Tecken vid poliskonroll

Jgt

Medlem
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
Honda VTR 1000F -97
jag brukar bara varna hojåkare som man möter efter poliskontroll.

jag tycker att rena hastighetskontroller är bara idioti. om de inte kollar nykterhet samtidigt förstås, då kan jag se en anledning. fram för fler nykterhetskontroller och färre hastighetskontroller.

Gabor

Guest
Äh.. Korkat resonemang. Om de vill ta fast tjyvar, fyllerister och annat pack så kan de ha blåstkontroller i tätort. För att risken att de som är ute på fyllan eller med ett stulet fordon riskerar att bli stoppad genom att köra för fort är nog ganska liten.

Du har din åsikt, jag har min...kan polisen ta bara en som stulit ett fordon, kör påverkad av droger , så tar de kanske just ditt stulna fordon, eller någon annans som så gärna skriker efter nackskått på tjyvar, eller EN mindre drogad riskfaktor i trafiken.

O där har gabor rättat sej i ledet o är officielt förklarad som gammal sur gubbe kan hämta ut en käpp på närmaste hjälpmedelscentral:D

Klart man ska varna för poliskontroller. Jag vill i alla fall tro att det är fler som kör nyktra med körkort o på icke stulet fordon än tvärtom:tummenupp

Har redan hjälpmedel...:D ...

Mitt namn stavas med stor bokstav förövrigt..annars var det rätt...:yoparty

Last edited:

Tall

Böjlig
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
MV Agusta F4
För att vara seriös så den enda gång jag "behövt" varna så gjorde jag tecknet med knuten hand, pekfingret riktat rakt upp och snurrandes som att simulera blåljusen. :)

Det där gjorde jag en gång men H-D-killen jag mötte trodde nog jag gav honom långfingret för han satte igång att fäkta och bete sig...:rolleyes:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Du har din åsikt, jag har min...kan polisen ta bara en som stulit ett fordon, kör påverkad av droger , så tar de kanske just ditt stulna fordon, eller någon annans som så gärna skriker efter nackskått på tjyvar, eller EN mindre drogad riskfaktor i trafiken.

Visst är det bra när/om de väl lyckas ta någon som är påverkad eller har stulit fordonet. Inget snack om saken. Men om det var bovar och banditer de var ute efter istället för pengar så är fartkontroller, näst efter polisens sångkör, den minst effektiva aktivitet de utför för att komma åt dem.

Gabor

Guest
Visst är det bra när/om de väl lyckas ta någon som är påverkad eller har stulit fordonet. Inget snack om saken. Men om det var bovar och banditer de var ute efter istället för pengar så är fartkontroller, näst efter polisens sångkör, den minst effektiva aktivitet de utför för att komma åt dem.

Det är ett nog så effektivt sätt att ta fortkörare...sen visar det sig att det allt som oftast fastnar både det ena eller andra skumma typer i dessa kontroller.
Kan man sen inte förneka, hur polisstyrande organet fördelar sina resurser, som det skriks det om i all oändlighet , för de är alltid på fel ställe ...tycker de som blir drabbade.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hur svårt kan det vara??? Är ni alla så unga ( :D ) så ni inte känner till V-tecknet?

Ett sådant i rutan betyder Tusse Batong längre fram.... :)

Jag är tillräckligt gamal för att kunna det... :hihi

Tommy.exe

Guest
Jag förstår inte.... vid nykterhetskontroller vinkar dom väl in alla dom har tid med.. oavsett hastighet? Spelar väl ingen större roll om man varnar innan eller inte då? Jag kan möjligen vara lite blåögd. Men inte fan tror jag många motorcyklister är fulla/drogpåverkade bakom styret..... å dom som snor hojar. Åker dom alltså okring på dom sen då? Det kan väl inte heller vara speciellt vanligt... ja trodde dom styckades å såldes i delar.

Hur som helst så väger risken, att varna nån hojtjyv/styrfull väldigt lätt mot chansen att det är en reko kille man möter. Trots en del nötter här på forumet så tycker jag att dom flesta av er är riktigt trevliga grabbar å tjejer :)
Kan man då bespara någon ett par tusenlappar så tycker jag man ska göra det... vi vet allihop (nåja) att det inte är farligt att ligga i 120 på en 90 väg under rätt förhållanden. Och det STÖR mig i synnerhet när harry haffa står å prickar folk med lasern på raksträckor, fina soliga dagar.

Dom kan hålla sig i tätbebyggt område med sitt skit...... där dom behövs.

E* Använder blink och V tecken i bil. Fick man lära sig som liten. Gubben e ju åkare :)

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jag brukar bara varna hojåkare som man möter efter poliskontroll.

jag tycker att rena hastighetskontroller är bara idioti. om de inte kollar nykterhet samtidigt förstås, då kan jag se en anledning. fram för fler nykterhetskontroller och färre hastighetskontroller.

Jepp.
Jag varnar också enbart motorcyklar. En fyllebult eller drogpåverkad person på en MC kömmer inte så långt så de behöver man ju inte oroa sig för.
Men bilister varnar jag aldrig! :fakta Och kommer aldrig heller med tanke på så många som kör påverkade etc etc.

:hej

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Det är ett nog så effektivt sätt att ta fortkörare...sen visar det sig att det allt som oftast fastnar både det ena eller andra skumma typer i dessa kontroller.
Kan man sen inte förneka, hur polisstyrande organet fördelar sina resurser, som det skriks det om i all oändlighet , för de är alltid på fel ställe ...tycker de som blir drabbade.

håller med biturbo här. Har man snott ett fordon är man väl inte så pantad att man kör turbo och därigenom riskerar att attrahera farbror blås uppmärksamhet? Om man inte är ute på joyride förstås. Har vidare för mej att de som torskar på fyllekörning gör det snarare för att de kör suspekt långsamt, ringde själv blåingarna när jag låg bakom en snubbe som körde 20 under och misstänkt slirigt. Samma gällde en annan halvbekanting - hon torskade tankad i 40 km/h på 70-sträcka.

Om man vill rädda liv så borde man prioritera nykterhetskontroller. Eller samkörd fart- och blåskontroll.

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
Jepp.
Jag varnar också enbart motorcyklar. En fyllebult eller drogpåverkad person på en MC kömmer inte så långt så de behöver man ju inte oroa sig för.
Men bilister varnar jag aldrig! :fakta Och kommer aldrig heller med tanke på så många som kör påverkade etc etc.

:hej

Körde igenom en kontroll idag med hojen (klarade mig faktiskt....) å började på en gång å varna andra bilar å mc. Vet bara att jag hade varit jävligt tacksam om nån annan på hoj hade varnat mig om jag kommit i bil. Bara för att testa lite vände jag och körde mot kontollen igen å märkte en sak att många bilar varnade andra bilar men inte mig på mc!:mad: Vill vanliga bilister att vi på mc ska åka fast lr?:va Nu hör de väl till historien att jag körde enligt gällande hastighet så de kanske var därför dom inte varnade mig, vad vet jag? Jag tycker iaf att man kan varna andra, vare sig de är bil lr mc. Som sagt skulle jag bli glad iaf

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Körde igenom en kontroll idag med hojen (klarade mig faktiskt....) å började på en gång å varna andra bilar å mc. Vet bara att jag hade varit jävligt tacksam om nån annan på hoj hade varnat mig om jag kommit i bil. Bara för att testa lite vände jag och körde mot kontollen igen å märkte en sak att många bilar varnade andra bilar men inte mig på mc!:mad: Vill vanliga bilister att vi på mc ska åka fast lr?:va Nu hör de väl till historien att jag körde enligt gällande hastighet så de kanske var därför dom inte varnade mig, vad vet jag? Jag tycker iaf att man kan varna andra, vare sig de är bil lr mc. Som sagt skulle jag bli glad iaf

Många bilister hatar motorcyklister. :fakta
Det är bara att inleda en diskussion i matsalen på jobbet så får du ett snitt på vad Jante Svensson tycker om motorcyklister.

Det finns ingen anledning till att varna bilister, om något så är de dem som ska alko och drog kollas.

Berna

Är det genetiskt eller ärftligt?
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
Yamaha YZF 600R
Detta V-tecken som alla pratar om. Ska det vara ett V-tecken som herr Churchill gjorde som verkligen bildar bokstaven V? Tjejen hävdar envist att "V-tecknet" ska vara som ett A (men utan den lilla "bron" mellan de raka strecken då). Liksom riktad nedåt som Dogge gör med sitt "Alby-tecken".
En tredje variant som en kamrat lärde mig var att först börja med sitt Victory-tecken och sen vinkla ner handen så att det blir Alby av hela röran, då detta tydligen skulle stå för "Po-Lice". :yoparty

Churchill:
Winston%20Churchill%20Peace.jpg
Dogge:
nytt_dogge.jpg

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Detta V-tecken som alla pratar om. Ska det vara ett V-tecken som herr Churchill gjorde som verkligen bildar bokstaven V? Tjejen hävdar envist att "V-tecknet" ska vara som ett A (men utan den lilla "bron" mellan de raka strecken då). Liksom riktad nedåt som Dogge gör med sitt "Alby-tecken".
En tredje variant som en kamrat lärde mig var att först börja med sitt Victory-tecken och sen vinkla ner handen så att det blir Alby av hela röran, då detta tydligen skulle stå för "Po-Lice". :yoparty

Churchill:
Winston%20Churchill%20Peace.jpg
Dogge:
nytt_dogge.jpg

Ojoj... rörigt värre....:va

Kör bara ett helt vanligt V-tecken rakt upp o ner... V som i VARNING vad jag lärt mig....:yoparty

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024