Teoriprov på Lördag.

tompelito

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Ktm Duke
Undrar lite över vad man ska tänka och träna på inför prov på Vägverket på Lördag. Några som har några bra tips eller erfarenheter ? :arsele

peterlunkan

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Honda CBR 600 rr -03
Finns ju hur många såna här trådar som helst! Men det är bara att ta det lugnt, läsa frågorna ordenligt inte slarva men grunden är som sagt kunskapen ;)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Kan du motorcyklar, skyltar och trafikregler så kommer du klara det fint. Kan du inte det så kanske det är bättre att lära dig det.

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
datumzoner med sjutusansjävlars tilläggsskyltar :huvet

fick nog 5 såna på rad när jag gjorde mitt.

e komplett värdelös på det där, så jag parkerar nån annanstans :D

annars:
datum och mönsterdjup för olika däck, spårval i kurvor och "vad ska nisse tänka på när han kör om?"-frågor

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Vanliga trafikregler är superviktiga! Många som missar dem konstigt nog...?
Olika skillnader på hoj-modeller; touring, cross, sport var me när jag skrev, även att kunna regler för vem man fick övningsköra me och vilka kriterier som gällde (lite mysko tyckte jag då, nu me förresten när jag tänker efter..)
När man måste besiktiga hojen första gången och sen hur ofta därefter.
Lite tekniska kunskaper om batteri och sånt jag aldig förstått mej på :)
Och massa, massa mer! Sitt inte bara och läs körkortsboken och mc-boken från pärm till pärm utan jobba med konkreta frågor på datorn.
Lycka till!!
PS. Glöm inte bort olycksstatistiken.

axelsson_vpg

Guest
Tjena!!
allstå ja fixade teorin förra året, ja hade ej en bok. de finns ett skit grymmt MC teori program man kan tanka, jag körde de jävligt många ggr tills ja kunde allt... De kom en hel del frågor som fanns på de programmet.. tror de heter mc frågorna 2.1 lr något sådant.. hur som helst lycka till!!

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Tjena!!
allstå ja fixade teorin förra året, ja hade ej en bok. de finns ett skit grymmt MC teori program man kan tanka, jag körde de jävligt många ggr tills ja kunde allt... De kom en hel del frågor som fanns på de programmet.. tror de heter mc frågorna 2.1 lr något sådant.. hur som helst lycka till!!

tanka.?! Har vi en liten hacker som har vart inne på vägverkets databas? :näsblod :tungan
Frågor e bra, men komplettera gärna med böckerna, där står också utförligare förklaringar till varför det är si eller så. Man pluggar inte bara för provet ju (?)
:mattias

VLindgren

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2007
Hoj
Röd/Vit 600
Undrar lite över vad man ska tänka och träna på inför prov på Vägverket på Lördag. Några som har några bra tips eller erfarenheter ?

Hallå!
Läs teoriböckerna och eventuellt testa program är väl det bästa :rolleyes:
Jag gjorde mitt teoriprov förra veckan, och det kändes ungefär som om det var 5 fordonskännedomsfrågor, 5 trafikskyltar/andra frågor, och resten trafikregler :D Ska du läsa något speciellt så läs MYCKET trafikregler och hur man gör i korsningar med trafikljus o.dyl.

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Det kommer nog gå jättebra, läs inget ikväll. Sista dagen före ett prov går du bara mentalt igenom det du redan kan. Skit i panik pluggning det ger ändå aldrig något. :tummenupp

orrevs

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
ZX10r -06 | KTM 640 lc4 -05 | YZ 250cc -01
Tjena!!

Nog samma som jag använde dock är de ju bara MC frågor tror ett A-kunskapsprov är 75% Bil(allmänna frågor) och 25% MC frågor på ett prov.

men visst sätter man dom frågorna så får man ju alla rätt på MC delen. Dock ska man kunna allt för B behörighet med så bra att köra ett sånt program vid sidan om det gjorde jag. Endå lyckades ja ha fel på dom flesta trafikreglerna (haft b kort i 6år) Tror i mitt fall att jag inte riktigt förstog vad dom mena och vissa bilder är lite svåra att förstå som man lätt missuppfattar.

Tipset är att stirra dig inte blind på frågor du inte kan markera dom o gå vidare, sedan ta dom i slutet 1 efter en i lugn och ro. Tid har man så det räcker o blir över.

axelsson_vpg

Guest
tanka.?! Har vi en liten hacker som har vart inne på vägverkets databas? :näsblod :tungan
Frågor e bra, men komplettera gärna med böckerna, där står också utförligare förklaringar till varför det är si eller så. Man pluggar inte bara för provet ju (?)
:mattias

vafan säger du. du kan tanka ner de på dc lr vafan som helst ju förhelvete.

Klart som fan man pluggar för provet och inget annat.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Det kommer nog gå jättebra, läs inget ikväll. Sista dagen före ett prov går du bara mentalt igenom det du redan kan. Skit i panik pluggning det ger ändå aldrig något. :tummenupp
Jodå, jag började två dagar innan min b-teori :hihi

Gick fint, 63 rätt :D

Smagatusk

Guest
Jodå, jag började två dagar innan min b-teori :hihi

Gick fint, 63 rätt :D

Shit! 2 fel bara? Imponerande. Samtidigt tycker jag att det är fel att godkänna folk med 13 fel (som jag). Detta innebär att du i teorin inte behöver kunna 13 livsviktiga trafikregler. Smart av VV när de så ihärdigt försöker uppnå sin nollvision.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!