatueringar. Om man kollar på stranden på sommaren nuförtiden så har 9 av 10 killar tatueringar. Vilka mesar, alltså!! Spelar ingen roll om de är små taniga 16-åringar eller buffliga muskelbyggare. De är så jääävla mesiga allihopa! Töntar.. :hihi

Edit: Sen gillar jag när man säger detta till dem, men då kommer de dragandes med argument som att man inte vågar (bu-fuckin'-huu) och då blir de ÄNNU mer patetiska! :lol

Ser två saker här du har inga polare o du kör hoj i jeans vilket jag sammanfattar med att du e en idiot! :tummenupp

Nu kanske du inte år en idiot men du utrycker dig på ett sätt som gör att du får massor av ovänner och får automatiskt en idiotstämpel :kocko

Japp jag e en av dom där med taskigt självförtroende o allt annat bjäfs men jag tycker att du e en idiot ändå trots mitt dåliga självfötroende :rofl

Ja så är det kastar man skit och det blåser åt fel håll så får man det tillbaka :fatta!

:fatta!

//Blondie
 

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Ååååå va fin den va Ting :tummenupp
Lilla_Tingeling skrev:
Gjorde min tatuering för ca 1½ vecka sen. Hade förberett mig på att det skulle göra rätt ont. *känslig* Men sen när han körde igång så kändes det inte mycket alls. Ont gjorde det inte iaf... :)
Jag är väldigt nöjd med den. Fast den blev större än vad jag hade tänkt mig. Eftersom han som gjorde den tyckte att den inte skulle vara så liten som jag tänkt mig. Men resultatet blev väldigt bra.
Gjorde den hos Art Studio Tattoo Gefle. Och den kostade bara 1000 kronor. :tummenupp
Här är en bild på den någon timme efter att den gjorts...

// Lena
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Du får man tacka för dina fina responsen då. :)

1) Det verkar som endel känner sig träffade iaf...
2) Det är min åsikt (mitt förra inlägg), men jag hatar ingen pga en tatuering. Jag tycker däremot hela grejen är oftast väldigt patetisk.
3) Jag anser mig själv ha ett bra starkt självförtroende där jag inte bangar för att säga vad jag tycker. Annars skulle jag ju inte ha denna åsikten och då skulle jag ju inte säga till endel av mina polare hur töntiga de är som har mesiga tatueringar (och jag känner en hel del med tattoos faktiskt).
4) För att fortsätta diskussionen tycker jag att det har gått en otrolig inflation i tatuerandet. Därav den eskelerande patetiska stämplen över det.
5) Att åka MC i jeans är idiotiskt. Håller med. :tummenupp
6) Jag spanar inte på "brudar" på stranden och jag spanar inte på killar heller. Men tatuering är så vanligt nu att det är ovanligare att inte vara tatuerad. Och detta faktum är ofrånkomligt tydligt på vilken strand som helst.
 
Last edited:

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Väsby
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
Alla har rätt till sin åsikt ( även Zee :) och alla gör som de vill med sina kropparså klart. Jag gjorde min för tio år sedan tex men den har börjat bli lite sliten och passar inte riktigt så jag vill bygga på den och göra den fräschare igen.Fel? Rätt? Vet ej men jag bryr mig inte. Jag gör den inte för någon annan än mig själv så....
Förstår inte varför det måste bli pajkastning av detta ämne? de som gillar det gillar det och de som inte gillardet gör detinte...simple as that:)
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
GST Spyder skrev:
Alla har rätt till sin åsikt ( även Zee :) och alla gör som de vill med sina kropparså klart. Jag gjorde min för tio år sedan tex men den har börjat bli lite sliten och passar inte riktigt så jag vill bygga på den och göra den fräschare igen.Fel? Rätt? Vet ej men jag bryr mig inte. Jag gör den inte för någon annan än mig själv så....


Förnuftigt sagt! :tummenupp
 

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
Henkmaster skrev:
Zee: visserligen råder det viss yttrandefrihet här på forumet, men Dina åsikter skildrar en obehaglig fanatism kombinerat med en omdömeslös generalisering av Dina medmänniskor (som nu säkerligen inte skulle lyfta ett finger för att rädda ditt skinn när du ligger i diket).
Ok, freedom of opinion i all ära, men vissa saker ventilerar man inte utan fakta.

Mina åsikter kring tatueringar låter jag vara osagda, men jag skulle inte smutskasta individers egna val i en forumtråd startad för att byta erfarenheter och möjligtvis bilder.

mycket beröm till dig,klokt sagt :tummenupp
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Själv har jag en kisse på vänster axeln och Marsupilami i svanken.
Vad finns det för bra tatuerare i o runt Dalarna?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Henkmaster skrev:
Zee: visserligen råder det viss yttrandefrihet här på forumet, men Dina åsikter skildrar en obehaglig fanatism kombinerat med en omdömeslös generalisering av Dina medmänniskor (som nu säkerligen inte skulle lyfta ett finger för att rädda ditt skinn när du ligger i diket).
Ok, freedom of opinion i all ära, men vissa saker ventilerar man inte utan fakta.

Mina åsikter kring tatueringar låter jag vara osagda, men jag skulle inte smutskasta individers egna val i en forumtråd startad för att byta erfarenheter och möjligtvis bilder.

Nejdå. Ingen fanatism alls och ingen generalisering av mina medmänniskor. Bara deras val att tatuera sig.

Om det tas som smutskastning av tråden ber jag om ursäkt. Jag ville bara passa på att få lite respons från er.
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Anciol skrev:
Själv har jag en kisse på vänster axeln och Marsupilami i svanken.
Vad finns det för bra tatuerare i o runt Dalarna?

Jag har gjort mina hos Boris på House of Pain. Ligger nere vid Falan bion, mitt emot gamla ungdomsmottagningen.
Han är en konstnär, bli inte avskräckt för att han är Ryss och pratar halvdan ngelska bara
Annars har jag även varit på Par i Hjärter och kikat, som ligger på Haga i Borlänge.

Du hittar mina ung mitt på sidan
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67037&page=2
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Zee skrev:
Nejdå. Ingen fanatism alls och ingen generalisering av mina medmänniskor. Bara deras val att tatuera sig.

Om det tas som smutskastning av tråden ber jag om ursäkt. Jag ville bara passa på att få lite respons från er.


Med tanke på ditt inlägg och vad trådens skapare skrev, torde du väl förstå att det tas som smutskastning.

Ang de 99.99%:en. Min kamrat har tatuerat in sin nyligen avlidne lillebrors namn på undersidan av överarmen. Du vill alltså påstå att detta beror på dåligt självförtroende? Eller han kanske tillhör de andra 00.01 %:en.
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
OLDEN skrev:
Jag har gjort mina hos Boris på House of Pain. Ligger nere vid Falan bion, mitt emot gamla ungdomsmottagningen.
Han är en konstnär, bli inte avskräckt för att han är Ryss och pratar halvdan ngelska bara
Annars har jag även varit på Par i Hjärter och kikat, som ligger på Haga i Borlänge.

Du hittar mina ung mitt på sidan
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67037&page=2

Har också hört gott om Boris, inte rädd för honom, han e stammis på mitt jobb! Funderar bara på vart hans pengar går om man säger så...??

Hört talas om nån kille i ´Hedemora också, men kommer inte ihåg vad han heter.

Trevliga tattoos!
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Zee skrev:
Nejdå. Ingen fanatism alls och ingen generalisering av mina medmänniskor. Bara deras val att tatuera sig.

Om det tas som smutskastning av tråden ber jag om ursäkt. Jag ville bara passa på att få lite respons från er.

Nej då precis som att jag kallar dig idiot trots att jag aldrig sett eller pratat med dig.

Hur ställer du dig till örhängen då måste va minst lika fåfängt
eller varför inte ringar på fingrarna oxå det är en form av smycke som antagligen bara bärs av folk med dåligt självförtroende eller?

ska man resonera som dig så är väl klocka det enda smycket some ok om man inte har typ en mobil för då behövs inte den heller
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top