Till sist en blick på Sverige. Kan självmordsbombare massdöda oskyldiga kvinnor och män på Arlanda?
Ja, de kan de sannolikt. Ingenting vägande talar emot det.
Men enligt regeringens samordnare mot våldsbejakande extremism, Mona Sahlin, ska man komma håg att de mord som utförts av extremister under de senaste tjugo åren har utförts av högerextremister, inte av jihadister.
Att faran än så länge ser ut att komma från färre håll än i Bryssel inger en gnutta hopp denna tunga dag.
"Jag vill påminna om att en av de största terroristerna vi haft i Europa, Breivik, var allt annat än muslim."
// Stefan Löfven.
Jag lider verkligen med de som drabbats i Bryssel. Däremot måste man orka erkänna att som kultur och samhälle förtjänar vi nästan detta. Ingen har tvingat oss att släppa in miljontals muslimer i europa. Detta är inte ett angrepp utifrån, vi har släppt in fienden helt frivilligt och med all tänkbar fakta om islam väl dokumenterad och lättillgänglig.
Att vi som samhälle inte förstår vilken situation vi satt oss i genom att tillåta okontrollerad muslimsk invandring är främst ett underbetyg på väst.
Nu kommer en nyhet:
Det kommer hända igen.
Tragiskt att oskyldiga drabbas.
Jag tycker nog det funnits information tillgänglig. Hur har annars du och jag fått den?Naturligtvis kommer det att hända igen, frågan är bara var och när.
Vi går snabbt mot en "antingen är du med oss eller emot oss" mentalitet, ett par dåd till och det blir svårt för politikerna att peka förbi islam.
Men jag har svårt att döma en befolknings ställningstagande som aldrig tillhandahållits någon information i ämnet.
Jag tycker nog det funnits information tillgänglig. Hur har annars du och jag fått den?
Nej det är sant, men hur islam fungerat från dag #1 till dags dato borde alla lyckats tillgodogöra sig kan man tycka.Inte via facebook och aftonbladet iaf, som medelsvensson ofta tycker är säkra och pålitliga källor...
Absolut, men ifall någon påpekar det på tidigare nämnda sidor så anfaller PK-maffian direkt med rasist-stämpeln i högsta hugg...Nej det är sant, men hur islam fungerat från dag #1 till dags dato borde alla lyckats tillgodogöra sig kan man tycka.
Så har de mage att ödsla tid på Ulf Adelsohn på elitens olika högkvarter.Glöm inte bort att spela överraskade utav "det helt ofattbara" att minst en av idioterna (numera död) som starkt misstänks ligga bakom både Paris-dåden och Brussel-dåden;
1) bodde minst fem år i Sverige, i Märsta närmare bestämt.
2) fått Permanent Uppehållstillstånd
3) var gift med en svenska, eller "svenska" kanske, vem vet!?
4) haft noll kronor i inkomst enligt Skatteverket (under alla fem år)
5) känd av polisen sedan tidigare för minst fem olika brott, bl.a. grov stöld och att ha burit kniv inne på ett IKEA-varuhus...
6) enligt de läckta ISIS-dokumenten ska ha kryssat i rutan om önskemål att få bli en självmordsbombare/martyr
Men det är ingen anledning för gemene man att rösta på partier som öppet förespråkat muslimsk massinvandring. Självklart finns det gott om förmildrande omständigheter, men fråga mig gärna hur många gånger jag röstat på ett sjuklöverparti sedan 1998.Absolut, men ifall någon påpekar det på tidigare nämnda sidor så anfaller PK-maffian direkt med rasist-stämpeln i högsta hugg...
Den bosnienserbiske ex-ledaren Radovan Karadzic fälls för sitt ansvar för massakern i bosniska Srebrenica där 8 000 unga muslimska män mördades av den serbiska militären. Han döms till 40 års fängelse av FN:s krigsförbrytartribunal i Haag.
Han döms också för nio andra brott som han begick under kriget i Jugoslavien åren 1991–1995 – men frias från anklagelserna om folkmord i sju andra bosniska kommuner.
Tribunalen slår fast att Karadzic gjort sig skyldig till brott mot mänskligheten.
Han ska i egenskap av ledare för de serbiska nationalisterna i Bosnien ha varit drivande i den etniska rensningen i regionen och åtalas för två folkmord, fem brott mot mänskligheten och fyra brott mot krigslagar. Anklagelserna gäller attacker mot den bosniska civilbefolkningen – förföljelse, förintelse, deportation, tvångsförflyttning och mord.
Själv har han inte svarat på om han anser sig vara skyldig eller oskyldig.
Rättegången är en av de största i Haag-tribunalens historia.
Näthataren finns däremot i helt andra miljöer. Hen är hemtam i både villakvarter och radhusområden, liksom på caféets uteservering och i kontorslandskapet. Obemärkt sprids dödshoten i trådlösa nätverk men landar obarmhärtigt tungt hos den som adresseras.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|