Telefonförsäljare.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
För en stund sedan så ringde det en telefonförsäljare. Jag blev så jävla förbannad att telefonen höll på att fara ut genom fönstret.

Saken är den att som jag har skrivit i en annan tråd så är jag en smula arbetslös och har varit det ett tag. Men nu är farsan på semester så jag har hand om hans företag, mest bara för att jag inte har något annat att göra.

För ca tio minuter sedan ringde det från ett skyddat nummer:
Jag: (företagetsnamn) Emil.
Telefonförsäljaren: Jag ska prata med chefen.
J: Jaha, och vad gäller det?
TF: Ja, nä, jag vill prata med chefen.
J: Vad är det du vill sälja?
TF: Kontorstillbehör. Datorgrejjer och sånt.
J: Jaha, som toners och sånt då eller?
TF: Ja, men jag vill prata med chefen.
J: När det gäller sånahär saker är det mig du ska snacka med och vi är inte intr... (ungefär här började det brinna ordentligt i skallen på mig)
TF: Nämen du är inte chefen, jag ska prata med chefen.
J: Nej han är inte här, han är på semester och då är det jag som bestämmer.
TF: Du ljuger, det är inte du som är chefen. Jag pratade med honom förra veckan!
J: Nämen, det kan du inte ha gjort.
TF: Jo, ge mig chefen nu!
J: Du vad var det för företag du jobbar för?
TF: Det tänker jag inte säga, för du låter mig inte prata med chefen.
J: Men vad faan jobbar du åt för företag?
TF: Nää... Det säger jag inte.
J: Men va...
TF: Okejdå, jag jobbar för Disneyklubben.
J: Nämen nu får du ju skärpa dig.
TF: Joo, jag jobbar för Disneyklubben. Du låter mig ju inte prata med chefen...

Här någonstans så trycker jag bort samtalet. Helt enkelt för att jag är för förbannad för att kunna föra en vettig konversation. Jag börjar prata med en av de anställda som såg på mig under telefonsamtalet hur arg jag blev och fattade ungefär vad det handlar om. Särskilt eftersom att jag försöker vrida sönder den bärbara telefonen efter samtalet (med betoning på "försöker").

Då ringer det återigen från skyddat nummer:
J: (företagetsnamn) Emil.
TF: Ja det var från Disneyklubben igen, varför la du på för?
J: Nämen du är ju inte från Disneyklubben så...
TF: Du ljuger ju bara. Du är väl någon vaktmästare eller något. En vaktmästare ska inte svara i telefon. Du ska bara moppa golv. Nu ska jag prata med chefen.
J: Hörrödu, nu har du två val. Antingen så... (skriker jag)
TF: Nämen vaddå, det är en vaktmästare. Vad ska du ge mig för val...

Ungefär där så trycker jag bort samtalet igen. Och jag hade dragit handen genom fönsterrutan om det inte hade varit för att det skulle ha varit onödigt dyrt.

Då ringer det en tredje gång:
J: (företagsnamn) Emil.
Någon: Ja hej Emil.

Och sedan är det bara tyst i luren så jag lägger på.

Det ringer en fjärde gång! Men då hinner den anställde hugga telefonen innan mig. Det är Disneyklubben som vill sälja Kalle Anka tidningar...

Helt seriöst så är det den värsta telefonförsäljaren jag någonsin har varit med om. Har någon hört ljudklippen som ligger uppe på någon konsumentupplysningssajt så vet ni vilken nivå det var på. Jag har säkert missat en del saker från vår konversation. Jag sa säkert mycket värre saker också. Och även han.

Till saken hör att farsan har varit på semester sedan den femte oktober. Jag har ringt och pratat med honom och han har inte alls pratat med någon telefonförsäljare under semestern. Han verkade ganska glad att han sluppit prata med just den här telefonförsäljaren.

Det är ju lätt för honom att vara en kaxig och tuff liten skit om han sitter 120mil bort och pratar i telefon. Han gjorde det säkert bara på grund av att han hade Sveriges minsta penis. En feg liten *självcensur* som inte vågar uppge namn eller företaget han jobbar för.

Men hade han varit i närheten så hade jag kopplat en sleeperhold på honom, kört ner hans headset i halsen på honom och knäat honom i skrevet. :mad:

Eller man kanske skulle höra av sig till Disney och säga att det är någon som missbrukar deras goda namn?

Jag har alltid haft lite svårt för skåningar, och den här tomten har ju inte gjort så att min syn på hobbydanskarna har förbättrats.
 

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Säker på att det inte var någon på kontoret eller en polare som jävlades? :tomten
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Esquire skrev:
För ca tio minuter sedan ringde det från ett skyddat nummer:
Jag: (företagetsnamn) Emil.
Telefonförsäljaren: Jag ska prata med chefen.
J: Jaha, och vad gäller det?
TF: Ja, nä, jag vill prata med chefen.
J: Vad är det du vill sälja?
TF: Kontorstillbehör. Datorgrejjer och sånt.

*klick*
...

Så, skriv ut det där så har du en mall för nästa gång det ringer en försäljare.
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
ringde nån jävla lirare igår till mej, hörde knappt va fan han snacka om, jag va tvungen att fråga "va" ungefär 5 ggr. han bara sluddrade, tydligen va just jag utvald av bredbandsbolaget o canal+ lr nåt sånt o skulle få testa nåt jättegratis, vanligtvis lägger jag bara på, fyfan va jobbiga dom är. moderaterna borde ha tagit bort deras jobb imo
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag svarar aldrig på skyddade nummer, okänt, eller nummer med för många 1or och 0or. Ibland svarar jag och skäller ut dom om dom ringer fler än ett par gånger om dagen, vilket sker ibland. Tragiskt...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag gissar på att killen bröt på en blandning mellan utländska och göteborgsdialekt? Om inte annat så tippar jag på att han är från samma företag som jag hade en liten dust med för snart ett år sedan.
Då skickade de faktura på varor jag INTE hade beställt och krävde pengar av mig på det hela. Det slutade med att jag blev skogstokig när jag var ute på ett husbygge och började skrika som en galning på honom och till slut så sitter vi i telefon och hotar varandra och nästa dag så fanns det inget krav på en faktura längre. Han visste att han inte hade kunnat få några pengar och kravet var knappast godtagbart då jag inte hade beställt något.
Nu har jag glömt namnet på den firman men jag har kvar fakturan i revisionspärmen hos min revisor.
Ett tips: säg bara att du har fått strikta order om att inte ta emot några samtal från just den firman då de anses oseriösa, det brukar reta upp dem väldigt mycket :D
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:rolleyes: jag var en snäll telefonförsäljare, jag frågade fint om privatpersonen eller företaget var intresserade av de jag hade å erbjuda...så gjorde nog de flesta jag jobbade med.
Men i dag verkar dom inte ha nån vett...

:D men lite kul var de Emil...
 

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Hemma
Hoj
En tung
Esquire skrev:
2547455Jag har alltid haft lite svårt för skåningar, och den här tomten har ju inte gjort så att min syn på hobbydanskarna har förbättrats.

De flesta teleförsäljare sitter väl norr om skånes gräns, i nån inrökad stuga mitt i skogen? Föresten var ligger Östersund?
:tungan
 

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
Du måste ju ha en del tålamod ändå som käftar så länge med snubben, bara att avbryta dem med ett "vi är inte intresserade" sen lägger man bara på innan de hinner svara.

Han satt säkert å garvade åt att han gjort dig så irriterad.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Dee_cati skrev:
2548725
Då skickade de faktura på varor jag INTE hade beställt och krävde pengar av mig på det hela.

Köpte du också lysrör?

Dom luriga jävlarna skickar falska fakturor på lysrör, och sen spelar dom upp samtalet där man svarar på ledande frågor som dom ställer.
Typ "vilken typ av armaturer har ni och hur många lysrör i varje"
Sen spelar dom upp när du säger "Vi har en 20 armaturer med tre lysrör i varje" och påstår att det är en inspelning av en order.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
jag fick jobb som telesäljare (gu va svårt) jag va där i ett par timmar sen kom ja aldrig mer tillbaka..satte mig inte ens vid telefonen..
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Domm kan va så j***a jobbiga från Disneyklubben!!! :mad:
 

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
CBR600FS
Har också en far som är företagare och 86 % av arbetstiden går ju åt till att prata med telefonförsäljare. Men han tycker det är lite roligt att hitta på nya varianter så det kan t.ex låta:

TF-Hej, vi ringer från ooo och söker chefen.
P -Han är inte här.
TF-Kan vi prata med dig då ?
P -Nej, jag är bara truckförare.
TF-När kommer chefen tillbaka ?
P -Det är det ingen som vet. Han sitter 'inne' !

Det är alltid lika spännande att höra vad han har hittat på för variant ! :D
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Starfighter skrev:
2547471 Säker på att det inte var någon på kontoret eller en polare som jävlades? :tomten
Japp. Vi är just nu fyra pers där och ingen bryter på skånska. Dessutom är jag den yngsta och jag skulle tippa på att den där typen var max lika gammal som mig. Och nej, det var ingen polare.

Swedie skrev:
2548687 Jag svarar aldrig på skyddade nummer, okänt, eller nummer med för många 1or och 0or. Ibland svarar jag och skäller ut dom om dom ringer fler än ett par gånger om dagen, vilket sker ibland. Tragiskt...
Tyvär så ringer det en del viktiga samtal från skyddade nummer och nummer som slutar på 00, så jag kan inte undvika att svara på det hur som helst.

Dee_cati skrev:
2548725 Jag gissar på att killen bröt på en blandning mellan utländska och göteborgsdialekt? Om inte annat så tippar jag på att han är från samma företag som jag hade en liten dust med för snart ett år sedan.
Då skickade de faktura på varor jag INTE hade beställt och krävde pengar av mig på det hela. Det slutade med att jag blev skogstokig när jag var ute på ett husbygge och började skrika som en galning på honom och till slut så sitter vi i telefon och hotar varandra och nästa dag så fanns det inget krav på en faktura längre. Han visste att han inte hade kunnat få några pengar och kravet var knappast godtagbart då jag inte hade beställt något.
Nu har jag glömt namnet på den firman men jag har kvar fakturan i revisionspärmen hos min revisor.
Ett tips: säg bara att du har fått strikta order om att inte ta emot några samtal från just den firman då de anses oseriösa, det brukar reta upp dem väldigt mycket :D
Nej, han bröt bara på skånska.
Mjo, det där med fakturor på grejjer eller tjänster man aldrig beställt känner man igen. Eller att det gäller en "marknadsundersökning" och sedan erbjuds man att köpa deras grejjer till ett bra pris. Eller att de vill skicka ett gratis varuprov på sina lasertoners som räcker dubbelt så länge som alla andra och är de miljövänligaste i Sverige. Eller att man får ett fax från något företag om att man ska godkänna en annons i en telefonkatalog.
Vi köper helt enkelt inga grejjer alls från skumma telefonförsäljare. Det allra mesta som måste köpas in köps antingen personligen via något lokalt företag eller så beställer vi av något företag vi köpt grejjer av tidigare.

Jojjeman skrev:
2548790 De flesta teleförsäljare sitter väl norr om skånes gräns, i nån inrökad stuga mitt i skogen? Föresten var ligger Östersund?
:tungan
Nejdå, det finns en hel del skummisar i Malmö som kränger lysrör eller toners till skrivare. Är det däremot telefon- eller bredbandsabbonemang så tror jag alla sitter här uppe. Östersund ligger ganska så mitt i Sverige, geografiskt sett.



Det är nästan så att man tycker synd om en del som sitter som telefonförsäljare. Det är ett skitjobb med hög personalomsättning så ofta vet nog inte säljarna vad det är för arbetsgivare eller hur ärlig de är. De orutinerade säljarna tror nog på manuset och att de verkligen säljer bra grejjer. Inte att de jobbar för ett företag som bara gör allt för att blåsa så många som möjligt innan de byter namn på företaget och gör om samma sak igen.

Den där killen visste dock exakt vad det var för företag han jobbade för. Det kanske var därför han var så desperat. Blivit galen av att ingen går på hans bullshit. Och att ringa och prata mig då jag inte sovit på över ett dygn bara för att sälja skit är ingen god idé. :mad:
 
Last edited:

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
Solna/Råsunda
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Frågan är varför du börjar diskutera med försäljaren :va Bara lägga på.

Själv har jag bara mobiltelefon registrerat på firman och dit ringer det inga telefonförsäljare.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Mr_White skrev:
2549355 Frågan är varför du börjar diskutera med försäljaren :va Bara lägga på.

Själv har jag bara mobiltelefon registrerat på firman och dit ringer det inga telefonförsäljare.

Vad har du för mobilnummer?
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Esquire skrev:
2547455 ... skitförsäljare...

Be att få prata med hans chef nästa gång och var precis lika envis som han - ungefär som när Hassan kopplar ihop de två pizzeriorna. Då ringer han nog inte igen.
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Sen min firma blev AB så har massa försäljare letat fram numret och försökt sälja mig massor av grejer. Höjden på ironi var när en telefonsäljare ringde och försökte sälja mig plats i en register som gör att man inte blir uppringd av telefonsäljare. Den givna frågan var om dom själva var med i registret, skulle bara hört hur konfunderad killen blev :)

När en säljare ringer ber ni honom vänta i luren med det samma, luren lägger du brevid dig och fortsätter jobba, var 5te minut tar du upp luren och ber honom vänta en stund till, min rekord är killen som väntade i 20 min!!! Dom ringer inte upp igen garanterat!!!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top