TechSpec snake skin eller high fusion

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Vill ha bättre grepp om tanken/hojen och undrar vad ni rekommenderar?

Står och velar mellan snake skin och high fusion. High fusion är mycket tunnare (snyggare) än snake skin, men undrar om den är lika bra rent funktionsmässigt?

Någon som har provat båda? Vad tycker ni?

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag tycker high fusion greppar bra. Dessutom med minimal påverkan på skinnstället/byxorna. Har inte testat snakeskin själv men enligt en del andra utlåtanden har det aningen sämre grepp och nöter aningen mer på stället.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Jag tycker high fusion greppar bra. Dessutom med minimal påverkan på skinnstället/byxorna. Har inte testat snakeskin själv men enligt en del andra utlåtanden har det aningen sämre grepp och nöter aningen mer på stället.

Ok. Trodde att Snake skin hade bättre grepp tack vare att den är mkt mer grövre. Men för mig lutar det åt High fusion med tanke på att den både ser bättre ut (tunnare) och enligt vissa greppar bättre!?

Hur är hållbarheten på High Fusion? Tänker på om den tenderar att lossna efter ett tag eller nötas ut snabbt med tanke på hur tunn den är?

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Hur är hållbarheten på High Fusion? Tänker på om den tenderar att lossna efter ett tag eller nötas ut snabbt med tanke på hur tunn den är?
Mina har suttit på nånstans mellan 1500-2000 mil och har ingen nämnvärd nötning. Men jag har inte inspekterat de närmare heller. Skulle man hålla upp ett nytt par brevid kanske skillnaden är tydlig. De har iaf inte gått sönder. Många av mina mil är dock gata, mer bankörning lär väl ge mer slitage.

Har inte haft några problem med att de släppt, sitter bra. Lyckades få till nåt minimalt veck/bubbla vid en kant vid monteringen men det har inte öppnat sig något mer. Jag har inte tagit lös dem någon gång så jag vet inte hur de fäster om man behöver montera om dem av någon anledning.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Mina har suttit på nånstans mellan 1500-2000 mil och har ingen nämnvärd nötning. Men jag har inte inspekterat de närmare heller. Skulle man hålla upp ett nytt par brevid kanske skillnaden är tydlig. De har iaf inte gått sönder. Många av mina mil är dock gata, mer bankörning lär väl ge mer slitage.

Har inte haft några problem med att de släppt, sitter bra. Lyckades få till nåt minimalt veck/bubbla vid en kant vid monteringen men det har inte öppnat sig något mer. Jag har inte tagit lös dem någon gång så jag vet inte hur de fäster om man behöver montera om dem av någon anledning.

Där ser man! :) Hade du High fusion på din Triumph som finns att beskåda i ditt garage här på sh.com?

Var det petigt att montera på hojen?

Lazzekongo

Member of Team Rubank Racing
Gick med
16 Jul 2008
Hoj
Daytona 675 -08 R6 -00
Nån som vill länka till dessa produkter? är inne på att köpa lite bättre grepp oxå :)

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Där ser man! :) Hade du High fusion på din Triumph som finns att beskåda i ditt garage här på sh.com?

Var det petigt att montera på hojen?
Jupp, på den. Var inte speciellt svårt att få dit, men det fanns inte exakt passform för den (då iaf, har för mig att jag klippte till själv, eller om man fick mall med?) så det gjorde det kanske lite trixigare än om det är bra inpassat mot formen på tanken. Hade stompgrip innan och de var besvärligare att få till bra då de var genomskinliga. Bytte bort stompsen då det ganska snabbt syntes slitage på insidan av knät på skinnbrallorna.

Lord Lucifer

Death means just life...
Gick med
16 Jan 2005
Hoj
Jupp
Jag velade också fram och tillbaka men beställde till slut Techspec C3, läste på någon amerika site där det fick väldigt bra kritik, har dock inte fått tummen ur och monterat ännu men dom verkar väldigt smidiga :tummenupp

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
På ebay står det 7-11 dagar. Lätt man beställer via techspec i så fall om den kommer på 5 dagar. :)
Det var då, kan inte säga att det stämmer idag. Men kan de skicka som brev går det ju lite fortare vare sig det är via ebay eller direkt.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO