Terminator Salvation

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Feta jävla specialeffekter. Resten är bara megan fox som svankar mot kameran och vresar upp fittan.

Whoo, i vilken scen då? Jag lär ha missat den!
Va nu inte bitter för att hon inte vill gränsla dig ;)

Förövrigt ser jag hellre en film i 2,5h med handling (fittor o dyl då tydligen), tex Transformers, än en film med skithandling som Salvation i detta fallet.

Det ända jag inte fattar i Transformers är varför i helvete han inte vill ta med sig sin robot-camaro till plugget?!

Ja faktiskt. Det vore det bästa. Då går dom ju på tv också så man slipper betala för att se filmen på bio. :tummenupp

Hur tänker man när man inte vill gå på bio?

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Whoo, i vilken scen då? Jag lär ha missat den!
Va nu inte bitter för att hon inte vill gränsla dig ;)

Förövrigt ser jag hellre en film i 2,5h med handling (fittor o dyl då tydligen), tex Transformers, än en film med skithandling som Salvation i detta fallet.

Det ända jag inte fattar i Transformers är varför i helvete han inte vill ta med sig sin robot-camaro till plugget?!

Hur tänker man när man inte vill gå på bio?

Så du ser hellre en film med handling än en med dålig handling? Det måste varit ett svårt val. :gnissla

Jag går gärna på bio men jag slipper gärna ifall det är skitfilmer. Vilket jag hävdar att transformers var. Riktigt usel handling, dåliga karaktärer som man inte bryr sig om och humorn var pinsamt dålig. Piss-scenen och runkscenen var värre än spindelmannen 3. Därför skulle jag hellre se att transformersfilmerna var en halvtimma långa med 15 minuter robotfight (för vem gillar inte stora robotar som slåss och förvandlar sig?) och 15 minuter Megan Fox.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Så du ser hellre en film med handling än en med dålig handling? Det måste varit ett svårt val. :gnissla

Jag går gärna på bio men jag slipper gärna ifall det är skitfilmer. Vilket jag hävdar att transformers var. Riktigt usel handling, dåliga karaktärer som man inte bryr sig om och humorn var pinsamt dålig. Piss-scenen och runkscenen var värre än spindelmannen 3. Därför skulle jag hellre se att transformersfilmerna var en halvtimma långa med 15 minuter robotfight (för vem gillar inte stora robotar som slåss och förvandlar sig?) och 15 minuter Megan Fox.

Vi kan ju hålla på i evigheter fram och tillbaka här men jag kan inte förstå hur du kan tycka så om den filmen.
Vid 5+ tillfällen så garvade hela bion väldigt kraftfullt, vilket borde vara något slags bevis på humor.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Vi kan ju hålla på i evigheter fram och tillbaka här men jag kan inte förstå hur du kan tycka så om den filmen.
Vid 5+ tillfällen så garvade hela bion väldigt kraftfullt, vilket borde vara något slags bevis på humor.

mjaa, inte om du satt med ett gäng schimpanser i biosalongen; de låter som om de skrattar hela tiden, oavsett tillfälle...men jag vet inte, gissar nu bara...

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Biopublik räknas ju inte. Salongen ligger ju dubbelvikt av skratt åt reklamfilmerna de redan sett hundra gånger på tv. Jag förstår att folk gillar filmen men jag är övertygad om att det är 80% nostalgi och 20% själva filmen.

Jag lär nog se transformers 2 nån dag jag också. Jag förväntar mig att den är som ettan fast extremare. Ännu fetare specialeffekter, ännu sämre story, ännu sämre humor och ännu hetare Megan Fox.

Jag vet inte om det blir bättre eller sämre om jag ska vara ärlig.

Öhhh:gnissla är du säker på att du såg "Transformers" och inte "Transor med former" på någon skum Göteborgsbiograf?

Judy Witwicky: [barging into Sam's bedroom, her husband in tow] Oh, for Pete's sakes! You are so defensive! Were you... masturbating?
Ron Witwicky: Judy...
Sam Witwicky: [frantic] Was I master... No, Mom!
Ron Witwicky: Zip it, okay?
Judy Witwicky: It's okay...
Sam Witwicky: No, I don't masturbate!
Ron Witwicky: That's not something for you to bring up.
Judy Witwicky: Okay.
Ron Witwicky: That's a father-and-son thing, okay?
Sam Witwicky: Father-son thing...
Judy Witwicky: I mean, you don't have to call it that word if that makes you uncomfortable... you can call it Sam's happy time or...
Sam Witwicky: [amazed] Happy time?
Judy Witwicky: ...my special alone time...
Ron Witwicky: Judy, stop!
Judy Witwicky: ...with myself.
Sam Witwicky: Mom, you can't come in and...
Judy Witwicky: I'm sorry. It's just been a weird night. I've had a little bit to drink.

Förbannat opassande, tar ut en helt och hållet från upplevelsen. Samma sak när biljäveln pissar på någon, minns inte vem eller vad. Störande var det då.

Har jag länkat transforminator trailern förresten?

http://black20.com/black20-trailer-park/transforminators

Last edited:

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Fireblade -07
Såg salvation vid premiären. Den saknade terminator känslan, dock är den knappast så dålig som många försöker få det till. Själv tyckte jag den var ok.

Angående transformers filmerna, så har de inte något till vettig handling osv, men filmerna, både 1:an och 2:an är såpass underhållande att de tåls att se hur många ggr som helst. Har sett 1:an säkert 20 gånger. 2:an ska jag se nu för andra gången igen.
Sen finns de som alltid ska gnälla och som inte kan låta sig underhållas & ska ta allt så seriöst hela tiden. "Omg Michael Bay, you destroyed my childhood."...lol

Senaste transformers filmen skulle ha fått usla betyg av kritikerna. visste då att jag skulle gilla den av erfarenhet, och visst var det så, den var helt kanon. Grym action och riktigt rolig humor. Bara robot tvillingarna som kändes lite påtvingade och inte var särskilt roliga.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Biopublik räknas ju inte. Salongen ligger ju dubbelvikt av skratt åt reklamfilmerna de redan sett hundra gånger på tv. Jag förstår att folk gillar filmen men jag är övertygad om att det är 80% nostalgi och 20% själva filmen.

Jag lär nog se transformers 2 nån dag jag också. Jag förväntar mig att den är som ettan fast extremare. Ännu fetare specialeffekter, ännu sämre story, ännu sämre humor och ännu hetare Megan Fox.

Jag vet inte om det blir bättre eller sämre om jag ska vara ärlig.

Det är tvåan jag har pratat om i denna tråd, kanske va otydlig där.

Jag trodde precis som du, att det skulle vara alldeles för mycket effekter och explosioner som tagit över handlingen (som så brukar i uppföljare) men jag tyckte inte det va så.

Megan Fox´s första scen i filmen är dock helt efterblivet värdelöst sexuellt onödig. (Hon jobbar inte i optimal arbetsvinkel kan man säga)
Du förstår vad jag menar när du ser den.
Så den scenen kunde dom skitit i, och som någon sa så va robot tvillingarna helt överflödiga.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det är tvåan jag har pratat om i denna tråd, kanske va otydlig där.

Jag trodde precis som du, att det skulle vara alldeles för mycket effekter och explosioner som tagit över handlingen (som så brukar i uppföljare) men jag tyckte inte det va så.

Megan Fox´s första scen i filmen är dock helt efterblivet värdelöst sexuellt onödig. (Hon jobbar inte i optimal arbetsvinkel kan man säga)
Du förstår vad jag menar när du ser den.
Så den scenen kunde dom skitit i, och som någon sa så va robot tvillingarna helt överflödiga.
Nu har jag sett den, följde några polare på bio. Jag gillade den helt klart. Filmen var faktiskt ungefär som jag ville ha den.
+Inget dåligt försök till handling, manuset rymdes nog på ett a4
+Stora robotar som förvandlas och slåss 70% av filmen
+Megan Fox var snygg
+John Turturro var rolig hela tiden
+Jetfire fick mig då att skratta som fan när han berättade om sin pappa

-Sexskämt var femte minut. 95% var pinsamt dåliga.
-När blev devastator en gigantisk värdelös sandätande ödla?
-Alla decepticons förutom Devastator och the fallen såg likadana ut.

Mitt omdöme är att det var en skitbra dålig film. Som stora sommarfilmer brukar vara. :) Troligtvis inget jag kommer överväga se någonsin igen men underhållande i bion.

Har däremot inte sett terminator än. Tror det blir fildela den illegalt när det kommer dvdrip.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...