Dufva
Guest
Kompisen körde upp i hällregn. Kuggades för att han körde FÖR RAKT i konbanan. Man förlorar tid på om man kör för rakt tyckte de. Skall tilläggas att han klarade på den tid man ska klara det på. Lät liiiiiiiite skumt tyckte jag.
Zana skrev:Nja, han kuggades inte direkt.
En gång glömde han legget.
En gång glömde han uppkörningen.
Tompaman skrev:Glöm inte syftet med trafikskolor. Dom lär ut hur man kör.
Dom är inte heller ute efter att mjölka elever på pengar.
Man tjänar mera på att ta in nya elever än att hålla kvar gamla.
Det är inte svårare att bli godkänd om man kör upp privat.
Kan man köra får man körkort, så enkelt är det.
Mattiaz skrev:Hehe, menade inget illa... men av de två första punkterna att dömma så verkar han inte vara nån som tar det hela på allvar... eller så är han ovanligt slarvig förövrigt. Legget kan jag förstå att man missar, men inte fan glömmer man hel uppkörningen!
matte_mannen skrev:Hej!
Är klar med teorin sedan nån vecka...
Har egen hoj och kör med farsan som också har en.
Vill ha körkortet fortast möjligt (innan augusti iaf ) och dessutom lägga max 5 papp...
Låter det orimlligt? Körde en del förra sesongen och har B kort sen ca 3 år.
Bor i gbg och skulle vilja ha tips om nån bra (och billig) körskola!
/mattias
Håller inte riktigt med dig här, fyra kuggningar kan vara helt ok beroende på omständigheterna. En uppkörning är inte så värst mycket dyrare än lektionerna med körskolan, men man lär sig 100 ggr mer. Man kan se uppkörningarna som lektioner istället så har man avdramatiserat det hela.Mattiaz skrev:Kuggar man för 4e gången irad, så ska man nog sätta sig ned o tänka på vad man egentligen håller på med...
Endera är man oengagerad, eller också så är det inte meningen att man ska ha körkort, troligtvis är det de första som stämmer.
Zana skrev:Har du huvudet fyllt med sågspån?
Min körskola ville inte släppa iväg mig till uppkörningen och menade att jag behövde minns sju lektioner till. Jag vägrade och det blev rabalder, storbråk utbröt men dom var tvugna att låta mig köra upp eftersom jag nu hade kanske 15lektioner bakom mig (tog massa lektioner för 125´a kortet som aldrig blev av)
Och så fick jag kortet på direkten...
Att köra upp privat är mycket svårare, fick det tillochmed bekräftat när jag frågade en uppkörningsman.
ALLA körskolor vill självklart mjölka så jävla mycket dom kan ur allt och alla... När min sambo skulle ta kortet blev det samma visa, dom ville att hon skulle ta sjukt många fler lektioner och det slutade med att hon hoppade av deras skit, körde upp som privatist och klarade det på första försöket...
Vart kommer alla besserwissrar från helt plötsligt.. Skitjobbigt ju.....
EDIT: Sensmoralen är att om du själv känner att du är redo för uppkörning så är du med största sannolikhet det... Körskolorna vill att du ska vara ÖVERlärd så dom minimerar risken att du ska kuggas eftersom det syns i statistiken om en viss körskola har många som inte klarar uppkörningen... ALLT HANDLAR OM PENGAR.
Micke-78 skrev:Körde upp 4 ggr privat på egen cykel och kuggade på skitgrejer. Höll sedan upp ett helt år när jag skulle bli farsa och tänkte lägga ner mc planerna helt eftersom det verkade helt omöjligt.
Ändrade mig igen och gick till skolan där jag tog bilkortet och bad att få köra upp genom honom. Nu klarade jag det plötsligt utan mycket övning och på deras cykel. Helt utan nån anmärkning fast jag kände mig helt kass och osäker mot tidigare ggr där jag övat som en tok innan.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|