Den franska polisen har hittat en terror-arsenal ”utan motstycke” hemma hos den terrormisstänkte franske medborgaren Reda Kriket, som greps i Paris på skärtorsdagen.
– Allt tyder på att upptäckten avvärjde ett extremt våldsdåd, säger den franske åklagaren François Molins.
* 1,3 kilo dynamit, tusentals stålkulor och 105 gram av samma slags sprängmedel som användes vid attackerna i Bryssel.
* Fem automatkarbiner av Kalashnikov-typ, ett Kroatien-tillverkat maskingevär, sju handeldvapen och ”mycket ammunition”.
* Litervis av kemikalier som kan användas för att tillverka bomber, bland annat väteperoxid, aceton och glycerin samt elektriska komponenter för tillverkning av sprängkapslar.
* Fem stulna franska pass.
* Sju nya telefoner och två datorer. De senare innehöll information om olika jihadistgrupper och flera dokument med instruktioner om hur man tillverkar bomber.
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22543999.ab
Ännu ett jäkla rötägg bland oss jägare och sportskyttar!
Boråspolisen har kartlagt 100 IS-anhängare
Sedan i höstas har polisen jobbat med att motverka den våldsbejakande extremismen.
Nu visar en kartläggning att omkring 100 personer hyser starka sympatier med terrorgruppen IS och kan vara på väg att radikaliseras.
Sedan i september förra året har två poliser avsatts för att samla in information och ringa in olika grupperingar, med tonvikt på den religiösa extremismen och kopplingar till exempelvis Islamiska staten, IS.
Göteborg är sett till folkmängd den stad i Europa som är den största rekryteringsbasen för IS-soldater, vilket i sin tur påverkar Borås.
– Närheten till Borås betyder väldigt mycket. Vägarna korsas ganska rejält, sade en av poliserna i en BT-intervju i höstas.
Japp, fördelning ser ungefär ut så över hela landet, vi har i runda tal 10000 som är beredda att stöda is.
Nu fattas bara en container från iran som slipper igenom tullen...
Vet inte om jag missade någon klurighet från dig, men jag skulle inte vara orolig för containers från just Iran. IS = Sunni, Iran = Shia. IS hatar Shia betydligt mer än dom hatar kristna.
Vet inte om jag missade någon klurighet från dig, men jag skulle inte vara orolig för containers från just Iran. IS = Sunni, Iran = Shia. IS hatar Shia betydligt mer än dom hatar kristna.
Frankrike stänger radikala moskéer
Flera moskéer och bönelokaler som enligt Frankrikes inrikesminister predikar ”radikal islam” har stängts ner sedan i december.
– I Frankrike finns det ingen plats för de som uppmanar eller sporrar hat i bönelokaler eller moskéer. Ett tjugotal har stängts och det kommer bli fler, sa Bernard Cazeneuve till journalister på måndagen.
19/12-2016
- En 22-årig turkisk polisman sköt ihjäl en rysk ambassadör i Turkiet.
- Terrorist kör en lastbil rakt in i folkmassa på ett julmarknad i Berlin, minst två döda enligt SR.
- Terroristattack in Zurich, minst tre skadade i anslutning till en muslimsk lokal.
Nya normalbilden... skojar bara, såhär har det såklart alltid varit!
"Dystra rapporter om blodiga självmordsattentat mot kyrkor eller kristna som mördas av fanatiska jihadister blir allt fler. En stor del av världens flyktingar lämnar i dag sina hemländer av det enda skälet att de är utsatta för förföljelse på grund av sin kristna tro.
Enligt International Society for Human Rights drabbar 80 procent av all religiös förföljelse i dag troende kristna. Det handlar därmed om den mest förföljda religiösa gruppen i världen. Var elfte minut, sju dagar i veckan, 365 dagar om året, dödas en person till följd av sin kristna tro. I 139 av världens länder förnekas sammanlagt tvåhundra miljoner kristna den religionsfrihet som garanteras i FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna.
Att förföljelsen är global och mycket omfattande framgår av en lista över världens farligaste länder för kristna som just publicerats av den internationella hjälporganisationen Open Doors."
Källa: http://www.dn.se/debatt/de-allra-flesta-som-forfoljs-for-sin-religion-ar-kristna/
Det var förstås en slump, men ändå inte, när jag för 10 minuter sedan slog på P1 så var det absolut första jag hörde en harang om att det nu är risk för att, ja ni vet vad, inte fler dåd - utan att det blir ännu mer synd om muslimer och invandrare.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|