Tdm

Mylleman

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
TDM850
Hej!
Här finns en tråd för det mesta, men inte för TDM owners. Någon som vill ta upp tråden? Vore kul med lite synpunkter och tips.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Mylleman skrev:
Hej!
Här finns en tråd för det mesta, men inte för TDM owners. Någon som vill ta upp tråden? Vore kul med lite synpunkter och tips.

Kanske har att göra med att TDMen knappast räknas som en sport-eller bushoj....? En del trådar finns ju men jag tror inte hojen är särskilt vanlig på SH.

Last edited:

Mylleman

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
TDM850
fazerfun skrev:
Kanske har att göra med att TDMen knappast räknas som en sport-eller bushoj....? En del trådar finns ju men jag tror inte hojen är särskilt vanlig på SH.
Hmm... :va Får väl leta upp ett annat forum då.Trodde alla utom sofforna räknades som bus eller sport på den webben.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
men det är ingen som vågar ha bild :lol

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Nej, TDM hojen har väl inte så stor bling faktor hos korvkioskhjältar med fjunmustasch, så därför får du nog räkna med ovanstående kommentarer här på SH.
Kolla i trx- tråden här på forumet, eller sök på en medlem som "heter" Jåke. Jag vet att han tidigare körde TDM och han har säkert koll på vart du kan vända dig för att hitta likasinnade.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Lord Melchet skrev:
Kolla i trx- tråden här på forumet, eller sök på en medlem som "heter" Jåke....
Här är jag :D

@Mylleman:
Kan väl hålla med om att TDM inte direkt är nån "sporthoj" och på så sätt inte riktigt hör hemma här på SH, men det finns många andra hojar som hör hemma ännu mindre...

Med rätt förarinställning och lite roliga delar är TDM (iaf 850) en alldeles utmärkt bushoj. Så många likasinnade tror jag inte det finns som är aktiva här, däremot såg jag att du redan hittat till Carpe-TDM :tummenupp

Har man en TDM850 kan man nog få lite tips i sagda TRX-tråd dessutom då det är "samma" motor :)

Vet inte hur många här som har erfarenhet av att skruva 900, men jag har iaf rivit både TDM850 & TRX till viss del och senior (nick: håke) håller just nu på att riva sin 91:a för att byta utgående axel. Det finns dessutom säkert mer än en person här som kör TDM900 men bara är passiv besökare :tungan

Last edited:

Mylleman

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
TDM850
Jåke skrev:
Här är jag :D

@Mylleman:
Kan väl hålla med om att TDM inte direkt är nån "sporthoj" och på så sätt inte riktigt hör hemma här på SH, men det finns många andra hojar som hör hemma ännu mindre...

Med rätt förarinställning och lite roliga delar är TDM (iaf 850) en alldeles utmärkt bushoj. Så många likasinnade tror jag inte det finns som är aktiva här, däremot såg jag att du redan hittat till Carpe-TDM :tummenupp

Har man en TDM850 kan man nog få lite tips i sagda TRX-tråd dessutom då det är "samma" motor :)

Vet inte hur många här som har erfarenhet av att skruva 900, men jag har iaf rivit både TDM850 & TRX till viss del och senior (nick: håke) håller just nu på att riva sin 91:a för att byta utgående axel. Det finns dessutom säkert mer än en person här som kör TDM900 men bara är passiv besökare :tungan

Tack för supporten ! Jag ansluter till TRX tråden i fortsättningen, helt klart.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha