Suomalainen
Gudomlig sporthojare
Har ni hört talas om NIX?
Suomalainen skrev:2549582Har ni hört talas om NIX?
Starstriker skrev:2549605Känner att vi måste reda ut begreppen lite.
Jag är själv säljare, och ett av mina främsta verktyg är (tyvärr) telefonen. Säga vad man vill, men telefonen är ett utmärkt (och billigt) verktyg för att etablera en första kontakt. På något sätt måste denna etableras.
Andra sätt är att spamma, knacka dörr, nätverka etc etc. Nätverka är att föredra, men det finns nog inte många säljare som kan jobba på enbart det sättet.
Tillbaka till ämnet: Är en telefonförsäljare en person som bara snackar skit, säljer skit och som aldrig ger sig? Eller är en telefonförsäljare en person som alltid eftersträvar avslut i första samtalet?
Hatar själv telefonförsäljare som ringer och stör, men de flesta försöker faktiskt bara sköta sitt jobb. Ofta är det yngre människor som är trevliga och gör sitt bästa även om det finns vissa puckon som inte kan ta ett nej för ett nej.
Själv säljer jag IT-konsulttjänster, inledningsvis över telefon, och det är ytterst sällan jag gör ett avslut över telefon.
Är jag en telefonförsäljare?
T509 skrev:2549543
När en säljare ringer ber ni honom vänta i luren med det samma, luren lägger du brevid dig och fortsätter jobba, var 5te minut tar du upp luren och ber honom vänta en stund till, min rekord är killen som väntade i 20 min!!! Dom ringer inte upp igen garanterat!!!
Starstriker skrev:2549605Känner att vi måste reda ut begreppen lite.
Själv säljer jag IT-konsulttjänster, inledningsvis över telefon, och det är ytterst sällan jag gör ett avslut över telefon.
Haha, det där ringde dom till mig om igår också. Fast erbjudande om BBB och Viasat, och att jag var speciellt uttagen. Så efter att han suttit o pratat om alla grejer man skulle få gratis i 5 minuter så sa jag till honom att jag sagt upp mitt abonnemang på BBB, då blev han alldeles tystHomo skrev:2548612ringde nån jävla lirare igår till mej, hörde knappt va fan han snacka om, jag va tvungen att fråga "va" ungefär 5 ggr. han bara sluddrade, tydligen va just jag utvald av bredbandsbolaget o canal+ lr nåt sånt o skulle få testa nåt jättegratis, vanligtvis lägger jag bara på, fyfan va jobbiga dom är. moderaterna borde ha tagit bort deras jobb imo
Ja. Och nej. Och jag menade inte heller en person som säljer telefoner.Starstriker skrev:2549605Eller är en telefonförsäljare en person som alltid eftersträvar avslut i första samtalet?
Suomalainen skrev:2549582Har ni hört talas om NIX?
T509 skrev:2549585Företag får inte var med, bara privatpersoner!!!
Esquire skrev:2547455
..........
TF: Du ljuger ju bara. Du är väl någon vaktmästare eller något. En vaktmästare ska inte svara i telefon. Du ska bara moppa golv. Nu ska jag prata med chefen.
J: Hörrödu, nu har du två val. Antingen så... (skriker jag)
TF: Nämen vaddå, det är en vaktmästare. Vad ska du ge mig för val...
..........
Markus skrev:2550061Tycker han verkar störtskön.
Spiken skrev:2549672Haha, det där ringde dom till mig om igår också. Fast erbjudande om BBB och Viasat, och att jag var speciellt uttagen. Så efter att han suttit o pratat om alla grejer man skulle få gratis i 5 minuter så sa jag till honom att jag sagt upp mitt abonnemang på BBB, då blev han alldeles tyst
Badger skrev:2549827
Så, min standfras är numera "skit ner dig" när de ringer.
Esquire skrev:2549259
Östersund ligger ganska så mitt i Sverige, geografiskt sett.
Får jag ditt nummer så kan jag tipsa honom om att du är extreeemt köpsugen om han skulle ringa igen.Markus skrev:2550061Tycker han verkar störtskön.
Rena mörkret ur alla synvinklar.FreddaAbborre skrev:2551722Hur är det demografiskt då?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|